Gå til innhold

New York - alene

Fremhevede innlegg

Gjest Overrasket
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! Dette virker interessant. Er glad i å reise med tog, så en slik type reise ville passet bra for meg. 

Anonymkode: d31b1...df9

Gjør det! Amtrak mellom New York City og Boston er veldig behagelig, og bussene er helt greie fordi det tar bare 1-2,5 timer per strekning. Dette er en av mine favorittreiseruter i USA, og passer nydelig fra juni til midten av oktober.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i New York alene i 5 dager. Jeg var aldri redd, men det er uvant for oss nordmenn å få den typen oppmerksomhet som man ofte får der borte, så vær obs på det. Det var mye plystring, og mange henvendelser, bare man gikk alene på gata etter kl. 20.00. En fyr ville betale meg for å sove med han hele turen min, istedet for å sove på mitt eget hotell bl.a. Delte taxi med han, følte det var veldig "NY" av meg, men tok taxien alene etter det.

Men uansett hvor jeg var var det alltid folk rundt, så man havner sjeldent på tomannshånd med noen. 

Folk og serviceansatte er veldig hyggelige, det er enkelt å komme i kontakt med folk og ingen stusser på at du spiser alene f.eks. :)

Anonymkode: ff652...0be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

New York er fantastisk alene! 

Mvh kvinne (gravid var jeg til og med)

Anonymkode: 4fd29...3f8

AnonymBruker
Skrevet
På 24.6.2018 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Så bra! :)

Er det noen steder man absolutt bør holde seg unna, f.eks. hvor man ikke bør booke hotell? 

Ja, det er det, som deler av Harlem. Steder man ikke bør dra i det hele tatt som turist, særlig ikke som hvit. Vet ikke nøyaktig hvilke deler av byen det gjelder, og det kan variere fra gate til gate også. Men regner med de fleste hoteller er på Ok steder, bare les litt før du bestiller.

Anonymkode: 4fd29...3f8

Skrevet

Om du føler deg såpass trygg på deg selv at du ønsker å gjøre det, sier jeg bare go for it! Å reise alene gjør at mulighetene er mye større, da du kun må ta hensyn til dine behov. Samtidig har du bare deg selv å tenke på, som kan gjøre at reisen i seg selv blir både mer avslappende og behagelig for deg.

misunner deg, kunne ønske jeg var like tøff

Skrevet
På 24.6.2018 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Så bra! :)

Er det noen steder man absolutt bør holde seg unna, f.eks. hvor man ikke bør booke hotell? 

Man bør holde seg unna Bronx. Jeg fikk beskjed om det av amerikanere da jeg var i New York. Holdt meg i time square, og manhatten. I time square føles det ganske tryggt, fordi det er så mye folk der. :) . Men har hørt at Bronx og Harlem er mer utrygg. Det skjedde forresten et forferdelig drap i Bronx på en uskyldig tenåringsgutt om dagen...så huff. Hold deg unna Bronx. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Marina234 skrev:

Man bør holde seg unna Bronx. Jeg fikk beskjed om det av amerikanere da jeg var i New York. Holdt meg i time square, og manhatten. I time square føles det ganske tryggt, fordi det er så mye folk der. :) . Men har hørt at Bronx og Harlem er mer utrygg. Det skjedde forresten et forferdelig drap i Bronx på en uskyldig tenåringsgutt om dagen...så huff. Hold deg unna Bronx. 

De trodde han var en annen. Gjengmiljø. Skal mye til at en norsk kvinne blir tatt feil av.

Anonymkode: b2f9b...9de

AnonymBruker
Skrevet
På 27.6.2018 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Det står på lista. Må sette av litt lengre tid til ferie for å komme meg til Los Angeles. Drømmen er å leie bil og kjøre langs vestkysten. Har hørt at det kollektive tilbudet i LA er dårlig, stemmer det? 

Overhodet ikke. Går busser overalt, og subway til alle mulige destinasjoner. 

vi leide bil også noen dager. Men vi kom oss dit vi ville med subway og buss. Subway gikk rett utenfor hotellet og opp til universal studios feks. 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎24‎.‎06‎.‎2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Å reise på ferie til New York alene, er det helt ok, eller bør man helst reise sammen med noen? Er kvinne, om det har noe å si. Reisevant, men aldri vært i USA tidligere. 

ut i fra spørsmålsstillingen din så vil jeg tro det er sunt å reise alene på tur til New york. Det fordi siden du aldiri har naturlige venninner, så kan du heller ikke vente på at andre har lyst å samme som deg. 

Anonymkode: 5c72a...c3d

Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De trodde han var en annen. Gjengmiljø. Skal mye til at en norsk kvinne blir tatt feil av.

Jeg leste det nå i ettertid. Men takker så mye for info. Ja de tok feil person og trodde han var en annen. Da var det et motiv bak på en måte. Men jeg følte meg veldig trygg i time sqware området. Der var det mye politi og mye folk. 

Endret av Marina234
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

ut i fra spørsmålsstillingen din så vil jeg tro det er sunt å reise alene på tur til New york. Det fordi siden du aldiri har naturlige venninner, så kan du heller ikke vente på at andre har lyst å samme som deg. 

Anonymkode: 5c72a...c3d

Som skrevet tidligere, jeg reiser stort sett på ferie alene. 

AnonymBruker
Skrevet

New York er perfekt å reise alene til. Masse skravlete folk, som det er lett å komme i kontakt med. 

Anonymkode: 182ae...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...