Gå til innhold

Hva tror dere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jente på snart 24.

Hun takler ikke å jobbe, takler ikke krav og forventninger.

Studerer hjemme, unngår forelesninger.

Slem mot foreldrene sine ( siden hun var liten )

Mangel på samvittighet og empati.

virklighetsoppfatning helt blåst ( trenger ikke jobbe, kan gå på nav)

Sover om dagen, oppe om natten.

Skyver alle fra seg, ingen venner igjen.

Truer med selvmord, men kun når hun vil ha viljen sin.

Hyper, prater fort og mye.

Lite intresse for omverden, nyhetsbildet osv.

Bruker penger når hun har dem, og blakk stor sett hele tiden.

Veldig selvsentrert, aldri hennes skyld, alltid noen andres osv.

Juger.

Vil ikke oppsøke hjelp.

Hypokonder.

Hva kan dette være?? Hun er voksen, så kan ikke bruke tvang om hun ikke er til skade for seg selv eller andre. Spøør fordi jeg bryr meg, tror det er en diagnose her, håper nesten det. 

Anonymkode: ec682...a23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det,men psykopat kanskje.. Men jeg er ingen fagperson. 

Anonymkode: caf91...5ca

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å si det,men psykopat kanskje.. Men jeg er ingen fagperson. 

Anonymkode: caf91...5ca

Psykopat er ikke en diagnose.

Anonymkode: c9eb8...90e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her: Skjønner det, men kunne jo være en forklaring. Vil egentlig bare forstå hvorfor hun oppfører seg slik, hun tar knekken på familien sin, hvilken fremtid har henne. En diagnose av et slag ville jo forklart hennes valg.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dyssosial personlighetsforstyrrelse er ett «penere» ord for psykopat.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, LilleMai skrev:

Jo, dyssosial personlighetsforstyrrelse er ett «penere» ord for psykopat.

Ts: Sjekker ut dette, og hun krysser av mange av syptomene på dette.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje depresjon/angst, kanskje bipolar, kanskje personlighetsforstyrrelse, men kanskje ting som ville ordnet seg av seg selv om hun må ta ansvar for sitt eget liv/ta konsekvensene for å ikke ta det ansvaret. 

Anonymkode: 61ebb...afa

AnonymBruker
Skrevet

Diagnose vet jeg ikke, men beskrivelsen er veldig lik min stesøster. Hun er sånn, enkelt forklart er hun rett å slett veldig umoden! Lettere PU, kommer mest sannsynlig av FAS. Her drakk visst moren en del i svangerskapet, og hun har ytre tegn i svangerskapet. Pluss på en mor med dårlig samvittgihet for å drikke, skilsmisse og ny stefamilie, så blir man den beskrivelsen du kommer med. 

Her gjør vi ikke så mye med henne, vi har jo ingen myndighet. Hun går på nav, og er under de i arbeidstrening. Bor for seg selv. Mor hjelper en del med hverdagslige gjøremål som betale regninger, sjekke at det er nok mat, renhold osv.. 

Anonymkode: f6a58...01b

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje depresjon/angst, kanskje bipolar, kanskje personlighetsforstyrrelse, men kanskje ting som ville ordnet seg av seg selv om hun må ta ansvar for sitt eget liv/ta konsekvensene for å ikke ta det ansvaret. 

Anonymkode: 61ebb...afa

Tenkte det samme. Depresjon, personlighetsforstyrrelse, latskap etc. Det kan egentlig være hva som helst. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Diagnose vet jeg ikke, men beskrivelsen er veldig lik min stesøster. Hun er sånn, enkelt forklart er hun rett å slett veldig umoden! Lettere PU, kommer mest sannsynlig av FAS. Her drakk visst moren en del i svangerskapet, og hun har ytre tegn i svangerskapet. Pluss på en mor med dårlig samvittgihet for å drikke, skilsmisse og ny stefamilie, så blir man den beskrivelsen du kommer med. 

Her gjør vi ikke så mye med henne, vi har jo ingen myndighet. Hun går på nav, og er under de i arbeidstrening. Bor for seg selv. Mor hjelper en del med hverdagslige gjøremål som betale regninger, sjekke at det er nok mat, renhold osv.. 

Anonymkode: f6a58...01b

Uff så fælt. Her er det ingenting i bakgrunnen hos foreldre som kan være årsak, flotte foreldre uten noe tull ( nær familie ) Hun jeg snakker får gode karakterer når hun prøver, men vil helst studere resten av livet, helst hjemme.

AnonymBruker
Skrevet

emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse og det finnes behandling

Anonymkode: 06ea0...7e5

Skrevet

Tenker i første omgang depresjon eller bipolar lidelse. Høres ikke ut som at hun har det bra. Høres ikke ut som psykopati eller antisosial personlighetsforstyrrelse, men kanskje borderline om vi skal snakke diagnoser som kan forklare den negative atferden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...