Gå til innhold

Hvem kan jeg kontakte?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en veninne jeg tror begynner å bli gal. Jeg vil legge inn en bekymringsmelding til psykiatrien... hvem kan jeg ringe? Vil ikke ringe ambulansen heller, er ikke en hastesak, bor ikke alene. 

Anonymkode: 6bc60...195

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

.

Skrevet

Hvis hun ikke bor alene burde du vel først snakke med den/de hun er bor sammen med... 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, FrodeF skrev:

Hvis hun ikke bor alene burde du vel først snakke med den/de hun er bor sammen med... 

Nei. Må være anonymt alt sammen....pga min egen sikkerhet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Må være anonymt alt sammen....pga min egen sikkerhet. 

Hørtes ikke mye ut som en venn om du er nødt til å gjøre det anonymt for din egen sikkerhet..

Selvsagt sier du ifra til samboeren! og så får du nesten la samboeren som bor sammen med henne bestemme hva som er best. Du burde ikke ringe ambulanse på en venn bare fordi "du tror hun blir gal".

Anonymkode: 7a0a4...aaa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du vet hvem fastlegen hennes er kan du ta kontakt med h*n. Men det er ikke sikkert han kommer til å ta deg like seriøst om du vil være anonym.

Anonymkode: 850ea...32f

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe inn en bekymringsmelding til fastlegen hennes. Hvor alvorlig det tas kommer an på hva som blir sagt og hva legen selv mener om saken. Det skjer ikke noe mer enn at fastlegen ringer henne opp og hører hennes side av saken, i verste fall så blir hun ringt opp og bedt om å komme på en time. 

Anonymkode: b35a1...3f9

• Liker 1
Skrevet

Hva med å ta det opp med samboeren hennes? For alt du vet kan hun være igang med noe behandling alt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring akutt ambulant team. be dem komme og ta en vurdering. jeg har selv gjort dette overfor en venninne som klikket. hun var suicidal og jeg var nødt til å være anonym fordi hun hadde klikket og var aggressiv. forstår deg godt.

akutt ambulant team, evt forhør deg med nærmeste dps. 

Anonymkode: bfd4f...afc

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at denne såkalte venninnen din kun oppfører seg slikt mot deg? Du er veldig spesiell om du ikke snakker med samboeren til den det gjelder før du ringer rundt. Herregud.

Anonymkode: 9663f...cca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at denne såkalte venninnen din kun oppfører seg slikt mot deg? Du er veldig spesiell om du ikke snakker med samboeren til den det gjelder før du ringer rundt. Herregud.

Anonymkode: 9663f...cca

Du vet jo virkelig ingenting om saken da. Ikke uttal deg. Jeg lurte på hvem jeg ringer uten å måtte ringe ambulanse. Hun er som en villkatt og har ingen venner,bare meg. Hun er snill helt til hun plutselig snapper uten grunn og har nå valgt å holde meg langt unna. Hvis jeg snakker med samboern så skal jeg love deg at det ihvertfall går uttover meg på en negativ måte. Utagering på åpen gata bare jeg subber med beina er et eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ikke mye ut som en venn om du er nødt til å gjøre det anonymt for din egen sikkerhet..

Selvsagt sier du ifra til samboeren! og så får du nesten la samboeren som bor sammen med henne bestemme hva som er best. Du burde ikke ringe ambulanse på en venn bare fordi "du tror hun blir gal".

Anonymkode: 7a0a4...aaa

Må lese hva jeg skriver. Jeg sier at jeg ikke vil ringe ambulanse, og derfor lagde jeg innlegget for å høre hva ellers jeg kunne ringe. Nei selvsagt gjør jeg ikke det om du visste om situasjonen, dette er en barndomsvenn om jeg har aldri opplevd henne lignende. Les hva jeg svarte en annen her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...