Gå til innhold

Kyleena hormonspiral


Virpi

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med Kyleena hormonspiral? Ser den er en "mellomting" når det gjelder hormonmengde. I tillegg er den en "minispiral" - tenkte kanskje den er mer passende når jeg kun har hatt keisersnitt og aldri født vaginalt. Vond å sette inn/ta ut? Vil egentlig høre alle erfaringer, både positive og negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Tok Kyleena hormonspiral for snart to uker siden. Så langt har jeg slitt med mellomblødninger/spotting og litt menstruasjonssmerter. Hadde egentlig tenkt å sette inn Mirena hormonspiral, da det var det jeg fikk anbefalt av helsesøster på grunn av mine uregelmessige blødninger - Men da jeg kom til gynekologen sa hun at hun heller ville anbefale Kyleena for meg siden jeg ikke hadde født enda, og det ville være enda mer smertefullt fordi Mirena er større enn Kyleena. Takk Gud for at jeg tok sjansen på Kyleena, for det var en smertefull opplevelse. Nå er ikke jeg en person som har veldig høy smerteterskel, og jeg vet flere som synes at innsettingen IKKE var smertefull. Så dette er veldig individuelt. Hadde kraftige menstruasjonssmerter resten av dagen, og smertene roet seg dagen etterpå. Helt siden har smertene kommet og gått, men det er vanlig med smerter i starten da livmoren prøver å støte ut spiralen. Gynekologen ba meg være forberedt på at blødninger og spotting vil være veldig uregelmessig, og at den vil stabilisere seg etter 6mnd. De fleste har sagt at de har hatt spotting i 3 måneders-tid ca.  Føles ut som en evighet når man går og spotter/har mellomblødninger daglig, men jeg skal ikke gi opp enda! 

Anonymkode: ec522...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...