Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såååå lei av å være gravid- det er seriøs det verste i hele verden så ille at jeg er 99,9% sikker på at jeg overhodet ikke skal ha nummer to. Det er rett og slett ikke verdt det! og hvem har sagt man er gravid i 9 mnd??? man er faen meg gravid i 10! 

Jeg har hatt alle plager du kan tenke deg og klarer så vidt å skrive dette med de smertene jeg hari håndleddene som følge av karpal tunellsyndrom. Det har vært null fred å få og nå er jeg så forbanna på gutten i magen for at han faen ikke kommer ut at jeg holder på å sprekke. termin er 29.06, og det er jo selvsagt så jævla typisk at han kommer 1 juli og den nye drittkvoteringen for menn er gjeldende, noe osm betyr at jeg må tilbake på jobb en hel mnd før. 

Jeg er drittlei allerede før jeg har fått barn!!! føler jeg trenger en ett års pause etter dette året som har vært. 

Anonymkode: 741a1...bc9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke den eneste som er drittlei, ikke noe som motiverer mer for fødsel enn det ;) her er det over 3 uker til termin, klarer så vidt å komme meg ut av senga eller gå OG jeg har en treåring fra før (jeg sa også jeg aaaldri skulle gå gravid og føde igjen 😜). 

Hvis det er noe trøst så var det en sinnsykt digg følelse å få kroppen tilbake etter forrige fødsel, i tillegg til at det selvfølgelig var verdt premien (barnet). Når man har hatt et skikkelig drittsvangerskap, så er det desto deiligere å bli ferdig med det også :) jeg gleder meg! 

Anonymkode: 6687f...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såååå lei av å være gravid- det er seriøs det verste i hele verden så ille at jeg er 99,9% sikker på at jeg overhodet ikke skal ha nummer to. Det er rett og slett ikke verdt det! og hvem har sagt man er gravid i 9 mnd??? man er faen meg gravid i 10! 

Jeg har hatt alle plager du kan tenke deg og klarer så vidt å skrive dette med de smertene jeg hari håndleddene som følge av karpal tunellsyndrom. Det har vært null fred å få og nå er jeg så forbanna på gutten i magen for at han faen ikke kommer ut at jeg holder på å sprekke. termin er 29.06, og det er jo selvsagt så jævla typisk at han kommer 1 juli og den nye drittkvoteringen for menn er gjeldende, noe osm betyr at jeg må tilbake på jobb en hel mnd før. 

Jeg er drittlei allerede før jeg har fått barn!!! føler jeg trenger en ett års pause etter dette året som har vært. 

Det er ingen som har tvunget deg til å få barn ærlig talt.

Det er flere som ikke kan få barn. Hva er det du syter for? 

Anonymkode: 82def...8a4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff stakkars deg! Du har sikkert hatt det værre enn alle andre gravide ever. Også må du kanskje leve med å "gi bort" 5 uker perm til mannen din. Ungen din kommer til å være frisk og sprek ved fødsel, så det betyr sikkert at han er stor og god også. Vært bedre med en syk og svak en som var liten kanskje. 

Anonymkode: ccc29...2aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff stakkars deg! Du har sikkert hatt det værre enn alle andre gravide ever. Også må du kanskje leve med å "gi bort" 5 uker perm til mannen din. Ungen din kommer til å være frisk og sprek ved fødsel, så det betyr sikkert at han er stor og god også. Vært bedre med en syk og svak en som var liten kanskje. 

Anonymkode: ccc29...2aa

Hold kjeften på deg! Vedder på at du er en mann.

Anonymkode: 3378b...78e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har tvunget deg til å få barn ærlig talt.

Det er flere som ikke kan få barn. Hva er det du syter for? 

Anonymkode: 82def...8a4

Åh ta deg en bolle. Helt greit å blåse ut litt frustrasjon når man har ørten svangerskapsplager. Se en annen vei da vel, om det svir så innmari i øya. Det er alltid noen som har det verre enn deg selv, skal man tenke sånn burde de fleste av oss holdt fullstendig kjeft om alt som plager oss. 

Anonymkode: 6687f...6b0

• Liker 8
Skrevet

samme her... termin om en uke og går vegg i mellom... men hva kan man gjøre? godt å tenke på at bebisen snart er i armene våre ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, og jeg er bare halveis i svangerskapet😫 Har hatt så mange plager at jeg har bestemt meg for at det blir første og siste svangerskapet. Eneste som holder meg oppe er den lille jenta mi i magen min, som jeg gleder meg til å møte 💗

Anonymkode: 8dc70...ebb

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet altså! Er du klar over hvor heldig du er, og du SYTER? Som noen andre her sa, ingen har tvunget deg til dette. Jeg har aldri vært så lykkelig i hele mitt liv som da jeg var gravid❤️ Helt fantastisk!

Anonymkode: 67d05...a37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet altså! Er du klar over hvor heldig du er, og du SYTER? Som noen andre her sa, ingen har tvunget deg til dette. Jeg har aldri vært så lykkelig i hele mitt liv som da jeg var gravid❤️ Helt fantastisk!

Anonymkode: 67d05...a37

Klapp igjen kjeften din.. 

Herregud, selvfølgelig vet ts at hu er heldig men for mange er å gå gravid en eneste stor plage. 

Vet du hvor vondt det syndromet er? Vet du hvor vondt ordentlig bekkenløsning er? Så heldig du er som hadde et fantastisk svangetskap, men det hjelpet da for faen ikke for de som sliter! Helt realt og helt greit å være dritlei og ferdig når man er ved termin.. 

Anonymkode: 7d1cc...2a4

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

og det er jo selvsagt så jævla typisk at han kommer 1 juli og den nye drittkvoteringen for menn er gjeldende, noe osm betyr at jeg må tilbake på jobb en hel mnd før. 

Det var kvinnene som ønsket likestilling. Jeg bare sier det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Full sympati herfra! Karpaltunnelsyndrom er helt forferderlig. Har blitt operert for det i begge håndleddene utenom graviditet. Hvis jeg måtte slitt med det samtidig som jeg var på maks hvalnivå hadde jeg vært like frustrert som deg. Jeg syns det var mer slitsomt å være høygravid enn det var å ha en nyfødt baby. 

Men, hold ut! Du har en lang og forhåpentligvis fin sommer med baby foran deg når alt strevet er over ☺️ 

Anonymkode: eddc1...40c

• Liker 1
Gjest Sjokomilkshake
Skrevet

Vil tro mer eller mindre alle gravide er ganske sliten og lei mot slutten. Meg selv inkludert, men fy søren å takknemlig jeg er for at jeg i det hele tatt kan få barn😊

Og nei, jeg har ikke hatt et spesielt enkelt svangerskap verken sist eller nå så langt. 

Om det bare er en uke til termin er det jo helt innafor at babyen kommer nå, så krysser fingrene for din del at ting skjer snart🤞🏼

AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det der er naturens måte å få kvinner til å GLEDE seg til fødselen, for seriøst, de siste ukene er helt jævlige. Men som andre sier, blir deilig å få kroppen din tilbake etter fødsel. Jeg var sliten og støl etter fødselen, men, jeg kunne jo plutselig gå, og gå trapper, jeg fikk faktisk puste uten at noen andre brukte alt min oksygen, og jeg måtte ikke lengre tisse hver 20 min inkludert på natta. 😂 Så bare så verdt det uansett.

Jeg fødte mitt andre barn til termin. Men mitt første var født fire uker før termin - så jeg slapp verste ventingen, slapp også strekkmerker første gang for øvrig, men helt ærlig, det er alt verdt det å få ungen senere, mer ferdig unge. Med nummer en alt var slit, babyen var jo liten, ikke klarte å holde temperaturen stabil, ikke klarte å amme uten å sovne, ikke klarte å sove fordi var sulten. 

Forresten, tror jeg mye av plagene i de siste ukene er hormonelle og psykiske, enn bare fysiske. Hvis du føler at du vil bare vil gjemme deg i et mørk hule og ligge der helt stille er jo også det fra naturens side, at kvinnen måtte finne seg en trygg rolig plass for å føde. 

Anonymkode: be82a...650

AnonymBruker
Skrevet

For meg var ikke de siste par ukene "venting", det var heller hvile etter å ha stått på for fullt på jobb for å bli ferdig med alt før permisjonen tok til. Flytting holdt vi også på med samtidig, så da da lillemann meldte sin ankomst 10 dager før termin følte jeg meg snytt! Jeg skulle jo ha tid til meg selv i ro og fred før han kom! Selv om jeg følte meg som en flodhest, hadde bekkenløsning og gledet meg til barnet kom. Husk også at om barnet blir født før tiden mister man tilsvarende av den planlagte permisjonen.

Anonymkode: e8c16...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Mange opplever siste ventetiden som slitsom, har mye plager, vanskelig å bevege seg. Prøv å dra opp alt du har av tålmodighet til siste innsats.

Og dra litt i brystvortene, det stimulerer fødselshormoner ;)

Anonymkode: 582f3...c41

AnonymBruker
Skrevet

Du har all min sympati - man blir så lei mot slutten. Og ja, hva faen skjer med løgnen om ni måneder?? Jeg fødte for en måned siden selv, og vil påstå at det er graviditeten, ikke fødselen, som vil være haka om vi skal snakke om nr to noen gang. For makan til langdrygt prosjekt.. ja, man er heldig som kan få barn - men det  betyr ikke at man ikke har rett til å påpeke at produksjonsprosessen suger!

Heldigvis nærmer det seg veldig nå. Snart er han her og en helt ny verden av herrigud åpner seg. Og da blir det verdt det. I alle fall i de øyeblikkene hvor man ligger nydelig og sovende på magen din, og pappan er søt og snill som varter opp og du har både sovet og dusja den dagen. I de øyeblikkene er livet ganske så perfekt 🙂 😉

Lykke til med innspurten! Jeg heier på deg! 

Anonymkode: 0672b...80e

Skrevet

Fin mor du kommer til å bli da...Stakkars barnet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

«Forbanna på gutten i magen»...Dette var vel litt overdrevet ts? Det håper jeg ihvertfall.

Anonymkode: 802d0...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...