Gå til innhold

Erfaringer meg RFSU-graviditetstest (test ofte)??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne graviditetstesten? Jeg er gravid (ca 5+1) men er livredd for en SA igjen. Opplevde det i vinter. Grunnen til at jeg er redd for en SA, er at graviditetstesten ikke blir noe sterkere. Vet, man blir jo helt hysterisk og leter etter tegn på at det går galt... jeg burde egentlig bare senke skuldrene og se hva som skjer. Men det er lettere sagt enn gjort. Men, jeg lurer da på om noen har erfaring med disse? Burde jeg ikke fått sterk strek til nå, i og med at jeg er ca 22 DPO. 

C3B34596-7A2F-4DA4-AB64-D1F7BE4DE554.jpeg

4527E9A8-C84B-4F1F-8FEC-39EAAADF9524.jpeg

99BA0BEB-675E-4A9F-ABF2-EF103573B3E2.jpeg

Anonymkode: a6f6e...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet faktisk med denne i går! Spurte om noe heeelt annet ang den, også var det ei som nevnte hun skimtet noe. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken. Tok digital test i dag, og jammen er jeg gravid 😃 Myyye tydeligere strek på den andre strimmelen (annet merke) så gikk for digital i tillegg. Jeg vil i hvert fall ikke anbefale rfsu, men det kan jo være bare meg.

 

Masse lykke til med dette svangerskapet ❤️

Anonymkode: 25908...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet faktisk med denne i går! Spurte om noe heeelt annet ang den, også var det ei som nevnte hun skimtet noe. Jeg hadde ikke engang tenkt tanken. Tok digital test i dag, og jammen er jeg gravid 😃 Myyye tydeligere strek på den andre strimmelen (annet merke) så gikk for digital i tillegg. Jeg vil i hvert fall ikke anbefale rfsu, men det kan jo være bare meg.

 

Masse lykke til med dette svangerskapet ❤️

Anonymkode: 25908...21d

Gratulerer!! Fantastisk! :)  Jeg tok også en digital (for en uke siden) som viste «gravid 1-2». Kanskje jeg må prøve å ta en ny digital? Må jo være et godt tegn hvis den plutselig viser 2-3, eller 3+? Huff!! Man blir helt paranoid. Tror jeg bare skal kaste RFSU-testene! 

Hilsen meg som startet tråden 👆🏼 Ble visst anonym med første innlegg 😅

Endret av mm89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt riktige RFSU tester. Min strek var sterkere når jeg testet 5+0.  Men jeg testet bare den ene gangen. 

Anonymkode: a20fc...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viser svake streker! Tester med en annen type samme dag og fikk mye sterkere strek.

Anonymkode: b2579...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme erfaring som deg! Svaaake streker på RFSU-strimlene, men på CBD fikk jeg 2-3 uker med en gang! Spurte også legen min hva dette kunne bety, og han beroliget meg med at streken ikke nødvendigvis er en indikasjon på hvor mye hCG det er i urinen, men at det er der! Positive er de i hvert fall 😄 

Anonymkode: 0a766...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat samme erfaring som deg! Svaaake streker på RFSU-strimlene, men på CBD fikk jeg 2-3 uker med en gang! Spurte også legen min hva dette kunne bety, og han beroliget meg med at streken ikke nødvendigvis er en indikasjon på hvor mye hCG det er i urinen, men at det er der! Positive er de i hvert fall 😄 

Anonymkode: 0a766...34d

Å! Takk for svar. Det beroliger med veldig ☺️ Tenker jeg prøver en CBD slutten av denne uka 😁 har også bestilt time til blodprøve for å måle HCG-nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte RFSU sine. Ble veldig svak, men jeg hadde ikke regelmessig mens og/eller eggløsning tydeligvis. Så var nok gjerne fordi jeg testet for tidlig. 

Lurt å ta clearblue digital når du først skimter en strek både på disse testene og andre strimmeltester. Da får du avklart med en gang om du er gravid eller ikke. Selv om man gjerne tenker det blir dyrt i lengden, så koster det å ta f.eks. 3 strimmeltester hver gang man tror man kan være gravid/tror man ser strek. Eller et par stykker hver dag når mensen egentlig skulle kommet. Greit å få det overstått med en digital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hva tror dere om denne? Ser nå at flere opplever skyggestrek på disse. Den er rosa i fargen men kanskje litt vell tynn til å være positiv?

84EA7B5B-A4AC-4869-99C2-4D5EE2F9B329.jpeg

Anonymkode: d7ca2...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok én på IKM, den var positiv, ventet et par dager og tok en digital som bekreftet det. Enkelt for meg å si, men ikke bruk testene til å «følge med» på graviditeten. Ta en ny digital om du vil, men nå er du gravid!!

Anonymkode: 3c2dc...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok én på IKM, den var positiv, ventet et par dager og tok en digital som bekreftet det. Enkelt for meg å si, men ikke bruk testene til å «følge med» på graviditeten. Ta en ny digital om du vil, men nå er du gravid!!

Anonymkode: 3c2dc...9b9

Tok en digital ikveld, men det var vell aaalt for tidlig😊 Takk for svar, prøver igjen om ett par dager

Anonymkode: d7ca2...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine viste ikke gravid, men gravid med CBD. Samme dag, RFSU morgenurin, cbd senere på dagen.

Anonymkode: a663c...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Vet denne tråden er gammel, men skriver i tilfelle andre (som meg) også googler "rfsu test ofte"😅. Jeg er 2 dager over forventet mens og har testet positiv på babyplan sine strimler mens rfsu viste så svak strek at jeg nesten ikke klarte å se den 😓

Anonymkode: b31f3...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.1.2020 den 15.14):

Vet denne tråden er gammel, men skriver i tilfelle andre (som meg) også googler "rfsu test ofte"😅. Jeg er 2 dager over forventet mens og har testet positiv på babyplan sine strimler mens rfsu viste så svak strek at jeg nesten ikke klarte å se den 😓

Anonymkode: b31f3...2a7

Hvordan gikk det?😅 

Anonymkode: e2a7d...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...