Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tøft på jobb over tid, og siste uke har jeg presset meg avgårde på jobb med mye motstand fra eget hode og kropp. De to siste ukene har jeg på vei til/ på jobb opplevd hyperventilering og tårer som har presset mye på, og sterkt behov for isolering (unngår lunsj f.eks for ikke å syntes i miljøet på jobb. 

Jeg sover ikke/ lite og det spiller ikke noen rolle om jeg ikke sover/ sover lite. Er like energiløs og tappet for motivasjon uansett.

hva gjør jeg nå? Leder vet om utfordringer, men opplever at det ikke er noenting som hjelper meg.. 

Anonymkode: 02ec2...422

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være lurt å gå til psykolog? Har du prøvd å endre kosthold? Det kan gjøre mirakler.

Hvilken type jobb har du?

Anonymkode: c74df...b19

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege og få henvisning til psyk,og høres ut som du trenger sykemelding for å hente deg inn igjen 💕 snakker av erfaring, det  blir bedre 💜 

Anonymkode: fbbad...809

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kontakt lege og få henvisning til psyk,og høres ut som du trenger sykemelding for å hente deg inn igjen 💕 snakker av erfaring, det  blir bedre 💜 

Psykolog 

AnonymBruker
Skrevet

Sosialt arbeid. Spiser plantebasert, så er ikke så mye å endre til bedre råvarer.. spiser ikke godteri/ brus o.l.. smaker ikke godt

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialt arbeid. Spiser plantebasert, så er ikke så mye å endre til bedre råvarer.. spiser ikke godteri/ brus o.l.. smaker ikke godt

Er det møtet med brukerne du opplever som utfordrende, og ikke det sosiale på jobben? At det er forhold ved arbeidsstedet/arbeidsoppgavene du ikke takler i lengden? Jobber du i kommunen? I så fall burde du kanskje diskutere muligheten for omplassering med arbeidsgiveren din. Har selv jobbet på en arbeidsplass med mye utfordrende adferd og annen krevende oppførsel fra brukerne, og det er noen som må bytte arbeidssted av hensyn til egen helse.

Men hvis du "bare" er overarbeidet, og kroppen er i alarmberedskap på grunn av dette, og ikke arbeidsoppgavene i seg selv, så er nok sykemelding kanskje en mulighet. Samt en god dialog med leder om hvilket press du er under, og en tilpasning av arbeidsmengde.

Anonymkode: eeb7a...69f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett eller annet er nok i ubalanse. Mye stress kan føre til belastninger i kroppen med tanke på hormoner osv.

Hadde selv en psykisk knekk for en del år tilbake. Masse panikkangst og depresjon. Sugde noe forferdelig. Leste masse info på nett, som hjalp mye. Brukte ikke medisiner, men brukte johannesurt i en periode for å komme over kneika. Å bruke ekte plante er forøvrig mye mer potent en disse kapslene man får kjøpt.

Men du bør vurdere å gå til psykolog og ta deg en psykemelding, før du evt møter veggen. Da er det lettere å fixe på seg selv.

Anonymkode: c74df...b19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...