Gå til innhold

Noen som har erfaring med Booty Builder Mini Bands?


Gelica

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestilt dem for å ha med på ferien. Skal ha 4 uker ferie og planen er lange turer og trening med disse. Noen som har erfaringer med de? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HankySpanky

Bare humbug, strikken hjelper deg med å støtte musklene du faktisk skal trene når du tar knebøy. (Da jobber de mindre).

man kan forøvrig ikke trene på seg kardashian rumpe, det er genetikk (og for hennes del antakelig operasjon).

Trening løfter, strammer og kan øke muskelmassen i setetegionen, men ikke forvent Rio-skinker.

Sånne produkter er helt meningsløse og tåpelige og i samme kategori som bounce workout, der trampolinen gjør all jobben.

 

No pain, no gain, sånn er det en gang og bestandig.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 🙂 Så på siden hennes at man kan trene muskelen i hele kroppen med disse strikkene og hun har en egen videobank med alle øvelsene. Det var ikke rumpa spesielt jeg vil trene, men stramme opp litt overalt på ferien. Håper det hjelper litt i hvertfall. 😉 Takk for godt tips hva gjelder trampolinetrening. Det der så jo sykt gøy ut 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gelica said:

Takk for svar 🙂 Så på siden hennes at man kan trene muskelen i hele kroppen med disse strikkene og hun har en egen videobank med alle øvelsene. Det var ikke rumpa spesielt jeg vil trene, men stramme opp litt overalt på ferien. Håper det hjelper litt i hvertfall. 😉 Takk for godt tips hva gjelder trampolinetrening. Det der så jo sykt gøy ut 🙂 

Jeg syns strikkene funker bra for å aktivere rumpemusklene. Når det kommer til muskelvekst er du nødt til å legge på vekt for å få noen synlige resultat. Samme med 'oppstramming'. Kjør markløft og knebøy med tunge vekter, hipthrust med tung kettlebell, osv. Men dersom det kun er for feriebruk når du ikke har tilgang på treningssenter, er det definitivt mye bedre enn ingenting :) Anbefaler krabbende squats m band, hipthrust m band, jump squats med band, mange muligheter :)

Anonymkode: fab62...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, HankySpanky skrev:

Bare humbug, strikken hjelper deg med å støtte musklene du faktisk skal trene når du tar knebøy. (Da jobber de mindre).

man kan forøvrig ikke trene på seg kardashian rumpe, det er genetikk (og for hennes del antakelig operasjon).

Trening løfter, strammer og kan øke muskelmassen i setetegionen, men ikke forvent Rio-skinker.

Sånne produkter er helt meningsløse og tåpelige og i samme kategori som bounce workout, der trampolinen gjør all jobben.

 

No pain, no gain, sånn er det en gang og bestandig.

 

 

 

Man kan bruke strikken andre steder enn på leggene når man tar knebøy vet du. Jeg bruker de f.eks på armene og så har jeg manualer i hver arm og trekker armene utover på en måte. Jeg har en definert, muskuløs kropp så kan ikke si det ikke funker. 

Anonymkode: 5eff9...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Så bare på den juicy reklamevideoen for produktet, der to håndplukkede rumpemodell-damer med påmalte tights stod å squattet synkront og sexy.

All motstand mot bevegelse vil øke muskelmassen og det er avhengig av motstanden i strikken og hvordan man bruker det.

Det er jo derfor svømming er en fin øvelse, muskelmotstand og kondistrening på samme tid, jeg regner med det er vann der TS skal, da kan jo det være et bedre alternativ enn å svette i varmen med sjokkrosa strikk :)

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, HankySpanky skrev:

Bare humbug, strikken hjelper deg med å støtte musklene du faktisk skal trene når du tar knebøy. (Da jobber de mindre).

man kan forøvrig ikke trene på seg kardashian rumpe, det er genetikk (og for hennes del antakelig operasjon).

Trening løfter, strammer og kan øke muskelmassen i setetegionen, men ikke forvent Rio-skinker.

Sånne produkter er helt meningsløse og tåpelige og i samme kategori som bounce workout, der trampolinen gjør all jobben.

 

No pain, no gain, sånn er det en gang og bestandig.

 

 

 

Har du forsøkt en sånn strikk før du uttaler deg? Knebøyen blir tyngre og bedre da du presser ut knærne når du løfter, dermed får du rumpa mer med også. 

Du kan også trene på deg en relativt juicy rumpe, ikke kardashian, men hun er da virkelig overvektig og har endel fett på rumpa. Jeg hadde ingen rumpe og har nå en ganske så juicy en ved hjelp av trening. 

Og pain får du av disse strikkene. Forsøk før du uttaler deg neste gang. Jeg fikk omtrent ingen kontakt med skinkene før jeg gikk til innkjøp av stikker (ikke booty builder båndene da de er veldig dyre, men samme greia fra et annet merke). Jeg måtte faktisk ned i vekt på alle øvelser jeg brukte de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Du får pain av alt du repeterer, så lenge du gjør det lenge nok.

Knebøy skal ikke dypere enn 90 grader, det er nok til å få de aller fleste både svett og god og trener hekken.

Strikken fjerner et element i forhold til stabilisering som musklene ville gjort, noe som gjør at akkurat denne strikk-knebøyøvelsen blir mindre effektiv enn uten strikk.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, HankySpanky skrev:

Du får pain av alt du repeterer, så lenge du gjør det lenge nok.

Knebøy skal ikke dypere enn 90 grader, det er nok til å få de aller fleste både svett og god og trener hekken.

Strikken fjerner et element i forhold til stabilisering som musklene ville gjort, noe som gjør at akkurat denne strikk-knebøyøvelsen blir mindre effektiv enn uten strikk.

Jeg trener tungt med 16-6 reps, altså 1x16, 1x12, 1x8 og 1x6 på en øvelse. Så jeg løfter både mange repetisjoner og tungt. Jeg går ikke dypere enn 90 grader da jeg rett og slett er for stiv for tiden, men håper yogaen hjelper og jeg kan komme meg litt dypere. 

Da vet du rett og slett ikke hva du snakker om. Strikken stabiliserer ikke, om noe gjør den øvelsen mindre stabil slik at du faktisk må bruke mer muskler for å stabilisere. Den gir deg også bedre kontakt med rumpa fremfor at du bruker lårene som mange gjør. I tillegg er den bedre for knærne fordi den tvinger deg til å presse de ut slik du skal i en knebøy fra før, men mange ikke får helt til uten strikken. 

Det er flere som er ganske kjente innen trening som anbefaler disse strikkene 

Igjen spør jeg, har du testet denne strikken selv? 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HankySpanky Knebøy bør med fordel være (litt) under 90 grader, for å skape større arbeidsvei og for å unngå for stor belastning på knærne. Med strikk rundt knærne vil du gjøre bøyen tyngre (jo tyngre strikk, jo tyngre blir motstanden) da du aktivt må bruke glutes minimus for å presse knærne utover. Dette har mange fordeler, både muskulært og for knærne (du unngår å cave inn og skade knærne)

Treningsstrikker er et godt supplement til styrketreningen, og gjør flere av øvelsene tyngre og gir bedre kontakt. Selv bruker jeg strikker i oppvarmingen (supert for å aktivere musklene), og noen ganger når jeg trener knebøy og hipthrust. Nå trener jeg med tunge vekter, men opplever absolutt treningsstrikkene som et veldig bra supplement og anbefaler det til alle.

Jeg kjøpte strikker til min helt utrente mor til jul, som har fått beskjed av fysioen om å trene opp rumpa for å avbelaste ryggen. Jeg viste henne noen øvelser på YouTube med kun kroppsvekt og strikker, og etter bare noen uker merket fysioen GOD forbedring i muskulaturen i rumpa. Man kan altså gjøre mye hjemme, det kommer helt an på øvelsene du gjør, muskelkontakt, og målene for treningen👊🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Ikke prøv deg en gang, PT'ene dine bør ta tredagers-kurset sitt på nytt.

Den stabiliserer bena fra å gå utover, det ser man i denne videoen, du kan godt fortsette å hevde det motsatte.
Samtlige "hjelpemidler" man bruker i trening, avlaster en eller annen muskel eller sene, så fremt den ikke påfører aktiv motstand mot bevegelsen man vil utføre.

Det har ikke noen med trening å gjøre men FYSIKK.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HankySpanky skrev:

Ikke prøv deg en gang, PT'ene dine bør ta tredagers-kurset sitt på nytt.

Den stabiliserer bena fra å gå utover, det ser man i denne videoen, du kan godt fortsette å hevde det motsatte.
Samtlige "hjelpemidler" man bruker i trening, avlaster en eller annen muskel eller sene, så fremt den ikke påfører aktiv motstand mot bevegelsen man vil utføre.

Det har ikke noen med trening å gjøre men FYSIKK.

 

Min nåværende PT har en to års utdannelse fra en anbefalt skole i Stockholm, altså ikke noen 3 dagers syden utdannelse. I tillegg har han utdannelse fra forballgymnaset i Sverige, samt holdt på med korppsbygging i snart 15 år. Hvor kommer din kunnskap fra? 

Dette er ikke et hjelpemiddel, men en ting som øker motstanden. Altså den gir som du sier, aktiv motstand mot bevegelsen du utfører. Du ser jo i videoen at de presser ut knærne, for logisk nok vil strikken gjøre at bena går innover, som igjen gjør at du aktiverer rumpa di. Det du sier er jo totalt motsatt av hva denne strikken faktisk gjør, så du tar feil! 

Du endrer jo faktisk fysikken din ved hjelp av trening, så har det med fysikk å gjøre har det ofte med trening å gjøre også. 

Jeg spør igjen, har du testet de? 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miniband er fin til å trene opp hofter/bakside, bruk den med sidesteg. Sett strikken over kneet. Fin sak som kan brukes som aktivering før knebøy eller som egen øvelse. 

Knebøy/mark er super øvelse, men kreve god teknikk. Mobilitet også, svært få gjør dette riktig. De fleste PT på treningsenter har ikke kompetanse nok til å lære deg bort heller. Når det kommer til dybde så vil godt nok være ned mot 90grader, skal du konkurere I styrkeløft er regelen at toppen av låret må under toppen av kneet, dette vil si rett under parallell.

Men husk ikke alle har hoftemobilitet til dette fysisk. Hos mange kan det trenes opp, men hos noen går det ikke uansett pga skjelettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Enhver idiot (også din muskuløse PT), vil skjønne at KNEBØY, dvs en vertikal bevegelse er det som faktisk trener rumpa.

Strikken kontrollerer i bestefall hvor mye du skrever og de musklene sitter på siden av låret og har ingenting med rumpa å gjøre.

Hvis ikke strikken er 10 cm i diameter i ro og dermed utfører noen kilos krefter innover når du har en skulderbredde eller mer vidde på knærne, gjør du ikke noe annet enn å støtte opp ben som faktisk vil ut til siden -> svekker musklene på innsiden av lårene.

Du bør be om å få pengene tilbake, både fra strikkjuksbutikken og PT'en din.

Jeg sier ikke at strikk er bare tull men man må for svingene bruke det riktig, knebøy, som illustrert i videoen, er helt bortkastet å bruke med strikk. Om man spenner strikken fast i bakken, noe som gir motstand når du reiser deg opp, får man ekstra effekt, men da kan man like gjerne gjøre knebøy med vekt.

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HankySpanky skrev:

Enhver idiot (også din muskuløse PT), vil skjønne at KNEBØY, dvs en vertikal bevegelse er det som faktisk trener rumpa.

Strikken kontrollerer i bestefall hvor mye du skrever og de musklene sitter på siden av låret og har ingenting med rumpa å gjøre.

Hvis ikke strikken er 10 cm i diameter i ro og dermed utfører noen kilos krefter innover når du har en skulderbredde eller mer vidde på knærne, gjør du ikke noe annet enn å støtte opp ben som faktisk vil ut til siden -> svekker musklene på innsiden av lårene.

Du bør be om å få pengene tilbake, både fra strikkjuksbutikken og PT'en din..

Men du vet at ikke alle får kontakt med rumpa ikkesant? Og at du aktiverer rumpa ved å presse ut knærne? Og at du da vil få bedre kontakt om du får motstand når du presser ut knærne? 

Strikken har alt med å få med rumpemusklene å gjøre. 

Strikken er ikke bred i diameter og presser knærne innover når du utfører øvelsen, slik at du må presse ut beina. Du skal også presse beina ut til siden for å utføre en knebøy korrekt. 

PTen min betaler jeg ikke mye for da jeg ligger med han ;) Hverken han eller strikkene har jeg tenkt til å kvitte meg med.

Men siden du glatt overser mine spørsmål, så regner jeg med at du bare er her for å kverulere. Du aner jo virkelig ikke hva du snakker om, derfor lurer jeg igjen, hvor kommer din kunnskap fra? Du overser vel spørsmålet igjen, men jeg skal ha for forsøket da. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, HankySpanky skrev:

Enhver idiot (også din muskuløse PT), vil skjønne at KNEBØY, dvs en vertikal bevegelse er det som faktisk trener rumpa.

Strikken kontrollerer i bestefall hvor mye du skrever og de musklene sitter på siden av låret og har ingenting med rumpa å gjøre.

Hvis ikke strikken er 10 cm i diameter i ro og dermed utfører noen kilos krefter innover når du har en skulderbredde eller mer vidde på knærne, gjør du ikke noe annet enn å støtte opp ben som faktisk vil ut til siden -> svekker musklene på innsiden av lårene.

Du bør be om å få pengene tilbake, både fra strikkjuksbutikken og PT'en din..

Nei, du STYRKER de små musklene på yttersiden av rumpa (musklene som er ansvarlige for hip abduction). Med strikk vil knærne falle innover, og du må aktivt bruke musklene i rumpa for å skyve knærne utover. Det er absolutt viktig at disse musklene er sterke for å utføre en solid knebøy med god teknikk.

Er rumpemusklene dine underutviklet kan du risikere å løfte med lårene, falle frempå, og generelt få en dårlig og skadelig teknikk. Band rundt knærne kan altså hjelpe til med å styrke musklene som fører til en bedre knebøyteknikk.

Ved å oppsøke informasjon rundt dette, vil du se at strikk rundt knærne er en metode som blir brukt av mange dyktige trenere og styrkeløftutøvere for å forbedre teknikk. Bl.a. T-nation skriver dette om bruk av strikk rundt knærne:

"The band around the knees is a form of RNT (Reactive Neuromuscular Training). The band forces the knees into a valgus position, and the lifter must reactively force the knees out"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
4 minutter siden, Inwe said:

Men du vet at ikke alle får kontakt med rumpa ikkesant? Og at du aktiverer rumpa ved å presse ut knærne? Og at du da vil få bedre kontakt om du får motstand når du presser ut knærne? 

Strikken har alt med å få med rumpemusklene å gjøre. 

Strikken er ikke bred i diameter og presser knærne innover når du utfører øvelsen, slik at du må presse ut beina. Du skal også presse beina ut til siden for å utføre en knebøy korrekt. 

PTen min betaler jeg ikke mye for da jeg ligger med han ;) Hverken han eller strikkene har jeg tenkt til å kvitte meg med.

Men siden du glatt overser mine spørsmål, så regner jeg med at du bare er her for å kverulere. Du aner jo virkelig ikke hva du snakker om, derfor lurer jeg igjen, hvor kommer din kunnskap fra? Du overser vel spørsmålet igjen, men jeg skal ha for forsøket da. 

Kontakt?

Nei, det som er aktivt her, er rumpe og forsiden av lårene, mangler du kontakt, må du ha på mer vekt, eller benytte en annen bestilling, strikken sørger ikke for noe "kontakt" i det heletatt, da den i det illustrerte tilfelle, om noe, KUN påvirker utsiden av lårmusklene.

Det har ingenting med kontakt å gjøre og det spiller ingen trille at du ligger med PT'en din, eller om din kjæreste ble PT,.

Man trenger ikke prøve strikk for å skjønne den helt bortfalne logikken i svarene dine.

Jeg tar og har tatt knebøy i mange forskjellige former, med og uten vekt, trenger ikke en strikk rundt knehasene for å kjenne at musklene jobber korrekt.

Skulle tro det var et gjeng med pasienter fra Sunnås som trente om dagen, trenger for pokker ikke STRIKK når du skal trene knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
6 minutter siden, Eira. said:

Nei, du STYRKER de små musklene på yttersiden av rumpa (musklene som er ansvarlige for hip abduction). Med strikk vil knærne falle innover, og du må aktivt bruke musklene i rumpa for å skyve knærne utover. Det er absolutt viktig at disse musklene er sterke for å utføre en solid knebøy med god teknikk.

Er rumpemusklene dine underutviklet kan du risikere å løfte med lårene, falle frempå, og generelt få en dårlig og skadelig teknikk. Band rundt knærne kan altså hjelpe til med å styrke musklene som fører til en bedre knebøyteknikk.

Ved å oppsøke informasjon rundt dette, vil du se at strikk rundt knærne er en metode som blir brukt av mange dyktige trenere og styrkeløftutøvere for å forbedre teknikk. Bl.a. T-nation skriver dette om bruk av strikk rundt knærne:

"The band around the knees is a form of RNT (Reactive Neuromuscular Training). The band forces the knees into a valgus position, and the lifter must reactively force the knees out"

Nei, spør en lege da, hvilken muskel trekker bena UTOVER.

Svarer han rumpa, skal du få 100 kr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HankySpanky skrev:

Nei, spør en lege da, hvilken muskel trekker bena UTOVER.

Svarer han rumpa, skal du få 100 kr.

 

Jeg har hatt anatomi, så jeg vet at musklene som er ansvarlige for hip abduction absolutt er rumpa, hovedsakelig gluteus minimus og medius:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...