AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Del Skrevet 26. juni 2018 jeg har lyst å lære meg digital markedsføring. først og fremst for å styrke meg på jobbmarkedet,men også som litt hobby. men jeg er ikke god på sosiale medier og ellers data generelt. finnes det noe studier der man starter på «bunn»? ser norsk yrkedsakademi har nettstudie, men jeg foetrekker å ha lærer og andre rundt meg. webdesign virker veldig interessant, å kunne lage sine egne nettsider. har en drøm om å drive nettbutikk en dag. noen ideer om hvor jeg kan begynne læring? helst i bergen; kanskje bi. kommer ikke på andre som har markedsføring. kan man ha en selvstendig jobb; altså leie seg ut til bedrifter på små oppdrag? noen som kan si noe om jobbutsikter, lønn osv Anonymkode: 607bb...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #2 Del Skrevet 26. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har lyst å lære meg digital markedsføring. først og fremst for å styrke meg på jobbmarkedet,men også som litt hobby. men jeg er ikke god på sosiale medier og ellers data generelt. finnes det noe studier der man starter på «bunn»? ser norsk yrkedsakademi har nettstudie, men jeg foetrekker å ha lærer og andre rundt meg. webdesign virker veldig interessant, å kunne lage sine egne nettsider. har en drøm om å drive nettbutikk en dag. noen ideer om hvor jeg kan begynne læring? helst i bergen; kanskje bi. kommer ikke på andre som har markedsføring. kan man ha en selvstendig jobb; altså leie seg ut til bedrifter på små oppdrag? noen som kan si noe om jobbutsikter, lønn osv Anonymkode: 607bb...84b Om du skal leie deg inn må du ta et skikkelig studie. Det er mange som har bachelor eller master i kommunikasjon og markedsføring. Det er mange flinke folk du konkurrerer mot. Så du må nesten brenne litt for det. Da må du lære deg sosiale medier, Instagram, Facebook. Synes du det er kjekt? Anonymkode: e98c8...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #3 Del Skrevet 26. juni 2018 ja jeg liker instagram og facebook selv om jeg ikke er særlig aktiv. men det går mer på meg som person; er veldig privat. kjøper og selger en del på nett, og syns det er gøy. er veldig kreativ som person, og vil gjerne utvikle meg. ikke sikkert digital markedsføring er det rette, men syns det virker spennende Anonymkode: 607bb...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #4 Del Skrevet 26. juni 2018 Du bør heller begynne å prøve å lære deg digital markedsføring før du begynner å studere. For egentlig hjelper studiene lite i praksis (jeg har master i dette..). Utdannelsen hjelper bare for å bli ansatt til en større bedrift ellers må du lære det meste i praksis. Sjekk ut dette: https://blogg.synlighet.no/6-ting-laerer-digital-markedsforing-pa-skolen/ Du må også brenne for faget og kontinuerlig lære hvordan ting fungerer ved feks å sette opp kampanje for noen via Facebook. Prøve deg frem gratis i begynnelsen, så ser du om det er noe for deg og om du kan bygge videre på det. Jeg brant ikke nok for dette så nå studerer jeg noe annet.. Anonymkode: 9e929...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Del Skrevet 26. juni 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ja jeg liker instagram og facebook selv om jeg ikke er særlig aktiv. men det går mer på meg som person; er veldig privat. kjøper og selger en del på nett, og syns det er gøy. er veldig kreativ som person, og vil gjerne utvikle meg. ikke sikkert digital markedsføring er det rette, men syns det virker spennende Anonymkode: 607bb...84b Du bør være litt utadvendt om du skal selge deg inn til bedrifter. Eller så kan du jobbe med statistikk og Google analytics f.eks. Det er greit å finne din nisje. Anonymkode: e98c8...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Del Skrevet 26. juni 2018 Kanskje upopulær mening: Jeg mener at det fint går an å lære seg digital markedsføring uten å måtte ha en grad. Veldig mye av markedsføring er som webdev, konstant i utvikling. Alt du trenger å lære finnes der ute, helt gratis, og det er ingenting som fungerer bedre enn å kunne vise til konkrete resultat. Bli god på: - Å skape god og verdifull innhold - Å analysere data, slik at du kan forme innhold etter dette. - Å lære hvordan søkemotorer f.eks fungerer, og hvordan du best mulig kan lage innhold som blir fanget opp av disse. - Hvordan dagens plattformer (kanaler) fungerer. Dvs. i praksis hvordan sosiale medier fungerer, hvordan annonsene der fungerer, hvordan å drive god kampanje, o.l. Anonymkode: cfc4c...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #7 Del Skrevet 27. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje upopulær mening: Jeg mener at det fint går an å lære seg digital markedsføring uten å måtte ha en grad. Veldig mye av markedsføring er som webdev, konstant i utvikling. Alt du trenger å lære finnes der ute, helt gratis, og det er ingenting som fungerer bedre enn å kunne vise til konkrete resultat. Bli god på: - Å skape god og verdifull innhold - Å analysere data, slik at du kan forme innhold etter dette. - Å lære hvordan søkemotorer f.eks fungerer, og hvordan du best mulig kan lage innhold som blir fanget opp av disse. - Hvordan dagens plattformer (kanaler) fungerer. Dvs. i praksis hvordan sosiale medier fungerer, hvordan annonsene der fungerer, hvordan å drive god kampanje, o.l. Anonymkode: cfc4c...bf5 Ja, klart det er mulig. Men om man ikke dår jobb er man jo like langt. Anonymkode: e98c8...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #8 Del Skrevet 27. juni 2018 ts her. virker jo usikkert ang jobb ja. men samtidig kan jeg feks ha nettbutikk eller hva jeg finner på som hobby; det må ikke føre til fulltidsjobb. siden jeg har råd til skolepenger ett år på bi, vurderer jeg sterkt ett år markedsføringsledelse. men blir litt skremt av alle fagene, særlig statistikk som ikke virker interessant. det må jo komme noe lærerikt ut av de pengene jeg evt investerer i dette Anonymkode: 607bb...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ommund Skrevet 7. september 2021 #9 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (På 27.6.2018 den 0.41): Du bør heller begynne å prøve å lære deg digital markedsføring før du begynner å studere. For egentlig hjelper studiene lite i praksis (jeg har master i dette..). Utdannelsen hjelper bare for å bli ansatt til en større bedrift ellers må du lære det meste i praksis. Digital markedsfører Du må også brenne for faget og kontinuerlig lære hvordan ting fungerer ved feks å sette opp kampanje for noen via Facebook. Prøve deg frem gratis i begynnelsen, så ser du om det er noe for deg og om du kan bygge videre på det. Jeg brant ikke nok for dette så nå studerer jeg noe annet.. Anonymkode: 9e929...f67 Like og alt som står der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Del Skrevet 7. september 2021 4 hours ago, Ommund said: Like og alt som står der Opprettet du en bruker for å dra opp en 4 år gammel tråd for å svare dette?? Anonymkode: 32194...520 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå