Gå til innhold

Veldig ofte forkjølet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre som også er ofte forkjølet?

Jeg klokker inn hvertfall 8-10 i året, og så langt har jeg allerede hatt 6 forkjølelser i år. Alle i varierende grad, hvor noen går over etter 2 dager og andre etter 2 uker med feber og smerter. Kan allerede vente meg en i august, oktober og jul for å si det sånn. 

Hva gjør dere? Å pøse på med C vitaminer og andre kjerringråd har jeg ingen tro på. Er det noen som har fjernet mandlene feks og har det hjulpet noe?

Anonymkode: 5a8e4...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sunt kosthold, trening, sluttet å røyke, drikker knapt alkohol, er aldri syk lenger. Før var jeg mye syk.

Anonymkode: 4bcee...e0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse forkjølelser da jeg i årevis hadde en ekstremt stressende hverdag med stadig mindre jobbtrivsel, lite kontroll over egen hverdag, en hersete ledelse og ingen mulighet til å få gjort noe med situasjonen der jeg var. Etter at jeg sluttet ble helsa helt annerledes. Selv ikke da jeg ble alvorlig kreftsyk og gikk i flere måneder på høydose cellegift som svekket immunforsvaret ble jeg så ofte syk som mens jeg jobbet på det vonde stedet. 

Mitt beste forslag er derfor å forebygge stress og ekstrem mistrivsel. 

Anonymkode: a48ce...18c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men nå er jeg aldri forkjølet etter jeg endret kostholdet. 

Anonymkode: 6334e...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg var undervektig frem til jeg ble 25 år, helsa var i en helt annen liga etter jeg la på meg 14 kg. Før hadde jeg en grad av forkjølelse nesten hele året gjennom. 

Så fikk jeg, som hun lenger opp her, en stressende jobb med jævlige sjefer, og jeg ble sjuk hele tiden. Forkjølelser og halsbetennelser. Jeg har vært sykmeldt i 5 måneder nå (pga en kronisk sykdom som bare ikke vil reagere på behandling) og jeg har ikke vært forkjøla 1 gang.

Kosthold, trening og å unngå dårlige vaner har jeg hatt kontroll på hele mitt voksne liv, så det har ikke hatt noe å si for meg i hvert fall.

Anonymkode: 82df2...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...