FrS Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 (endret) Hei! Jeg lurer på om noen har erfaring med hund som ikke blir kvitt urinveisinfeksjoner? Hun har gått jevnlig på antibiotika nå i godt over et år. Blodprøver tatt og hun er sjekket ut for diabetes og cushing syndrom. Hun har krystaller i urinen og går på spesialfor. Hun er 11 år nå, og vi fikk beskjed om idag at hun ikke har cushing så da er det ikke noe dyrlegen kan behandle. Så må vurdere avlivning, uansett hvor ufattelig lei den tanken er 😥 Blodprøver er ellers fine Men ville høre her først om noen har opplevd det samme? Endret 30. juni 2018 av FrS
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 Bakteriene som skaper urinveisinfeksjon kan være resistente mot antibiotika. Jeg hadde funnet en alternativ behandler, de kan bekjempe det på andre måter. Anonymkode: 64ee3...b7f
solmåneogstjerner Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 (endret) En annen variant av antibiotika? Bakteriene er sikkert resistente. Som ab over sier: hør med en annen veterinær. Har hunden store plager med dette? Skal være mer enn småskvetting før man velger å avlive, tenker jeg (?) Har ikke erfaring med dette da. Endret 29. juni 2018 av solmåneogstjerner
FrS Skrevet 29. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 29. juni 2018 Hun er allerede resistent mot den ene typen antibiotika, og begynner å bli på den hun går på nå. Hun får smertestillende i tillegg og har siste halve året misten fullstendig gnisten.. Livredd for dyrlegen blitt, da det må tas masse prøver hver gang vi er der. Hun skvetter ikke bare litt, men det er rødt det som kommer ut og hun skjelver i smerte når uvi'en kommer. Nå har vi prøvd å bli kvitt den i 1 år, og den kommer tilbake hver eneste gang etter 1 uke etter endt antibiotikakur. Så dette er ganske mye mer enn småskvetting. Dyrlegen har også forhørt seg med spesialist på urinveier rundt om, og de har ingen løsning. Så derfor lurte jeg på om andre har opplevd en hund med uvi og som ikke har blitt kvitt den med behandling? Nå har hun tydelig ubehag og er meget sliten 😥
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #5 Skrevet 29. juni 2018 Huff, så utrolig trist. Jeg har ingen råd dessverre. Det virker jo som om veterinær har gjort en god jobb med tanke på behandling og research. Har veterinær anbefalt avliving? Om det ikke finnes en løsning/behandling og veterinærteamet står helt fast så er det dessverre kun én utvei og det er avliving. Hunden skal slippe å leve med smerter. Du sier livskvaliteten er betydelig redusert, så jeg vil tro det kan være lurt å begynne vurderingen om avliving. Klem til deg og dine <3 Anonymkode: c8d12...df1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #6 Skrevet 29. juni 2018 8 hours ago, FrS said: Hun er allerede resistent mot den ene typen antibiotika, og begynner å bli på den hun går på nå. Hun får smertestillende i tillegg og har siste halve året misten fullstendig gnisten.. Livredd for dyrlegen blitt, da det må tas masse prøver hver gang vi er der. Hun skvetter ikke bare litt, men det er rødt det som kommer ut og hun skjelver i smerte når uvi'en kommer. Nå har vi prøvd å bli kvitt den i 1 år, og den kommer tilbake hver eneste gang etter 1 uke etter endt antibiotikakur. Så dette er ganske mye mer enn småskvetting. Dyrlegen har også forhørt seg med spesialist på urinveier rundt om, og de har ingen løsning. Så derfor lurte jeg på om andre har opplevd en hund med uvi og som ikke har blitt kvitt den med behandling? Nå har hun tydelig ubehag og er meget sliten 😥 Stakkars liten, hunden har det ikke godt! Jeg er av den mening at hunden må være i fokus, og ikke oss eiere som i vår egoisme holder hundene våre i live, enn om de lider. Det er ikke et liv verdig slik hunden din har det nå, la den slippe, hvor enn vondt det er for deg. uff, jeg begynner å gråte her nå, da jeg hadde liknende tilfelle, min hun fikk uvi også, veterinæren fikk ikke styr på infeksjonen, og plutselig var infeksjonen gått i nyrene, og da var det ingen annen utvei enn avliving. Vetrinæren lot meg ta avgjørelsen selv, men enn om jeg ikke ville innse det, så var det ikke liv laga for hunden min, den led og hadde smerter og allmenntilstanden var ikke bra, så vetrinæren satte sprøyta så hunden slapp å lide mer. Jeg er helt motstander av at hunder skal leve med smerter og gå på smertelindrende. Ikke la hunden din lide mer, stakkars liten! Anonymkode: 7ab6e...84f 1
FrS Skrevet 30. juni 2018 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2018 (endret) Takk for svar og klemmer ❤️ Så lenge hun har gått på antibiotika tidligere har hun hatt god livskvalitet og jeg ser med en gang på henne om hun har smerter, endring i adferd etc.. Nå er det kommet dit hen at antibiotika type nummer to begynner å miste virkning, så jeg har avtalt med dyrlegen at de skal komme hjem til oss og la dronninga mi sovne inn på goplassen sin i sofaen mens formen hennes er ok. Enda ikke bestemt dag, men det blir nå snart.. Vi har hatt 11 fantastiske fine år sammen og nå har hun det ikke bra.. Hun skal få slippe ❤️ Jeg får skikkelig panikk ofte nå, tenker om jeg virkelig gjør det riktige valget.. Men hun er virkelig ikke seg selv lengre til tross for smertestillende og gjentatte antibiotika kurer i et år nå 😥 Skal ringe til dyrlegen på mandag.. Endret 30. juni 2018 av FrS 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2018 #9 Skrevet 2. juli 2018 On 6/30/2018 at 9:47 AM, FrS said: Takk for svar og klemmer ❤️ Så lenge hun har gått på antibiotika tidligere har hun hatt god livskvalitet og jeg ser med en gang på henne om hun har smerter, endring i adferd etc.. Nå er det kommet dit hen at antibiotika type nummer to begynner å miste virkning, så jeg har avtalt med dyrlegen at de skal komme hjem til oss og la dronninga mi sovne inn på goplassen sin i sofaen mens formen hennes er ok. Enda ikke bestemt dag, men det blir nå snart.. Vi har hatt 11 fantastiske fine år sammen og nå har hun det ikke bra.. Hun skal få slippe ❤️ Jeg får skikkelig panikk ofte nå, tenker om jeg virkelig gjør det riktige valget.. Men hun er virkelig ikke seg selv lengre til tross for smertestillende og gjentatte antibiotika kurer i et år nå 😥 Skal ringe til dyrlegen på mandag.. Så bra! Jeg har all tro på at du gjør det riktige valget, hunder skal ikke måtte lide slik. En må heller tenke på alle de årene med glede en har hatt med hunden, å nå være sitt ansvar bevisst å la hunden slippe mer smerter. Lykke til i dag klem til deg i den vanskelige stunden du nå har. Anonymkode: 7ab6e...84f
FrS Skrevet 3. juli 2018 Forfatter #10 Skrevet 3. juli 2018 På 2.7.2018 den 15.48, AnonymBruker skrev: Så bra! Jeg har all tro på at du gjør det riktige valget, hunder skal ikke måtte lide slik. En må heller tenke på alle de årene med glede en har hatt med hunden, å nå være sitt ansvar bevisst å la hunden slippe mer smerter. Lykke til i dag klem til deg i den vanskelige stunden du nå har. Anonymkode: 7ab6e...84f Så sant og takk ❤️ Dyrlegen kommer hjem til oss på fredag, så da skal dronninga få sovne inn på goplassen sin.. Har siste dagene fått spise masse godt og skal få en kroneis dagen før dagen.. Fine poteavtrykk har vi også fått tatt ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå