Gå til innhold

Kampen for Tim Daniel


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/livsstil/xl/kampen-for-tim-daniel-1.14059588

 

Mammahjertet gråt mens jeg leste. Sånt skal ikke skje! Her bør flere hoder rulle (ikke bokstavelig talt) og erstattes av kompetente personer som faktisk bryr seg. Stakkars foreldre! Men midt i all elendighet så jeg også følgende snitt:  

Er det rart BV har så dårlig rykte når man blir anmeldt fordi man vil at eget barn får omsorgen og pleien det trenger? Herregud, så provosert jeg ble!

Foreldrene ble også meldt til barnevernet av ledelsen ved barneboligen.

– Vi følte oss motarbeidet hele tiden, men dette trodde vi ikke var sant. Vi visste ikke hva vi skulle gjøre.

Barnevernet henla saken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke helt forstå hva barnevernet skal få kjeft for i den saken, de henla jo meldingen fra barneboligen? Hvem som helst kan melde til bv, det betyr ikke at melder har rett. 

Forøvrig en grusom sak, mange som bør føle seg skyldige i den stakkars guttens død.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Så utrolig trist :(

Det skrives så mye om at vi i Norge ikke skal "velge bort barn" for her vil vi uansett få hjelpen vi trenger hvis vi får barn som er syke og har spesielle behov. Denne saken er nok et eksempel på at dette ikke stemmer i praksis. Det er en kamp mot systemet som liksom skal legge alt til rette for foreldre og barn. 

Nå visste ikke disse foreldrene om at barnet var sykt før det ble født, men jeg må si jeg forstår foreldre som velger bort fostre som de vet er alvorlig syke - til tross for at myndighetene sier at de ska stille opp. Lett å si for meg som ikke har vært gravid noen gang, men jeg tror jeg hadde tenkt meg to ganger om hvis jeg hadde fått beskjed om at barnet mitt hadde en alvorlig sykdom, og muligheten for abort var det. Som sagt visste ikke disse foreldrene dette, og men jeg syns denne saken faller rett i kjernen av denne problemstillingen. 

Når det gjelder barnevernet følte jeg de bare var inne i saken i en liten setning, og jeg forstod ikke helt deres rolle oppi dette? Mitt inntrykk er at det er kommunen som har sviktet i form av personell og opplæring i personell. Det kan jo ikke være foreldrenes ansvar å lære opp x antall vikarer? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært i helsevesenet og opplevd det maktspillet som pågår inne der. Det er ikke fint for å si det mildt. Jeg holdt på å stryke med pga inkompetente folk som hadde 0 peiling og dårlig kommunikasjon.

Foreldrene kan være glad for at BV ikke tok bekymringsmeldingene på alvor. Det er trist at noen kan melde fra om slikt, når foreldrene må ha vært de mest oppegående for denne gutten. Trist!

Endret av Martin13
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marissa skrev:

Kan ikke helt forstå hva barnevernet skal få kjeft for i den saken, de henla jo meldingen fra barneboligen? Hvem som helst kan melde til bv, det betyr ikke at melder har rett. 

Forøvrig en grusom sak, mange som bør føle seg skyldige i den stakkars guttens død.

Jeg leser ingenting om kjeft, så skjønte ikke hvordan du tolket deg fram til det. Men hvis Bv brukes som trussel for å skjule egen inkompetanse og svik, da er det ikke rart BV har så dårlig rykte (i tillegg til egne begåtte feil selvfølgelig).

13 timer siden, Newroz skrev:

 

Når det gjelder barnevernet følte jeg de bare var inne i saken i en liten setning, og jeg forstod ikke helt deres rolle oppi dette? Mitt inntrykk er at det er kommunen som har sviktet i form av personell og opplæring i personell. Det kan jo ikke være foreldrenes ansvar å lære opp x antall vikarer? :( 

De brukes som trussel og pressemiddel mot foreldrene. Sånt skal ikke skje! Bv skal hjelpe barn og foreldre, ikke brukes som pressemiddel.

12 timer siden, Martin13 skrev:

Har selv vært i helsevesenet og opplevd det maktspillet som pågår inne der. Det er ikke fint for å si det mildt. Jeg holdt på å stryke med pga inkompetente folk som hadde 0 peiling og dårlig kommunikasjon.

Foreldrene kan være glad for at BV ikke tok bekymringsmeldingene på alvor. Det er trist at noen kan melde fra om slikt, når foreldrene må ha vært de mest oppegående for denne gutten. Trist!

Enig i det du har skrevet. Har selv opplevd svikt etter svikt i helsevesenet ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2018 den 21.23, Drizzt skrev:

Er det rart BV har så dårlig rykte når man blir anmeldt fordi man vil at eget barn får omsorgen og pleien det trenger? Herregud, så provosert jeg ble! 

Eh, kødder du nå? Hvordan i helvete kan du gi BV skylden for at noen andre sendte bekymringsmelding? Det er da for helvete ikke BV som opprettet sak her. De pliktet derimot å undersøke siden noen andre sendte bekymringsmelding.

Hvis BV har dårlig rykte så er det ikke på grunn av det de faktisk gjør, men på grunn av slike som deg som sprer løgn og bedrag om dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Drizzt skrev:

De brukes som trussel og pressemiddel mot foreldrene. Sånt skal ikke skje! Bv skal hjelpe barn og foreldre, ikke brukes som pressemiddel.

Men hva i all verden har det med BV å gjøre? Det er da ikke BVs ansvar at noen andre sendte inn bekymringsmelding som de pliktet å følge opp. Skjerpings.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

Men hva i all verden har det med BV å gjøre? Det er da ikke BVs ansvar at noen andre sendte inn bekymringsmelding som de pliktet å følge opp. Skjerpings.

Så utrolig merkelig at du ikke finner det oppsiktsvekkende at Bv brukes som pressemiddel og trussel når foreldrene krever at institusjonen gir forsvarlig behandling til barnet. Dette bidrar absolutt til at Bv har en dårlig rykte i tillegg til feilene Bv selv begår. Men jeg kan ikke la være å reagere på måten Bv (mis)brukes på av institusjonens ledelse, du kan bagatellisere det så mye du orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Det finnes egen logg på hva som skjedde den morgenen Tim Daniel døde. Han døde mens han badet. Han sluttet å puste og de to innleide fra bemanningsbyrået ropte om hjelp. Da fagsykepleieren ankom var han allerede død.”

reagerer på dette avsnittet i artikkelen. Startet ikke de innleide fra bemanningsbyrået eller fagsykepleieren HLR ? Var det satt HLR minus på han ? Det er ikke en sykepleiere jobb å erklære noen for døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nobile skrev:

“Det finnes egen logg på hva som skjedde den morgenen Tim Daniel døde. Han døde mens han badet. Han sluttet å puste og de to innleide fra bemanningsbyrået ropte om hjelp. Da fagsykepleieren ankom var han allerede død.”

reagerer på dette avsnittet i artikkelen. Startet ikke de innleide fra bemanningsbyrået eller fagsykepleieren HLR ? Var det satt HLR minus på han ? Det er ikke en sykepleiere jobb å erklære noen for døde. 

Han døde av slim i lungene. De hadde ikke sugd opp slimet på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A_nanas skrev:

Han døde av slim i lungene. De hadde ikke sugd opp slimet på forhånd.

Det er det samme hva han døde av, det burde vært startet HLR. 

Godt mulig det ble det, men det fremkommer ingen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nobile skrev:

Det er det samme hva han døde av, det burde vært startet HLR. 

Godt mulig det ble det, men det fremkommer ingen steder. 

Det sto i en artikkel om dem, tror det er den som ble skrevet rett etter hans død. Det burde selvsagt vært startet hlr ja, uansett. Men hovedproblemet hans var visstnok slim og det måtte suges opp jevnlig. Det er klart at slim i luftveiene vil være dødelig om det blir store nok mengder av det. 

Endret av A_nanas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...