Gå til innhold

Tar meg aldri tid til hobbyene mine


Budsom

Anbefalte innlegg

Har et litt merkelig dilemma, men som heldigvis er lett å gjøre noe med ved å ta seg sammen. Lurer bare på om andre har det på samme måte? 

Jeg har nemlig mange interesser og hobbyer jeg gjør på egenhånd. Eksempelvis å skrive dagbok, lage album, puslespill, gå skog- eller fjellturer, lese bøker, bake, høre podcast, trene, klatre/buldre og se serier. 

Likevel synes jeg det er et tiltak og ork å begynne med disse aktivitetene. Derfor ender jeg som regel opp med å sløse tid på mac eller mobil hele dagen (i ferier) og ellers kvelden hvor jeg leser på KG og sjekker facebook, instagram, snap og vg om hverandre - som ender med at jeg føler meg kjip og lei. De gangene jeg tar meg sammen og faktisk holder på med hobbyene mine så føler jeg meg mye bedre, haha :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du barn? Har følt det samme, i mange år. Bare et slit å komme igang med kjekke ting. Men nåå har jeg klart det, har funnet en hobby jeg går ut til en klubb å gjør, så da gjør man det der, en gang i uken eller 2. 

Anonymkode: 8d28d...5e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv tidskapsel. Sett på kl på mobil - ca en time etter at barna har lagt seg, og når den klokka ringer, gir du deg en halvtime - til en time for dine hobbyer. Rett og slett tvinger deg til å gå og se på alt du har, og vurdere om det er noe du ønsker å gjøre i dag. Det kan godt være du sitter der i en halvtime og finner ikke på noe, og går tilbake til sofa - men da har du brukt den tid på hobbyen, og kanskje neste dag finner du inspirasjon. 

Anonymkode: e7a13...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Elsker å øve på piano, å lese bøker og høre på podcast, men er et skikkelig tiltak å begynne med det, og jeg ender som oftest på KG i stedet. Har ikke barn, så det er ikke derfor.

Anonymkode: beed4...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Legg vekk mobilen og skru av andre skjermer. Det er så lettvint å trykke på mobilen for å bli underholdt. Man må aktivt velge å la være.

Gud hjelpe meg hvor mye tid jeg har sløst bort på å stille forbi reklame og å irritere meg over at de gode tingene jeg ønsker å lese blir vanskeligere og vanskeligere å finne. Nå legger jeg bort mobilen når jeg ikke ringer eller på andre måter trenger den. Idét jeg merker at den evinnelige scrollinga har begynt legger jeg bort telefonen. En annen ting er at jeg har valgt å ikke ha Instagram og Twitter. Jeg vurderer å avslutte Facebook også, men det er noen hobbygrupper der jeg får mye hjelp til hobbyen min, så mulig jeg beholder kontoen min der. Men jeg har sluttet å legge ut noe, og sluttet å like andre sine greier. Rett og slett sluttet å engasjere meg, og bruke tid på ting jeg egentlig ikke får noe utav.

 

Anonymkode: 4423a...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt et tiltak. Jeg liker å tegne og male og vil gjerne lese flere bøker, men etter at jeg mistet jobben føler jeg at jeg må gjøre meg fortjent til å drive med det. Det blir nærmest et ork å presse seg til å gjøre noe bare for morroskyld.

Har ikke barn jeg heller. Er student, 33 år gammel.

Anonymkode: f65ff...28e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med akkurat det samme - og det gjør meg så trist! KG er virkelig avhengighetsskapende, jeg tar meg selv i å scrolle gjennom sider på sider på sider... I stedet for å holde på med de tingene som virkelig har verdi. For ikke å nevne de gangene jeg egentlig har jobb å gjøre, men ender opp med å bare "sjekke KG veldig raskt" :(

Anonymkode: ebf2b...c86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, July 01, 2018 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måte. Elsker å øve på piano, å lese bøker og høre på podcast, men er et skikkelig tiltak å begynne med det, og jeg ender som oftest på KG i stedet. Har ikke barn, så det er ikke derfor.

Anonymkode: beed4...b5a

Så herlig å høre at du elsker å øve på piano, for det gjør jeg også🎶😃.Og jeg får også gjort det alt for lite. Jeg tror at uansett om det gjelder pianospilling eller hva som helst annet, så er det lettere å komme i gang hvis man gjør det sammen med noen. Har man en avtale med noen om å bake sammen eller gå tur sammen så blir det gjort😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, pippippen said:

Så herlig å høre at du elsker å øve på piano, for det gjør jeg også🎶😃.Og jeg får også gjort det alt for lite. Jeg tror at uansett om det gjelder pianospilling eller hva som helst annet, så er det lettere å komme i gang hvis man gjør det sammen med noen. Har man en avtale med noen om å bake sammen eller gå tur sammen så blir det gjort😊.

Ja, jeg virkelig elsker å øve på piano og å lese bøker, men likevel så får jeg nesten aldri gjort noen av delene. Det gjør meg trist, for jeg bruker heller tiden på mer verdiløse ting. 

Anonymkode: beed4...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg virkelig elsker å øve på piano og å lese bøker, men likevel så får jeg nesten aldri gjort noen av delene. Det gjør meg trist, for jeg bruker heller tiden på mer verdiløse ting. 

Anonymkode: beed4...b5a

Jeg startet opp med å ta pianotimer igjen, i godt voksen alder. Nettopp fordi jeg trengte motivasjon og fordi det ble alt for ensomt å holde på helt alene. Hadde en periode en venninne som jeg spilte firhendig sammen med, og det var skikkelig morsomt😍.

Det er veldig synd å føle at tiden blir brukt mest på verdiløse ting. Kan du finne motivasjon til å endre på handlingsmønsteret ditt ? Håper du greier det! Høsten og vinteren er jo spille og lese-tid...💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Samme hær,må få fingeren ut å male bilder igjen.. 

Anonymkode: 2fc4a...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tråden, samme her.  

Anonymkode: e09a9...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...