Gå til innhold

Middag og irritabel søster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stiller du/dere tusen spørsmål på en gang da? Det får meg til å bli irritert også. Spesielt dersom man ikke får mulighet til å svare før det kommer nye spørsmål eller evt kommentarer. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kommenterer ikke maten direkte, men kan spørre om hun vil ha saus til eller om hun trenger mer tilbehør, lyst på det og det og lignende.

Ts

Anonymkode: 6e9f2...e84

Om hun blir sur når du spør om slike ting- ikke spørr om slike ting 😆

Anonymkode: 9b03a...c02

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som dere er overopptatt av kostholdet hennes. Du påpeker at hun i perioder spiser mye også spiser hun lite. Om du/dere er bekymret for at hun har et spiseproblem så gjør dere ting værre gjennom å sitte å hakke på henne under måltid. Og ja: det er hakking å konstant kommentere eller stille spørsmål til hva en annen person spiser. 

Om dere er genuint bekymret for at hun har en spiseforstyrrelse så må dere snakke om det i en setting som ikke har noe med mat å gjøre. Foreldrene dine bør ta henne til side og snakke med henne på en måte som gjør at hun føler seg trygg og elsket, ikke hakket på og kritisert.

Dere er også i stor risiko for å forverre en mulig spiseforstyrrelse, gjennom at mye av fokus rundt måltidene handler om hva HUN velger å spise eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, Gent82 skrev:

Er hun irritabel under middagsbordet? Hehe. Få henne til å sitte som de andre :lol::hallo:

😂

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommenterer ikke maten direkte, men kan spørre om hun vil ha saus til eller om hun trenger mer tilbehør, lyst på det og det og lignende.

Hun er helt normalvektig/slank. Men synes hun ofte veksler mellom å spise veldig mye eller lite.

Hvordan da?

Ts

Anonymkode: 6e9f2...e84

Åh hater når spesielt min far sier jeg har laget ditt skal du ikke ha det? Skal du ha litt sånn da?? 

Nei jeg har forsynt meg med det jeg vil ha, slik jeg vil ha det og spiser det på denne måten. 

Jeg vet jeg høres ut som en bortskjemt tenåring, det er jeg ikke. Jeg er 30 og forsyner meg stort sett av alt. Bortsett fra ting som eksempelvis ertestuing eller tyttebærsyltetøy.  Er ikke så glad i det og syns måltidet smaker bedre uten. Så må pappa blande seg borti for han har jo tross alt laget...... ( han liker det selv) 

Anonymkode: 92d6b...109

Skrevet

Å kommentere andres mat og spising rundt et matbord er ekstremt uoppdragent og uhøflig. 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh hater når spesielt min far sier jeg har laget ditt skal du ikke ha det? Skal du ha litt sånn da?? 

Nei jeg har forsynt meg med det jeg vil ha, slik jeg vil ha det og spiser det på denne måten. 

Jeg vet jeg høres ut som en bortskjemt tenåring, det er jeg ikke. Jeg er 30 og forsyner meg stort sett av alt. Bortsett fra ting som eksempelvis ertestuing eller tyttebærsyltetøy.  Er ikke så glad i det og syns måltidet smaker bedre uten. Så må pappa blande seg borti for han har jo tross alt laget...... ( han liker det selv) 

Anonymkode: 92d6b...109

Hjemmelaget ertestuing og tyttebærsyltetøy!!  :wow: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...