AnonymBruker Skrevet 26. juni 2018 #1 Skrevet 26. juni 2018 Etter lang tid med problemer og dårlige psykologer har helsen min tatt en hel tur rundt å blitt forferdelig. Ble diagnosert med bipolar type 2 i sommeren i fjor og siden har ikke noen gjort noe med den selv om det er så ille at jeg ikke får til å holde på en jobb og såvidt ta vare på meg selv. Så jeg og nav har bestemt at jeg skal prøve å søke meg inn på døgn innlegging etter ferien min. Men jeg er så utrolig redd og usikker. Så har noen spørsmål til prosessen og hva slags friheter jeg har. Første er jo spørsmålet om hva kravet for å komme inn er? Jeg er bipolar,har generelt angst og sosial angst, suicidal og er egentlig deppa 24/7 selv om jeg er bipolar. ( selv med maniske episoder så er jeg fortsatt trist bare at det ikke synes så mye. Og når jeg går på nedturen blir jeg dobbelt så deppa ) og jeg er vel egentlig litt schizofren men har ikke ønsket å ta det opp med legen fordi det er noe jeg har kontroll over ( tror altid at noen overvåker meg eller at alle lyver til meg hele tiden ) Det andre er hvordan friheten på slike plasser er. Har jeg lov til å ta med meg tegnesaker, telefon, og andre aktiviteter til å holde meg opptatt når jeg ikke føler for å være med andre etter en lang da. Også har jeg lov til å dra på butikken? Og hvordan er det med nikotin bruk? Har jeg lov til å snuse? Også er det noen andre som har hat fisk og skulle legges inn? Jeg har liksom 2 akvarium som må ha konstant overvåkning i tilfeller sykdom og lignende. Ene fisken er verdt 500kr liksom. ~K Anonymkode: 14c0f...0ea
Gjest LiMaSK Skrevet 26. juni 2018 #2 Skrevet 26. juni 2018 Har lagt meg inn frivillig 2 ganger, tvangsinnlagt 1. Jeg fikk ha med meg dataen min, og kameraet mitt. Der var ingen internett selvfølgelig. Fikk lov å dra på butikken sammen med kontaktpersonen min den dagen, men greide det ikke pga sosial angst, først etter 10 dager kom jeg meg endelig helt frem til butikken uten og måtte snu. Mange som var der satt ute på terrassen der og røkte, noen snuste, er ikke sikker på om de hadde røyken og snusen selv eller om man må be om det. Jeg hadde alvorlig depresjon, sosial angst, personlighetsforstyrringer og spiseforstyrrelser, så tror nok at du har god grunn til å få komme dit. Det med fiskene vet jeg dessverre ikke. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå