AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Nå har det seg sånn at jeg har fått påvist kronisk sykdom. Har måtte gå x antall ganger til fastlege og spesialist de siste par årene. Jeg er klar over den uendlige arb.mengden til fastlegen. Papirarbeid, Navmøter,merarbeid, telefoner etc. Nå skal jeg itillegg utredes videre, for en sykdom med lang (sansynligvis) varighet. Fastlegen gjør så godt h*n kan. Jeg er sykemeldt noen %. Jeg skammer meg for å kontakte lege for å videreføre sykemelding(til tross for beskjed om dette).Jeg vil ikke inn på time. Føler jeg kaster bort legens tid og ressurser. Fastlegen virker også utilfreds med egen jobb, uempatisk og travel. Jeg vil ikke skape mer jobb for vedkommende(mtp Nav spesiellt). Synd at alm. Legene blir pisket rundt slik, at man ikke tørr stille ekstra spm eller ringe om forverring. Hvordan opplever dere andre dette? Anonymkode: 1e70e...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 Jeg skjønner godt hva du mener. Men det hjelper veldig å ha en fastlege som ser deg og bruker tid på deg, og det å ha en empatisk fastlege er utrolig viktig synes jeg! Har du vurdert å bytte? Du er viktig! Anonymkode: 0875e...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg sånn at jeg har fått påvist kronisk sykdom. Har måtte gå x antall ganger til fastlege og spesialist de siste par årene. Jeg er klar over den uendlige arb.mengden til fastlegen. Papirarbeid, Navmøter,merarbeid, telefoner etc. Nå skal jeg itillegg utredes videre, for en sykdom med lang (sansynligvis) varighet. Fastlegen gjør så godt h*n kan. Jeg er sykemeldt noen %. Jeg skammer meg for å kontakte lege for å videreføre sykemelding(til tross for beskjed om dette).Jeg vil ikke inn på time. Føler jeg kaster bort legens tid og ressurser. Fastlegen virker også utilfreds med egen jobb, uempatisk og travel. Jeg vil ikke skape mer jobb for vedkommende(mtp Nav spesiellt). Synd at alm. Legene blir pisket rundt slik, at man ikke tørr stille ekstra spm eller ringe om forverring. Hvordan opplever dere andre dette? Anonymkode: 1e70e...6bd Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet, vedkommende lege gjør bare jobben sin, det skulle bare mangle. Det er systemet det er noe feil med. det er et håpløst ineffektivt system hvor pasienten stadig vekk får mindre tid med en stresset lege som ofte er en time eller mer forsinket. Mange pasienter føler det som deg i dag, føler at de er i veien, at de maser på legen osv. Selv blir jeg møtt 2 av 3 ganger med en stresset lege som sier hun ikke har mye tid i dag. Det er en veldig dårlig start på en legetime. Anonymkode: 7752c...97a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Jeg ber om dobbelttimer og da får legen betalt for å bruke tid på meg. Det er dritt med papirarbeid man må ha en liksom-godkjennelse fra fastlege på slik at alle kan føle seg komfortable. I virkeligheten vet legen lite om min situasjon da jeg er pasient i spesialisthelsevesenet, og har skrevet mange av mine attester selv for så å få stempel og underskrift av legen. I alle fall sparer det legen tid. Anonymkode: 81345...ae7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #5 Skrevet 25. juni 2018 Jeg tenker at det er veldig mange som har samme bekymring som deg, at de føler de er en plage for helsevesenet. Når noen sier det til meg sier jeg bare "dette er jobben min, å være her for deg". Så ikke føl det sånn. Når jeg er hos min fastlege og han har det travelt vet jeg jo hvordan han har det. En gang var han så stressa fordi han var en time forsinket at han ble skikkelig irritert da det var tomt for papir i printeren og smelte den igjen når han fikk fylt inn papir. Da måtte jeg bare begynne å le, og han lo han også 😂 Anonymkode: 0b9f6...cab
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #6 Skrevet 25. juni 2018 Hvorfor skal du syns synd på noen som er der for og gjøre jobben sin? Syns du må slutte. Denne fastlegen skal legge til et smil og være imøtekommende så du ikle føler det slik. Det er så mange dårlige fastleger i Norge at det er utrolig. Anonymkode: c9cb5...821
Gullik Skrevet 25. juni 2018 #7 Skrevet 25. juni 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har det seg sånn at jeg har fått påvist kronisk sykdom. Har måtte gå x antall ganger til fastlege og spesialist de siste par årene. Jeg er klar over den uendlige arb.mengden til fastlegen. Papirarbeid, Navmøter,merarbeid, telefoner etc. Nå skal jeg itillegg utredes videre, for en sykdom med lang (sansynligvis) varighet. Fastlegen gjør så godt h*n kan. Jeg er sykemeldt noen %. Jeg skammer meg for å kontakte lege for å videreføre sykemelding(til tross for beskjed om dette).Jeg vil ikke inn på time. Føler jeg kaster bort legens tid og ressurser. Fastlegen virker også utilfreds med egen jobb, uempatisk og travel. Jeg vil ikke skape mer jobb for vedkommende(mtp Nav spesiellt). Synd at alm. Legene blir pisket rundt slik, at man ikke tørr stille ekstra spm eller ringe om forverring. Hvordan opplever dere andre dette? Anonymkode: 1e70e...6bd Som pasient er du fastlegens kunde. Uten kunder blir det lite penger i kassa. Mao. ikke ha dårlig samvittighet du. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 Jeg kjenner til problemet. Jeg er også kronisk syk, og er ofte til kontroll på grunn av medisinene jeg går på. I tillegg følger jeg ofte en eldre person til samme lege. Så når jeg får akutte ting, føler jeg at jeg ikke kan belaste systemet mer enn jeg allerede gjør, og går alt for lenge med ting som burde vært behandlet. (Jeg har gått med vond hals i to uker nå, og burde sikkert hatt penicillin eller antibiotika, men det kom bare et par dager etter forrige kontroll, og jeg føler ikke at jeg kan bestille en akuttime på grunn av noe slikt) Anonymkode: 64865...566
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå