Gå til innhold

Er for trang?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere en eg som er så 'trange' nedentil at dere ikke får inn en tampong? 

På GU bruker legen aldri mer enn en finger, to er alt for smertefullt. På forrige GU lurte legen på om jeg ville sjekke for endometriose, men jeg takket nei. Jeg angrer nå, skal på ny sjekk i september, og tenker at jeg skal spørre om det kan sjekkes nå. Men jegvhar byttet lege, så er litt redd for at legen skal si at det ikke er nødvendig. 

Er det noenbdervute som harvdet som meg, at dere er veldig 'trange'? Er det noe som hjelper? Har dere en bakenforliggende årsak/diagnose? 

Anonymkode: aa0ae...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at vaginan er trang når man føler seg ukomfortabel! Det er mange råd man kan gi for å hjelpe med det, men spørsmålet er mere hva du er komfortable med. Samt din alder, Om du har hat sexuelle opplevelser eller om du er sexuelt aktiv. 

Tips for det med tampong er å fukte rundt inngangen på vaginan så putte tampongen inn,eller bruke litt vannbasert lube eller fukte utsiden av tampongen med en spray flaske med sånn misting setting . En vagina et aldri for trang, det er bare musklene dine som er for tense så du ikke får slappet av godt nok, du må huske at kvinner presser barn ut av det "lille" hullet ;) og noen kvinner liker å ha hender oppi det og. Vaginane er utrolig strekkelige.

AnonymBruker
Skrevet

Kan være vestibulitt/ vaginisme. Men er vanskelig å avgjøre si den du ikke gir noe info om du opplever det for trangt og smertefullt under samleie, men ville bare tipse deg. Mange kvinner har disse problemene uten å vite hva som er galt, jeg hadde det i mange år uten å vite hva det var. Det er stort sett muskulært, man kan få hjelp fra f eks osteopat 

Anonymkode: 0223b...7f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være vestibulitt/ vaginisme. Men er vanskelig å avgjøre si den du ikke gir noe info om du opplever det for trangt og smertefullt under samleie, men ville bare tipse deg. Mange kvinner har disse problemene uten å vite hva som er galt, jeg hadde det i mange år uten å vite hva det var. Det er stort sett muskulært, man kan få hjelp fra f eks osteopat 

Anonymkode: 0223b...7f1

Jeg har kun prøvd to ganger tidligere, kan enkelt si det var mislykket begge gangene. Null sjans til å få noe inn. Nå er det flere år siden jeg hadde kjæreste, så er lenge siden jeg har prøvd. 

Anonymkode: aa0ae...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...