AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #1 Skrevet 24. juni 2018 Å reise på ferie til New York alene, er det helt ok, eller bør man helst reise sammen med noen? Er kvinne, om det har noe å si. Reisevant, men aldri vært i USA tidligere. Anonymkode: d31b1...df9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #2 Skrevet 24. juni 2018 New York er best alene 😊 kan man gjøre akkurat det man har lyst til. Ikke noe problem, sjeldent man som turist havner borti «dårlige» strøk, og hvis man gjør det så merker man det 😛 Anonymkode: 4b407...272 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #3 Skrevet 24. juni 2018 Så bra! Er det noen steder man absolutt bør holde seg unna, f.eks. hvor man ikke bør booke hotell? Anonymkode: d31b1...df9
Gjest PaN Skrevet 24. juni 2018 #4 Skrevet 24. juni 2018 Tror det var registrert en gang at New York er tryggere for kvinner en Oslo i Norge, skal prøve å finne litt info om dette til deg men jeg tror du godt kan gå trygt rundt om de populære feriestedene i New York uten problem alene
Gjest PaN Skrevet 24. juni 2018 #5 Skrevet 24. juni 2018 Sitat https://www.aftenposten.no/osloby/i/75mKV/Hver-femte-kvinne-utrygg — Lær av New York — Det er forskjell på å være livredd og det å være realistisk. Det er dumt å føle seg trygg. Da er det bedre med frykt. For ting går i feil retning her. Oslo bør ta lærdom av New York, som klarte å snu kriminalitetsutviklingen. Det er helt uakseptabelt at så mange kvinner er redde, sier 21-åringen. Hun hadde selv utrolig flaks, og kom fra overfallet uten fysiske mén, selv om gjerningsmannen slo hodet hennes knallhardt mot en murvegg flere ganger. Denne lørdagsnatten var det ingen politimenn i området der hun ble overfalt, men ranernes flukt ble tilfeldigvis observert av vitner som varslet politiet. Det viste seg at mennene tidligere på natten også hadde overfalt og alvorlig kvestet en mann et annet sted i sentrum. Er en artikkel fra 2008 da, men jeg tror forsatt i 2018 at det er tryggere.
Gjest PaN Skrevet 24. juni 2018 #7 Skrevet 24. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk, PussLe! Anonymkode: d31b1...df9 Bare hyggelig
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #8 Skrevet 25. juni 2018 New York er trygt. Tryggere enn feks Oslo når det kommer til hverdagskriminalitet og voldtekt. Eneste som er mindre trygt er drapsfrekvens begått utenfor nære relasjoner. Drap uten motiv. USA har en høyere andel av gale seriemordere (som knapt eksisterer i Norge). Folk der borte bare forsvinner og blir aldri funnet. De siste årene har man i New York bl a funnet endel lik/likdeler i East River og langs Long Island. Men slikt garderer man seg enkelt mot å aldri innlate deg med ukjente personer på tomannshold uten vitner rundt. I følge FBIs elite serial crime unit opererer det til enhver tid 25-50 seriemordere i USA, som hvert år etterlater seg minst 150 ofre. Tallet kan være endel høyere, siden FBIs tall også forteller om et snitt på 500 personer i USA som meldes savnet hvert år, og som fortsatt etter 5 år har samme savnetstatus. Anonymkode: b13c3...c7e 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2018 #9 Skrevet 25. juni 2018 Jeg har ikke vært i NY helt alene, men har vært som eneste voksne med barn. Jeg har aldri følt meg utrygg i New York, men jeg har heller aldri oppsøkt steder hvor jeg kunne føle meg utrygg. Dersom du bor sentralt, kan du spasere de fleste steder. Da slipper du både taxi og tog. Anonymkode: 7d723...222
Lumos Skrevet 25. juni 2018 #10 Skrevet 25. juni 2018 Har ikke vært der alene, men har vandret rundt litt alene. Følte meg aldri utrygg i NY. Men de lokale sier man bør unngå å være å parken, iallfall alene, etter det blir mørkt. Også trenger man kanskje ikke å gå i mørke, forlatte smug alene
funginger Skrevet 27. juni 2018 #11 Skrevet 27. juni 2018 På 25.6.2018 den 8.25, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært i NY helt alene, men har vært som eneste voksne med barn. Jeg har aldri følt meg utrygg i New York, men jeg har heller aldri oppsøkt steder hvor jeg kunne føle meg utrygg. Dersom du bor sentralt, kan du spasere de fleste steder. Da slipper du både taxi og tog. Anonymkode: 7d723...222 Nei, ikke egentlig. 2
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #12 Skrevet 27. juni 2018 MÅ du til New York? Dersom det er første ferien alene i USA er det mange mindre steder som kanskje kan passe bedre for alene-tur. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å dra alene til New York, men det er ikke grunnet sikkerhet, men rett og slett at jeg ville kjedet meg i hjel.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #13 Skrevet 27. juni 2018 32 minutter siden, Overrasket skrev: MÅ du til New York? Dersom det er første ferien alene i USA er det mange mindre steder som kanskje kan passe bedre for alene-tur. Selv kunne jeg ikke tenkt meg å dra alene til New York, men det er ikke grunnet sikkerhet, men rett og slett at jeg ville kjedet meg i hjel. Må ikke noen ting egentlig. Men jeg reiser stort sett på ferie alene, men har kun vært i Europa foreløpig. Anonymkode: d31b1...df9
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #14 Skrevet 27. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Må ikke noen ting egentlig. Men jeg reiser stort sett på ferie alene, men har kun vært i Europa foreløpig. Anonymkode: d31b1...df9 Ja ikke sant. Jeg skal ha en tur i de traktene alene i sommer. Jeg "må" til New York, men etter det skal jeg ta tog og buss nordover langs kysten, til stadig mindre kystbyer. Jeg har gjort det før og vet at det kommer til å bli en flott tur. Når man reiser alene er det greit å være litt på farten og reise litt rundt der man er.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #15 Skrevet 27. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må ikke noen ting egentlig. Men jeg reiser stort sett på ferie alene, men har kun vært i Europa foreløpig. Anonymkode: d31b1...df9 Vil anbefale deg Los Angeles. Har aldri vært i New York, men liker meg godt i California. Unngå downtown, Glendale, Pasadena er fine steder. Jeg har bodd i North Hollywood og det er rett ved metroen om tar deg til Universal Studios, store shoppingsentre PG alle turist attraksjonene om du vil få med deg det. Du kan aldri kjede deg i Los Angeles. Anonymkode: b2f9b...9de
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #16 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Ja ikke sant. Jeg skal ha en tur i de traktene alene i sommer. Jeg "må" til New York, men etter det skal jeg ta tog og buss nordover langs kysten, til stadig mindre kystbyer. Jeg har gjort det før og vet at det kommer til å bli en flott tur. Når man reiser alene er det greit å være litt på farten og reise litt rundt der man er. Spennende. Hvilke byer har du tenkt å reise til? Anonymkode: d31b1...df9
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #17 Skrevet 27. juni 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil anbefale deg Los Angeles. Har aldri vært i New York, men liker meg godt i California. Unngå downtown, Glendale, Pasadena er fine steder. Jeg har bodd i North Hollywood og det er rett ved metroen om tar deg til Universal Studios, store shoppingsentre PG alle turist attraksjonene om du vil få med deg det. Du kan aldri kjede deg i Los Angeles. Anonymkode: b2f9b...9de Det står på lista. Må sette av litt lengre tid til ferie for å komme meg til Los Angeles. Drømmen er å leie bil og kjøre langs vestkysten. Har hørt at det kollektive tilbudet i LA er dårlig, stemmer det? Anonymkode: d31b1...df9
Gjest Overrasket Skrevet 27. juni 2018 #18 Skrevet 27. juni 2018 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker said: Spennende. Hvilke byer har du tenkt å reise til? Anonymkode: d31b1...df9 Antatt reiserute er New York City-New London(tog)-Boston(tog)-Portsmouth(buss)-Portland i Maine(buss, min favoritt på østkysten)-Belfast(buss, veldig liten småby men veldig avslappende)-surre rundt i Maine-tilbake til Boston med buss for å fly tilbake til Europa. Dette dekker 5 stater langs kysten. New London i seg selv er vel ikke SÅ fantastisk, men Connecticut har så fine strender. Endret 27. juni 2018 av Overrasket
Gjest Eline993 Skrevet 27. juni 2018 #19 Skrevet 27. juni 2018 Jeg har vært i New York 2 ganger, det er best alene!😄
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2018 #20 Skrevet 27. juni 2018 1 time siden, Overrasket skrev: Antatt reiserute er New York City-New London(tog)-Boston(tog)-Portsmouth(buss)-Portland i Maine(buss, min favoritt på østkysten)-Belfast(buss, veldig liten småby men veldig avslappende)-surre rundt i Maine-tilbake til Boston med buss for å fly tilbake til Europa. Dette dekker 5 stater langs kysten. New London i seg selv er vel ikke SÅ fantastisk, men Connecticut har så fine strender. Takk! Dette virker interessant. Er glad i å reise med tog, så en slik type reise ville passet bra for meg. Anonymkode: d31b1...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå