Gå til innhold

Er dette tilstrekkelig reiseforsikring?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er som ofte nevnt en svært god ide å ha god reiseforsikring når man er ute på farten, dersom man skulle bli syk og innlagt på sykehus eller trenge noe medisinsk behandling i utlandet.

Har lest at dersom man bruker mastercard fra sparebank1 til å betale for minimum halve reisen, så er reiseforsikring inkludert. Er dette tilstrekkelig reiseforsikring, sammen med vanlig helsekort? Eller må man skaffe seg noe annet? 

Anonymkode: 180df...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette burde stå klart og tydelig i papirene du har fra ditt kredittkortselskap, hvis ikke er jeg sikker på at du kan finne informasjon om  hva som dekkes på nettsidene til din egen bank. Personlig så har jeg egen helårs gjennom Europeiske selv om jeg har gjennom kort, det koster meg 112 kroner i måneden for Super dekning, dette fordi jeg ikke stoler helt på banken/kortutsteder og det de «lover» i vilkårene.

AnonymBruker
Skrevet

På generell basis så har jeg inntrykk av at kredittkortene (kanskje med unntak av de som spesialiserer seg på reisende)har litt dårligere vilkår, men det er jo bare å lese seg opp på. For eksempel ble bagasjen min forsinket på vei ut en gang, da sjekket jeg både kredittkort og helårs forsikringen min, på sistnevnte fikk jeg dekket opptil 5000 kr etter 4 timers forsinkelse imens på kredittkortet var beløpet halvert og kofferten måtte være mer forsinket. 

Det er også en god idé med helårs forsikring, på de beste er du dekket bare du går døren hjemmefra. Man tenker bare på de lengre turene, men kan være greit å være forsikret når man skal i butikken eller på en festival eller en tur på hytta, på byen, i parken, på harryhandel på overnatting hos svigers eller andre "reiser" hvor kredittkort ikke er involvert.

Anonymkode: 1d35b...3b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kredittkort med gode villkår på forsikring, men jeg har en helårs reiseforsikring i tillegg. 

Anonymkode: e474b...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ha en reiseforsikring i tillegg. De forsikringene på gratis kredittkort er som regel rimelig rævva.

Anonymkode: 1875e...a46

AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2018 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Det er som ofte nevnt en svært god ide å ha god reiseforsikring når man er ute på farten, dersom man skulle bli syk og innlagt på sykehus eller trenge noe medisinsk behandling i utlandet.

Har lest at dersom man bruker mastercard fra sparebank1 til å betale for minimum halve reisen, så er reiseforsikring inkludert. Er dette tilstrekkelig reiseforsikring, sammen med vanlig helsekort? Eller må man skaffe seg noe annet? 

Anonymkode: 180df...1e3

Hvordan skal noen kunne svare deg på dette? Noen Mastercards har grei reiseforsikring andre Mastercards har ingen reiseforsikring i det hele tatt. Du må lese betingelsene for kortet ditt, finne ut om du har en "pakke" fra banken din der reiseforsikring er innbakt. 

Er du usikker så ringer du banken, banken er nemlig eneste stedet du får et sikkert svar. 

Helsetrygdekort fra Helfo sikrer deg bare samme rettigheter i landet du eventuelt blir syk i, som andre innbyggere i landet har innenfor EØS området. Pådrar du deg sykdom og trenger hjemtransport er det ikke dekning for eller erstatningsutløsende skader eller mister bagasjen din så må du klare deg selv om du bare har Helfo kortet. 

Anonymkode: 9bf91...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må lese vilkårene for kredittkortet ditt. Jeg har reiseforsikring gjennom kredittkortet til Bank Norwegian og tror at det er en helt grei forsikring. I år har jeg gjennom DnB siden jeg ikke betalte med kredittkortet. Skulle ikke tro at forsikringen jeg kjøper av DnB er forskjellig fra forsikringen de tilbyr "gratis" gjennom Mastercard fra DnB

Anonymkode: 8bc83...9e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...