Gå til innhold

Hvordan bruke cottage cheese til frokost?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen komme med inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke cottage cheese til frokost og kvelds? Jeg mener ikke å bruke det i gjærbakst og slike ting, det må være noe som går fort, som å blande nøtter og banan nedi for eksempel. Skulle gjerne hatt litt ideer til hva som funker.

Anonymkode: 87708...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knekkebrød, cottage og litt syltetøy 

Anonymkode: 4b6c3...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cc i smoothie, cc på knekkebrød med avocado og tomat, cc og youghurt, cc i omelett - mulighetene er uendelige. Min favoritt: cc, eplebiter av grønt eple med sukrin gold og kanel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å blande i sukrin gold, kanel og usaltede cashewnøtter da jeg spiste endel cottage cheese 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper de store mager cottage cheese-boksene. Hiver en halv boks oppi ei skål, har i noe søtt (syltetøy, bær eller frukt) og topper med nøtter og frø etter ønske (vanligvis solsikkefrø og valnøtter, men varierer med kokosflak, mandler og hasselnøtter). Raskt og godt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cc på havregrøt i ulike varianter, cc med nøtter og tinte bær, cc som protein ved siden av skiver, cc rett fra boksen, cc ved siden av omelett, cc på pannekaker...

Min go-to frokost er havregrøt på vann med gresskarkjerner og chiafrø, lar det stå å trekke under lokk, har på peanøttsmør og cottage. Blir ikke lei av det! 

På kvelden er cc fra boksen en vinner :) Elsker cc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boks med CC til kvelds blir jeg aldri lei 🙂 Pynt med alle forskjellige bær/frukter...husk at frukt er også karbo. CC er proteiner og fett.

Til frokost ville jeg laget meg fast rutine med havregrøt kokt eller kost seg over natten i kjøleskapet i melk/mager kesam/gresk yoghurt. Samt egg som protein/fettkilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Eun skrev:

Jeg kjøper de store mager cottage cheese-boksene. Hiver en halv boks oppi ei skål, har i noe søtt (syltetøy, bær eller frukt) og topper med nøtter og frø etter ønske (vanligvis solsikkefrø og valnøtter, men varierer med kokosflak, mandler og hasselnøtter). Raskt og godt!

Ja samme her. Blander det med lett syltetøy (jordbær) ev. frukt/bær og hakkede mandler eller cashew nøtter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lalala123 skrev:

Ja samme her. Blander det med lett syltetøy (jordbær) ev. frukt/bær og hakkede mandler eller cashew nøtter

Jeg elsker dette måltidet. Spiser det lett både til frokost, lunsj og middag 😀 Så enkelt og godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eun skrev:

Jeg elsker dette måltidet. Spiser det lett både til frokost, lunsj og middag 😀 Så enkelt og godt.

Ja enig, veldig lettvint og godt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ofte mager cottage cheese med blåbær, og har oppi havregryn eller annen kornmiks og strør over proteinpulver. Syns det er kjempegodt!

Anonymkode: 87251...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med cottage cheese på toppen, og litt blåbærsyltetøy/eplesyltetøy!! (mmm)

Knekkebrød (rugsprø) m/ cottage cheese og syltetøy (blåbær eller eple). eller m/ kalkunskinke og tomat, salt og pepper.

Cottage Cheese med chiafrø, hakkede mandler, 1 ts peanøttsmør og banan eller jordbær. 

Cottage Cheese med blåbær og mandler eller chiafrø..

Personlig liker jeg cottage cheese alene også, bare prøv deg frem med ting du syntes er godt. Det er slik en kreativ kokk blir skapt ❤️ 

Anonymkode: 6f05d...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes pannekaker med cottage cheese er veldig godt. Du trenger bare cottage cheese, egg og havregryn.

Anonymkode: ca697...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte å toppe det med feks hakkede oliven eller hakket salt agurk, samt raspede mandler og kvernet pepper.

jeg er ikke så glad i søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen komme med inspirasjon og ideer til hvordan man kan bruke cottage cheese til frokost og kvelds? Jeg mener ikke å bruke det i gjærbakst og slike ting, det må være noe som går fort, som å blande nøtter og banan nedi for eksempel. Skulle gjerne hatt litt ideer til hva som funker.

Anonymkode: 87708...fd3

Cottage cheese og en ss lett blåbærsyltetøy. Nam, nesten som rislunsj

Anonymkode: 3431a...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for kjempemange gode tips! :)

Anonymkode: 87708...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...