Gå til innhold

Klesbutikker med "normale" modeller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes klesindustrien veldig ofte er helt tragisk med sine ekstremt tynne og høye modeller og retusjerte bilder. Men så møter jeg meg selv i døra,  for når noen få butikker, som lillefrekke.no og Hennes verden (Hokksund), bruker helt vanlige kvinner, t o m litt chubby, synes jeg jo ikke det er så veldig lekkert... Jeg har ikke lyst til å se sånn ut og hvertfall ikke bruke penger på klær som ikke gjør noe for meg. (Når modellen ikke ser spesielt bra ut, kommer ikke jeg til å gjøre det heller.) Det skremmer meg hvor hjernevasket man har blitt etter å ha sett kunstige damer hele livet. 😔

Hva tenker dere andre?

Anonymkode: d4015...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LiMaSK

Så lenge det passer meg, og jeg føler meg komfortabel i det, spiller det ingen rolle hvordan modellen ser ut. Jeg synes det er bra at noen bruker litt større modeller, det er alt for mye kroppspress for tiden. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser før, og "målet" mitt var å komme inn i xxs bukser, noe som ikke var problem på slutten da jeg var helt ned i 33kg, fra jeg var 20 til jeg var 25.. Og det er ikke en sunn vekt i det hele tatt. Jeg tror at unge jenter som ser tynne modeller tror det skal være sann, og i den alderen er de mest sårbare. Buksene på cubus og noen andre kleskjeder i størrelse 158/164 er faktisk større enn buksene i størrelse xs.  Jeg brukte 146/152, ser på bilder nå, ser helt kvalmt ut.. nå er jeg heldigvis 13kg tyngre og trives mye bedre i kroppen min, målet mitt nå er å hjelpe andre unge som sliter med det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindex og Kappahl bruker modeller i ulike størrelser, ikke bare de helt slanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Lindex har litt større størrelser enn de andre kjedene. Plutselig er en bukse i størrelse 34 for stor

Anonymkode: d5795...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...