AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Jeg får alltid gnagsår. Alltid. Kjøper sko i rett str og alltid skinnsko. Nå har jeg et saftig ett på helen😵 Ditt beste tips? Anonymkode: ac5be...4a4
Gjest Kritt Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Gode sokker som sitter stramt, og de må være rene. Får lett gnagsår selv, men ikke alltid, da. Kjøpte nylig noen svindyre løpesko jeg ikke kan bruke 😞
Måbarefåsiat... Skrevet 26. juni 2018 #3 Skrevet 26. juni 2018 Compeed. Ellers leste jeg at Meghan Markle alltid går i for store sko for å unngå gnagsår. Hørtes innmari ubehagelig ut...
Trude.lutt Skrevet 26. juni 2018 #4 Skrevet 26. juni 2018 3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Compeed. Ellers leste jeg at Meghan Markle alltid går i for store sko for å unngå gnagsår. Hørtes innmari ubehagelig ut... Bruker str 41 så det er ikke så lett å finne for store sko. Ofte er det bakpå helen gnagsårene er....
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #5 Skrevet 26. juni 2018 Kjøpe sånn permanent "plaster" som man legger bak i helen slik at skoen blir mykere, eventuelt legge en bomullspad i tillegg. Deodorant og talkum på føttene før man går ut, gode sokker (om vinteren to lag med ullsokker). Dersom man skal på en lengre tur så ta deg råd til compeed Anonymkode: ac75b...302
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #6 Skrevet 26. juni 2018 På noen sko bruker jeg tid på å myke opp kanten bak som gir gnagsår. Ellers tar jeg av skoene når de begynner å gnage også ta de på igjen etter litt. Plaster bak på hælen før nye sko fungerer også. Anonymkode: 659a7...dca
Grønn te Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 Går inn 3 par skinnsko for tiden, grusomt men verdt det i lengden. Kjøpte gnagsårsokker på apoteket fordi compeed er så utrolig dyrt, de funker bra! Må ha andre sokker oppå for de ser helt grusomme ut, men får ikke gangsår 😉 Det er slike: https://www.apotek1.no/produkter/basisfot-gnagsaarsokk-rod-str-s-2stk-871177p?gclid=CjwKCAjwyMfZBRAXEiwA-R3gMw3qwWRh5lSYQeUJsSKrhUfOkbdodxPCwv4qGDQZu92QW4Lh8V0RrBoCU9YQAvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #8 Skrevet 26. juni 2018 Tidligere fikk jeg også alltid gnagsår når jeg hadde på nye sko. Fikk stort sett gnagsår på hælene. Så begynte jeg å ta på et par lag med kirurgisk tape (bandasjetape) hver gang jeg har på nye sko, og jeg er ikke plaget med gnagsår lenger. Har flere venninner som også var plaget med gnagsår, men etter at jeg tipset de om kirurgisk tape er det slutt på gnagsår for de også. Anonymkode: 04700...dfe
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #9 Skrevet 26. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tidligere fikk jeg også alltid gnagsår når jeg hadde på nye sko. Fikk stort sett gnagsår på hælene. Så begynte jeg å ta på et par lag med kirurgisk tape (bandasjetape) hver gang jeg har på nye sko, og jeg er ikke plaget med gnagsår lenger. Har flere venninner som også var plaget med gnagsår, men etter at jeg tipset de om kirurgisk tape er det slutt på gnagsår for de også. Anonymkode: 04700...dfe Mener da altså at jeg har et par lag med kirurgisk tape på selve hælen.. Anonymkode: 04700...dfe
Ullgenser Skrevet 26. juni 2018 #10 Skrevet 26. juni 2018 Nylonstrømper (sokkevarianten) under de vanlige sokkene, så skjer friksjonen mellom sokken og strømpen istedenfor mellom sokken og huden min😊. Alternativt compeed. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Tidligere fikk jeg også alltid gnagsår når jeg hadde på nye sko. Fikk stort sett gnagsår på hælene. Så begynte jeg å ta på et par lag med kirurgisk tape (bandasjetape) hver gang jeg har på nye sko, og jeg er ikke plaget med gnagsår lenger. Har flere venninner som også var plaget med gnagsår, men etter at jeg tipset de om kirurgisk tape er det slutt på gnagsår for de også. Anonymkode: 04700...dfe Jepp, eller vanlig sportstape og nylonstrømpe utenpå der igjen. Anonymkode: 47ace...bb5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 Eller kanskje du bare er som meg. Har prøvd alt av råd og tips, men får alltid store kjøttsår på hælene. Men det gjelder ikke alle sko. Det hender jeg finner noen sko som bare gir meg litt gnagsår og så går det over. Problemet er bare at det er helt vilkårlig hvilke sko som funker 😝 finner aldri ut om de er sko med lav kant eller høy kant bak, de kan være tilsynelatende identiske men likevel er det kun det ene paret som gir meg sår og ikke det andre osv Anonymkode: faac9...702
tdm900 Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 På 26.6.2018 den 8.58, AnonymBruker skrev: Jeg får alltid gnagsår. Alltid. Kjøper sko i rett str og alltid skinnsko. Nå har jeg et saftig ett på helen😵 Ditt beste tips? Anonymkode: ac5be...4a4 Få tak i en tynn skumgummi, men lim på ene siden. Sett den på hælen der det gnager, da er det ikke noe anna som kan gnisse der. Usikker på hvor man får kjøpt den, men mulig hos apotekene
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 Tynne nylonsokker eller tynn strømpebukse innerst. Jo glattere jo bedre. Da er det mellom nylonsokken og det utenfor gnagingen skjer. Så enkelt er det. Aldri mer gnagsår! Anonymkode: 8f0f7...dc4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tynne nylonsokker eller tynn strømpebukse innerst. Jo glattere jo bedre. Da er det mellom nylonsokken og det utenfor gnagingen skjer. Så enkelt er det. Aldri mer gnagsår! Anonymkode: 8f0f7...dc4 Funker ikke for meg 😭 Anonymkode: faac9...702
barbent Skrevet 28. juni 2018 #16 Skrevet 28. juni 2018 som noen over her skriver, nylonstrømper fungerer utmerket for å unngå gnagsår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå