Gå til innhold

Jeg har nesten aldri matlyst, drikker bare smoothie.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten aldri matlyst.. Jeg får i meg en kylling/kjøttbolle salat, et stk fisk og grønnsaker eller taco til lunsj/middag. Ellers drikker jeg bare smoothie (med sugerør)... Jeg elsker smoothie. Går for det meste i Bringerbær/blåbær smoothie med et/2 råe egg og resten vann + litt søtningsmiddel. Dette har jeg da spist de siste par årene. Jeg tar vitaminer i tillegg. Kan dette skade meg på sikt? Hender jeg bytter ut kjøtt med fiskeretter og omvendt. Men jeg spiser aldri brødskiver, pasta osv. Hvis jeg skal ha noe å drikke ellers så går det i vann. Men nå er jeg redd for at dette kan ødelegge meg helt... Jeg kan ikke så mye om kosthold..

Anonymkode: e4c8b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke får i deg for mye sukker er det vel greit, men du bør vel strengt tatt spise litt mer fiber

Anonymkode: c96c9...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bland fiber i smoothien din så er du all good 😊

Anonymkode: 93a98...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke får i deg for mye sukker er det vel greit, men du bør vel strengt tatt spise litt mer fiber

Anonymkode: c96c9...6c2

Nei, jeg velger bær som det er lavt GI i også tar jeg vann fremfor juice/melk osv. Hender at jeg tar i en liten skvett med fløte, bare for å få inn litt ekstra fett i smoothien. Ellers kun vann. Fiber tilskudd tar jeg :) 

Anonymkode: e4c8b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

bland fiber i smoothien din så er du all good 😊

Anonymkode: 93a98...923

Takk for tips! Jeg har pleid å bare ta det i et glass med vann😄 men skal teste ut å ta det i smoothien min. Hvilket fiber pulver anbefaler du som er uten sukker?🙂

- TS

Anonymkode: e4c8b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Jeg har pleid å bare ta det i et glass med vann😄 men skal teste ut å ta det i smoothien min. Hvilket fiber pulver anbefaler du som er uten sukker?🙂

- TS

Anonymkode: e4c8b...115

Du får kjøpt flytende fiber på apoteket, som er ganske søt. Jeg har den i te eller smoothie. Den heter Laktulose. 

Anonymkode: 73dd3...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får kjøpt flytende fiber på apoteket, som er ganske søt. Jeg har den i te eller smoothie. Den heter Laktulose

Anonymkode: 73dd3...b27

Det er jo avføringsmiddel?🤨 

- Ts 

Anonymkode: e4c8b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo avføringsmiddel?🤨 

- Ts 

Anonymkode: e4c8b...115

Det er fiberrikt. Hvis man får i seg for lite fiber, bør man ta det. Det funker ikke som avføringsmiddel. 

Anonymkode: 73dd3...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fiberrikt. Hvis man får i seg for lite fiber, bør man ta det. Det funker ikke som avføringsmiddel. 

Anonymkode: 73dd3...b27

Takk for tips! Hva med melkesyrebakterier. Er dette noe jeg også bør ta eller holder det med fiber? 🙂

Anonymkode: e4c8b...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Du får kjøpt flytende fiber på apoteket, som er ganske søt. Jeg har den i te eller smoothie. Den heter Laktulose. 

Anonymkode: 73dd3...b27

Tuller du? Du vet at langvarig bruk av laktulose kan gjøre kroppen din avhengig av det for å klare bæsje? Du ødelegger kroppens egen evne til å sende mat gjennom tarmen

Anonymkode: 7f326...dc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Hva med melkesyrebakterier. Er dette noe jeg også bør ta eller holder det med fiber? 🙂

Anonymkode: e4c8b...115

Vi bruker psyllium husk med melkesyrebakterier, fungerer veldig greit for oss. Viktig å drikke ved siden av, men noe fare for diare er liten. Noe rar tekstur, men vi blander inn i halve smoothien, heller på resten og blander alt i alt.

 

Kan for øvrig nevne at jeg fikk laktulose på sykehuset da systemet sa full stopp, det er ikke noe du vil drikke med mindre du er fullstendig forstoppet.

Endret av dillyduzit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen og få utredning for at du ikke har matlyst. Ved et vanlig og variert kosthold så er det unødvendig med tilskudd annet enn tran og det er ingen tilskudd som kan erstatte et sunt og variert kostold. 

Anonymkode: f13c9...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag smoothie med grønnsaker og frukt, så får du i deg fiber. 

Anonymkode: 6d506...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...