Gå til innhold

Garn til babyteppe


LynetmcQueen

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp av dere strikkekyndige.

Skal til  å strikke et babyteppe, men problemer med fingrene mine gjør at jeg må bruke tykke pinner, 7 eller 8.

 

Tips til valg av garn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Easy ullgarn fra Sandnes? Ellers kan du se på Drops, de har også noen gode tykke garntyper, f.eks Drops Eskimo.

Ellers kan du jo strikke med dobbelt garn.

Endret av Muskath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Dårlig med garnbutikker her, så tenkte å bestille på nett. Sandnes er et godt tips😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøstebarnteppe, skal i utganspunktet strikkes på pinne 6, men vil tro det går greit å øke pinnestørrelsen! Teppe som er gull verdt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

Stemmer også på nøstebarnteppet! Tynt garn på forholdsvis tjukke pinner, det gir et luftig og deilig teppe som fungerer veldig godt i bruk. Silkeullen til nøstebarn er superdeilig i tepper! Dobbel tråd på pinne 7, eventuelt? 

Velg et garn som normalt strikkes på tynnere pinner enn det du vil strikke med, ellers blir teppet veldig kompakt og tjukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de over sier så er nøstebarnteppet veldig greit å strikke. Hvis du syns det er vanskelig å strikke det med tynt garn så er det mulig å bruke et litt tykkere garn som F.eks 3-tråds nøstebarngarn eller drops Merino extra fine. Bruker du sist nevnte garn så anbefaler jeg deg å feste trådene veldig god og vask det nøyaktig slik det står på vaskebeskrivelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...