Gå til innhold

Nye toner fra AP i asyldebatten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Norge bør ikke ta imot asylsøkere på grensen, mener Masud Gharahkhani, Ap's innvandringspolitiske talsperson. Han vil heller ha kvoteflyktninger.

Til Klassekampen sier han at målet er å ta imot 0 (NULL) asylsøkere. Vi skal ta imot flyktninger, men de bør være kvoteflyktninger.

Han sier videre at asylsystemet i Europa styres av kyniske menneskesmuglere som sender folk over Middelhavet til den visse død. Det er et urettferdig system, fordi det kun er de som har penger som har mulighet til å betale menneskesmuglerne. Er du fattig, blir du i hjemlandet eller i en flyktningleir.

Ikke vanskelig å være enig i mye av det han sier. Det gjenstår å se om han får gjennomslag for dette innad i partiet.

Jeg mener at alle asylsøkere som kommer hit på egen hånd etter å ha betalt menneskesmuglere store beløp, ikke har behov for hjelp. De har ressurser nok til å klare seg selv i sine egne nærområder, og bør derfor automatisk sendes tilbake til mottak i disse områdene. Dette er trolig den beste måten å ødelegge menneskesmuglernes nettverk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

AP er meget delt i denne saken.  Gharahkhani er mannen sendt ut for å fronte AP og være AP sin strenge mann. Men de store lokallagene i Bergen og Trondheim er begge for å fjerne streng fra dagens streng og rettferdig.(AP sitt program)

Hvis AP noengang lander i denne saken. Dvs ikke prøver å ri to hester samtidig, vil vi se hvem som kommer ut som vinnere.

Tipper Trondheim....

Skrevet

For det første er det bare valgflesk og et desperat forsøk fra Ap å lure velgere tilbake. Det er ikke og kommer aldri til å bli Aps politikk. Partiet bare prøver å seile med vinden og være populistisk. Da er det enklest å stjele Frps innvandringspolitikk eller iallefall late som om at Ap også er for det. Ikke la dere lure, folkens! I det Ap får makta igjen (gud forby), blir det sent ut nye invitasjoner og vi kommer enda raskere til Sveriges og Tysklands triste skjebner. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Drizzt skrev:

For det første er det bare valgflesk og et desperat forsøk fra Ap å lure velgere tilbake. Det er ikke og kommer aldri til å bli Aps politikk. Partiet bare prøver å seile med vinden og være populistisk. 

Sitter vel igjen med samme følelsen. Dersom Ap igjen skal i regjering, så må det bli med støtte fra både SV og Rødt. Jeg kan ikke se at de to partiene vil støtte en regjering som fører en asylpolitikk slik det Gharahkhani foreslår. I et desperat forsøk på å score bedre på meningsmålingene, så sender Ap nå opp prøveballonger for å se reaksjonene.

Endret av NordicViking
  • Liker 1
Skrevet

AP og den rødgrønne siden er ferdige i Norsk politikk etter 22juli fadesen og alt som ble blåttlagt i forbindelse med. 
Det var en del AP statsråder som nærmest måtte gå på dagen....det var jo skandale på skandle med feilslått politikk og satsinger både her og der i årevis før dette skjedde. 

Blir RASENDE av å tenke på at unger skal måtte springe å dukke kuler i 1.5timer mens "delta" omsider padler seg over til øya som en eneste stor potensiell blink. I et land som består av fjorder, fjell mange små steder ..og vi har ikke tatt oss råd til et beredskapshelikopter? ikke har man maktet å bygge ut infrastrukteren på tele\nødnett heller. Ikke ei j******* krone blir investert tilbake i Norsk infrastruktur fra avkastningen fra det oljefondet heller. Var det ikke noe stort NOKAS ran også noen år før det en plass hvor det også hadde vært greit satt et helikopter i luften? 

Hadde det ikke vært for et regjeringsskifte i 2013 så hadde vi ikke hatt luft i den gummibåten heller til neste gang. Så på moten den der lastebil terroren har blitt de siste årene så kan man jo tenke seg kaoset i Oslo ...det fikk vi også erfare. Her er jo ingen bevæpent til å stoppe 1 gal mann engang. Enda maser og jamrer over at noen oljekroner måtte bli brukt i årene etterpå. Der hadde lunta mi tatt slutt som politiker for å si det mildt. 

Hadde det vært meg ..jeg hadde på prinsippielt grunnlag NEKTET å betale ei ENESTE skattekrone mer til staten etter den episoden. Her var det INTET reelt samfunnsvern og hva er det vi betaler skatt for da? får jo ingenting man betaler for...svindel hele greia. Samme responsen man får når man ringer politiet og sier sykkelen nettopp ble stjålet av en som mistet passet fra baklomma.

Heldig om man kommer igjennom til nødsentralen ...i sommertider var det vel en deltidsansatt som satt der på "budsjett"? 
Så har vi det fantastiske nødnettet da som ikke fungerte ..ikke budsjett til å få sånt til å fungere. 

Hvorfor eksisterer de der partiene enda? hvordan har de overlevd så lenge etter all den udugeligheten deres?  Er det han nesteleder sjarmøren kvinnfolkene ikke kan få nok av? eller er det han innhabile 2face leder sjarmøren med millionene som får poenget sitt igjennom til arbeiderklassen?

.....fatter ikke det går an....nei blir bare mer og mer rasende desto mer jeg skriver her nå.

Den der rødgrønne siden i politikken er ferdige ihvertfall....så jeg lever med det. Det blir noe comeback i vår generasjon er jeg rimelig sikker på.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, NordicViking skrev:

Sitter vel igjen med samme følelsen. Dersom Ap igjen skal i regjering, så må det bli med støtte fra både SV og Rødt. Jeg kan ikke se at de to partiene vil støtte en regjering som fører en asylpolitikk slik det Gharahkhani foreslår. I et desperat forsøk på å score bedre på meningsmålingene, så sender Ap nå opp prøveballonger for å se reaksjonene.

Ja, SV, Rødt kommer aldri til å være med på en streng asyl- og innvandringspolitikk. Partiene er ikke opptatt av hva som er bærekraftig, men hva som ser best ut i andres øyne (de kaller det for humant, men det er ikke humant når det brukes enorme summer på få her mens det kunne vært reddet mange flere i nærområdene for halvparten av beløpet).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...