AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Hva skjer når behandler (psykolog) har ferie? Jeg regner med at det blir 3 uker. Får man en annen behandler i mellomtiden eller får man noen man kan ringe om det er krise (utenom legevakten) eller regner de bare med at man må klare seg selv? Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare meg skjønner dere. Anonymkode: 590dc...e0a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Kanskje du skal ringe de og spørre siden vi ikke kan vite hva de gjør hos ditt psykologkontor? Anonymkode: 3d14a...dee 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du skal ringe de og spørre siden vi ikke kan vite hva de gjør hos ditt psykologkontor? Anonymkode: 3d14a...dee Skulle ha gjort det, men jeg har ingen psykolog akkurat nå. Anonymkode: 590dc...e0a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 (endret) På 23.6.2018 den 18.05, AnonymBruker skrev: Hva skjer når behandler (psykolog) har ferie? Jeg regner med at det blir 3 uker. Får man en annen behandler i mellomtiden eller får man noen man kan ringe om det er krise (utenom legevakten) eller regner de bare med at man må klare seg selv? Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare meg skjønner dere. Anonymkode: 590dc...e0a gruer meg også til det samme som deg. Håper du finner en ordning på det Endret 1. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Ifjor fikk jeg ringt til avdelingen i kommunen for livsmestring. Der var det folk tilgjengelige frem til 00:00. gruer meg også til det samme som deg. Håper du finner en ordning på det Så bra at du hadde noen du kunne ringe, det blir så mye lettere når man vet man har noen om man skulle trenge det. Anonymkode: 590dc...e0a
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra at du hadde noen du kunne ringe, det blir så mye lettere når man vet man har noen om man skulle trenge det. Anonymkode: 590dc...e0a Takk. Ja, det gjør det. Behandleren min på poliklinisk skal ut i ferie, samt behandleren min i kommunen. Men tror bare de skal ha et par uker samtidig, så det blir ikke så lenge. Har du snakket med psykologen din om dette?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ha gjort det, men jeg har ingen psykolog akkurat nå. Anonymkode: 590dc...e0a Hvilken psykolog skulle ta ferie da, hvis du uansett ikke har en psykolog? 🤔 Anonymkode: e5f80...eef 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Takk. Ja, det gjør det. Behandleren min på poliklinisk skal ut i ferie, samt behandleren min i kommunen. Men tror bare de skal ha et par uker samtidig, så det blir ikke så lenge. Har du snakket med psykologen din om dette? Nei, som sagt så her jeg ikke psykolog ennå, men håper på å få det snart. Anonymkode: 590dc...e0a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken psykolog skulle ta ferie da, hvis du uansett ikke har en psykolog? 🤔 Anonymkode: e5f80...eef Regner med at jeg vil få en psykolog snart. Anonymkode: 590dc...e0a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, som sagt så her jeg ikke psykolog ennå, men håper på å få det snart. Anonymkode: 590dc...e0a Du må klare deg selv i ferien og mange står både uten fastlege og behandler i fellesferien. Anonymkode: ed3f1...917 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 Du kan ringe legevakten eller Ambulant akutteam hvis dette finnes der du bor. Da kan de komme hjem til deg. Du kan jo ringe Kirkens SOS. Det er jo vanlig nå i ferien at det er mangel på personell. Anonymkode: bd208...ac2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #12 Skrevet 23. juni 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regner med at jeg vil få en psykolog snart. Anonymkode: 590dc...e0a Skjønner. Da må du nok dessverre vente til over ferien. Selv om noen psykologer er på jobb, skjer det nok ikke noe med søknader og oppsetting av nye timer nå. Hvis du trenger noen å snakke med kan du ringe legevakten (ikke bestandig det er noen gode å snakke med, da..) eller ringe blant annet mental helse osv. Det er hverfall noen å få snakke med hele ferien, bare kanskje ikke face to face. Anonymkode: e5f80...eef 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 Da får du gå å snakke med fastlegen din isteden, slik som alle vi andre som nektes hjelp hos dps er nødt til... Anonymkode: f8980...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 Når jeg gikk i behandling i fjor så fikk jeg beskjed om at jeg kunne ringe avd for å snakke med en (som sikkert var satt opp til det den dagen) eller jeg kunne kontakte psykiatrisk team i kommunen som er et lavtersketilbud. Eller kontakte fastlegen selvsagt. Hadde altså ikke noen timer de ukene. Anonymkode: bfcba...138
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 Har ikke time på 4-5 uker.. det er lenge alene når jeg tilbringer mange timer på kontoret til behandler ila en uke. Men, jeg er heldig merker jeg - for min behandler bryr seg og har brukt nye tid på å sammen med meg snakke om- og lage en plan for juli. Anonymkode: 31b08...a6a
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 Jeg har en fast vikar på poliklinikken som stepper inn når min hovedbehandler er syk eller har ferie, men det hender jo av og til at de har ferie samtidig. Jeg har tett kontakt med fastlegen, og når fastlegen har ferie følges jeg opp av annen lege ved legekontoret. Jeg har også pleid å ha avtale med psykologen om at jeg kan sende henne sms i ferien hvis det er krise. Foreløpig har vi ikke snakket om ferien i år, og det stresser meg litt kjenner jeg. Anonymkode: bf3fa...6b4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #17 Skrevet 24. juni 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ringe legevakten eller Ambulant akutteam hvis dette finnes der du bor. Da kan de komme hjem til deg. Du kan jo ringe Kirkens SOS. Det er jo vanlig nå i ferien at det er mangel på personell. Anonymkode: bd208...ac2 Ok, takk for tips. Må man ha henvisning og ha en behandler der for å ringe ambulant akutteam? Anonymkode: 590dc...e0a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #18 Skrevet 24. juni 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk for tips. Må man ha henvisning og ha en behandler der for å ringe ambulant akutteam? Anonymkode: 590dc...e0a Det varierer fra sted til sted, vanligvis ikke. Anonymkode: a6ae4...e46 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #19 Skrevet 24. juni 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer fra sted til sted, vanligvis ikke. Anonymkode: a6ae4...e46 Ok, jeg får kanskje spørre. Anonymkode: 590dc...e0a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #20 Skrevet 24. juni 2018 Jeg har gått i terapi i over 20 år og har aldri opplevd å få vikar. Med andre ord ved ferie står du uten behandler Anonymkode: 2bc0d...192
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå