Gå til innhold

Hjelp, plena mi er ødelagt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en tomannsbolig og det er alltid vi som har stått for vedlikehold av hage. Men vi har vært bortreis fra november til juni og når vi kom hjem så det ikke ut. De som bor i den andre delen hadde glemt å klippe plenen så der gikk gresset meg opp til midten av lårene. Eller, gress var det ikke. Hele plena var full av strå, det så rett og slett ut som en åker. 

Etter 4 omganger i forskjellig klippehøyde med gressklipperen begynner jeg å nærme meg et nogenlunde normalt resultat når det kommer til høyde, MEN plena er jo ødelagt. Den er ikke særlig grønn og det er vondt å gå utenfor hellene. Det er gule flekker med harde strå. 

Hva gjør jeg for å ordne opp i dette?! Jeg har brukt 3 år på å endre hagen fra et gjørmehull til en plen, men nå er alt ødelagt 😞

P.S beklager dårlig forklaring, men jeg vet ikke hva jeg skal forklare det som. Har bilder om noen trenger det 👍 

Anonymkode: c4968...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var naboens også, forrige eier klippet aldri plenen og nye eier klipper. Plenen ble normal ganske raskt når den ble klippet regelmessig. 

Anonymkode: 8e8cc...ab1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi bor i en tomannsbolig og det er alltid vi som har stått for vedlikehold av hage. Men vi har vært bortreis fra november til juni og når vi kom hjem så det ikke ut. De som bor i den andre delen hadde glemt å klippe plenen så der gikk gresset meg opp til midten av lårene. Eller, gress var det ikke. Hele plena var full av strå, det så rett og slett ut som en åker. 

Etter 4 omganger i forskjellig klippehøyde med gressklipperen begynner jeg å nærme meg et nogenlunde normalt resultat når det kommer til høyde, MEN plena er jo ødelagt. Den er ikke særlig grønn og det er vondt å gå utenfor hellene. Det er gule flekker med harde strå. 

Hva gjør jeg for å ordne opp i dette?! Jeg har brukt 3 år på å endre hagen fra et gjørmehull til en plen, men nå er alt ødelagt 😞

P.S beklager dårlig forklaring, men jeg vet ikke hva jeg skal forklare det som. Har bilder om noen trenger det 👍 

Anonymkode: c4968...aa8

Jeg sitter ikke på noen fasit, men villle klippet den ofte og prøvd å vanne jevnlig om den er veldig tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maruwan skrev:

Plenet ditt.

NEI! 

«Plenen min» heter det 

Anonymkode: 2fd03...4b4

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint, bare vent ei uke - og klipp igjen, også vent ei uke til - og klipp ennå engang og helt kort. Også blir det bra igjen, skal du se. :) Hvis det blir flekker som ikke gror igjen,de må nok tas for seg selv, men ellers, gresset vil klare seg, vil jeg tro.

Anonymkode: a6c06...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjødsle litt, og etterså?

Anonymkode: 3962a...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 22.58, Maruwan skrev:

Plenet ditt.

Nei, plenen din, heter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...