ThePunisher Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 (endret) Hei. Jeg har nettopp flyttet inn med ei samboer. Har holdt meg unna dataspill en god stund nå. Men kjenner at suget etter World of Warcraft kommer tilbake når jeg ser mine venner starter. Har egentlig klsrt å ha flere hobbier og en ett godt liv uten gaming også.Er det bare nostalgi følelsen som prøver å dra meg tilbake til gamle vaner ? Men har noen erfaringer med at kjæresten spiller for mye? Og at det går utover forholdet ? Er det lurt å bare minner være gode minner også bare fokusere på det utelivet jeg har nå? Endret 24. juni 2018 av ThePunisher
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Kvifor kan folk ikkje berre være stolt over hobbiane sine? Eg skjønner ikkje kvifor gaming skal være sånn fyfy hobby. Eg har vore gamer meir eller mindre heile livet utan at det har påvirka forhold og arbeid. Det er ikkje noko folk burde sjå ned på! Vist du har lyst å game så går det kjempefint, så lenge du ikkje nedprioriterer ho. Drit i om folk ser ned på World of Warcraft og forbinder det med feite nerdar på trygd. Det er ikkje sånn i virkeligheten. Ikkje gi opp noko du liker for nokon som helst. Kanskje kan du få ho til å bli med? Hilsen kvinnelig gamer. Anonymkode: 28918...c46 5
Elán Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Fint å ha en hobby, men det er forskjell på å ha en hobby og det å bare gjøre denne hobbyen. Jeg var samboer med en mann i 7 år som spilte WoW i alle disse årene vi var sammen. Til slutt endte det med at vi ikke snakket sammen og vi gikk hver til oss. Ta vare på samboeren også, så går det bra 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Jeg er blodhard gamer. Spiller FPS på verdensnivå, og koser meg med WoW. Jeg er alenemor og får det til å fungere, men enten man er alene eller sammen med noen må huset være på stell. Barnet kommer først. Gikk selv fra en fyr som gjorde hobby til livet. Anonymkode: 69d6c...e09 1
viren Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Det må være lov å ha en hobby, enten det er gaming eller noe annet selv om man er i et forhold. Det viktigste er at det ikke tar overhånd så kjæresten blir nedprioritert, kanskje man for eksempel kan game 1-3 faste kvelder i uka også gjøre andre ting de andre dagene? 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Samboeren min er gamer, og det går ut over forholdet vårt. Hans eneste prioritet er datamaskinene, som han har 3(!!) av, og bruker gjerne 2 samtidig som han ser på gaming-streams på TV. Jeg har gitt opp å få han til å forstå hvor ødeleggende det faktisk er, og hvor tilsidesatt jeg føler meg når han ikke kan se bort fra skjermen for å se på meg når jeg spør han om noe. Vi pleide spille WoW sammen, og det savner jeg. Men når jeg spurte han et spørsmål om noe WoW-relatert og han brølte "SLUTT Å MAS SÅ JÆVLIG" så gå jeg opp det og. For all del, det er viktig å ha en hobby man trives med. Men når du har en samboer som ikke kan være i samme rom som deg mens du gamer har det gått for langt. Og før noen sier "dump han", vi har barn sammen. Jeg setter de foran meg selv og vet at han kan ikke ha ansvaret for barn alene, jeg har sett hvordan det går. Anonymkode: b32b3...8c4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 10 timer siden, ThePunisher skrev: Hei. Jeg har nettopp flyttet inn med ei samboer. Har holdt meg unna dataspill en god stund nå. Men kjenner at suget etter World of Warcraft kommer tilbake når jeg ser mine venner starter. Har egentlig klsrt å ha flere hobbier og en ett godt liv uten gaming også.Er det bare nostalgi følelsen som prøver å dra meg tilbake til gamle vaner ? Men har noen erfaringer med at kjæresten spiller for mye? Og at det går utover forholdet ? Er det lurt å bare minner være gode minner også bare fokusere på det utelivet jeg har nå? Problemet med denne typen hobby er tiden det tar. Det er (som regel) ikke noe du gjør deg ferdig med i løpet av 1 time. Det er i hvert fall min erfaring. Og når da det etter hvert kanskje spilles 2-3 timer hver kveld så kan det gå ut over samlivet. Mitt råd er i tilfelle å snakke med samboeren din om det og avtale faste spilletider. Jeg spilte regelmessig tidligere. Da "trente" jeg med kompiser 1-2 dager i uken og hadde kamp en dag. Det funket. Anonymkode: 09eb9...65e 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 10 hours ago, ThePunisher said: Men har noen erfaringer med at kjæresten spiller for mye? Og at det går utover forholdet ? Om du hadde den erfaringen i ditt forrige forhold burde du absolutt holde deg unna wow. Det er litt som en alkoholiker som tror at han skal bare drikke en øl- men så ligger han der bevisstløs på gulvet etter noen timer. Jeg tenker at du lurer deg selv om du tror å spille nå vil ende bra Anonymkode: e7fcf...67a
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Det er da ingen problem å kombinere gaming med forhold, som alle andre hobbyer. Man må bare bruke sunn fornuft. Anonymkode: a74c9...38d
matrobot Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Ser ikke problemet med gaming. Bare prøv å ha en grense til spillingen. Inviter gjerne din samboer til spilling. Kanskje hun blir like hekta som deg 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2018 #11 Skrevet 12. august 2018 Problemet med gaming er jo tiden det tar, ikke aktiviteten. Trener man, er det snakk om 3-5 timer i uka, mange som gamer spiller jo mer enn dette daglig. Hva er vitsen med å være i et forhold med et bakhode som banner til en skjerm? Dersom man klarer å være litt "med" i det som skjer rundt en, og begrenser tiden så er det helt innafor tenker jeg. Anonymkode: 29ebc...d1e 1
penny_ Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 (endret) Man kan ha hobbyer selv om man har samboer. Man bytter ikke ut y med i når man skal skrive ordet i flertall på norsk. Endret 15. august 2018 av penny_
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Moderasjon er stikkordet, hobbyen i seg selv er da som alle andre hobbyer Anonymkode: 6d017...741
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 Så lenge du er i stand til å moderere deg går det fint å game i forhold. Jeg er kvinne og plukka opp wow selv nå, etter et halvt års pause, fordi det var ganske kjedelig før ny pakke. Har sagt fra til kjæresten at det er launch, og at jeg kommer til å spille litt ekstra de første 14 dagene. Han gamer selv, så han hadde ikke noe problem med det, og han vet at det stabiliserer seg, og denne gangen valgte han faktisk å prøve spillet selv. Anonymkode: be513...40d
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 Bortkastet barnehobby. Gjør noe nyttig. Anonymkode: 377b4...2ed
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå