Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #161 Skrevet 16. mars 2005 Hei Kafka..Nei den har jeg ikke lest...burde jeg det.?..du sovnet jo så fort av den .. hva mener du med ..spent på siri? :o Jeg vet ikke om på vei til en venn vant den prisen, men den er bra iallefall... Jeg føler litt at jeg har problemer med å finne en bra bok for tiden..Husker hvor jeg koste meg med halvbroren..vil lese noe sånt igjen,men sukk...finner ikke noe for tiden :o
Sander Skrevet 16. mars 2005 #162 Skrevet 16. mars 2005 Noen av mine favoritter: Slottet - Kafka (mye vakrere og mer mystisk enn "Prosessen") - Kan du snart skrive den ferdig, Kafka? Forbrytelse og Straff - Dostojevskij Mandarinene - de Beauvoir Prozac Nation - Wurtzel ellers er jeg veldig glad i noveller, alt fra Kafka (igjen) til Breiteig
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #163 Skrevet 17. mars 2005 Anne Cat.! :enig_animasjon: Hva annet skal man si :-) Man skal vel gjerne si Vestli i tillegg, for ellers tror ganske mange at du mener Anne Kat. Hærland...
Nilma Skrevet 17. mars 2005 #164 Skrevet 17. mars 2005 Man skal vel gjerne si Vestli i tillegg, for ellers tror ganske mange at du mener Anne Kat. Hærland... Tror nok det aller beste er å si Vestly.
Gjest Janos Skrevet 17. mars 2005 #165 Skrevet 17. mars 2005 Holder på med Vindenes skygge av Carlos R. Zafón. En herlig bok som går rett i hjertet. Så hvis dere har problemer med å finne en god bok og ikke har lest denne så er dette hermed en anbefaling. Handler om en bokhandler så ikke rart jeg føler meg hjemme i boken. Mvh. Janos http://www.Familia-Antikvariat.no
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #166 Skrevet 17. mars 2005 Hei Kafka..Nei den har jeg ikke lest...burde jeg det.?..du sovnet jo så fort av den .. hva mener du med ..spent på siri? :o Jeg vet ikke om på vei til en venn vant den prisen, men den er bra iallefall... Jeg føler litt at jeg har problemer med å finne en bra bok for tiden..Husker hvor jeg koste meg med halvbroren..vil lese noe sånt igjen,men sukk...finner ikke noe for tiden :o nei, det var ikke slikt ment. Klokken var over 3, og jeg skulle opp 3 timer etter :-) Siri: 'I fjor sommer' av Niels F. Dahl er dette en av karakterene :-) Halvbroren fikk jeg som reiselitteratur når jeg skulle bort for et par år siden. God den
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #167 Skrevet 17. mars 2005 Man skal vel gjerne si Vestli i tillegg, for ellers tror ganske mange at du mener Anne Kat. Hærland... For deg personlig Trøffelhelten (heretter: du/deg) - om jeg får komme med et råd selv, så ville det være fordelaktig om du leser 'hele' innlegget. Du hoppet galant over kilden til mitt reply; Har mye ulest jeg, egentlig, men har jo lest bøker som har gjort inntrykk. Bjørg Viks serie om Elsi Lund var veldig bra, husker jeg. Av barnebøker må de bli bøkene om Guro av Anne Cat. Vestli. Ingen over, ingen ved siden. Hadde du lest dette, og ikke bare min besvarelse - så hadde du nok forstått hvem 'Anne' man tok sikte i :-) Men det er hyggelig at du bemerker deg mine notater
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #168 Skrevet 17. mars 2005 Noen av mine favoritter: Slottet - Kafka (mye vakrere og mer mystisk enn "Prosessen") - Kan du snart skrive den ferdig, Kafka? jobber med det :-)
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #169 Skrevet 17. mars 2005 Holder på med Vindenes skygge av Carlos R. Zafón. En herlig bok som går rett i hjertet. Så hvis dere har problemer med å finne en god bok og ikke har lest denne så er dette hermed en anbefaling. Handler om en bokhandler så ikke rart jeg føler meg hjemme i boken. Mvh. Janos http://www.Familia-Antikvariat.no Ha! Svært hyggelig :-) Denne har jeg blitt anbefallt tidligere, så da må den vel leses da :-)
*SOL* Skrevet 17. mars 2005 #170 Skrevet 17. mars 2005 Har ikke tid til å lese alle innleggene. Jeg vil nevne 3 bøker jeg har likt og liker veldig godt: Gurobøkene til Anne Kath Vestly (leser Guro for yngste dattera mi) Huckelberry Finn og Tom S.... av Mark Twain (veldig lenge siden jeg las de, gitt) Taita og den syvende gåten av Willbur Smith
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #171 Skrevet 17. mars 2005 Har ikke tid til å lese alle innleggene. Jeg vil nevne 3 bøker jeg har likt og liker veldig godt: Gurobøkene til Anne Kath Vestly (leser Guro for yngste dattera mi) Huckelberry Finn og Tom S.... av Mark Twain (veldig lenge siden jeg las de, gitt) Taita og den syvende gåten av Willbur Smith Pusla her på KG er glad i Guro bøkene selv :-)
Gjest Spacegirl Skrevet 17. mars 2005 #172 Skrevet 17. mars 2005 Den beste boken jeg har lest? Det må bli Den gylne notatbok av Doris Lessing. Hun skriver fantastisk bra. Anbefales på det varmeste:)
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #173 Skrevet 17. mars 2005 Den beste boken jeg har lest? Det må bli Den gylne notatbok av Doris Lessing. Hun skriver fantastisk bra. Anbefales på det varmeste:) :o Interessant tittel! :-)
Anglofil Skrevet 18. mars 2005 #174 Skrevet 18. mars 2005 Den beste boken jeg har lest? Det må bli Den gylne notatbok av Doris Lessing. Hun skriver fantastisk bra. Anbefales på det varmeste:) Helt enig, har lest mye av henne i forbindelse med engelsk. Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #175 Skrevet 18. mars 2005 Helt enig, har lest mye av henne i forbindelse med engelsk. Mvh Yvonne :o hjelpe! Da må vel denne leses da :-)
tommeline Skrevet 18. mars 2005 #176 Skrevet 18. mars 2005 Oi oi, her var det mange anbefalinger.... blir i alle fall inspirert til å lese mer. Mine favoritter: Sirkusdirektørens datter av Jostein Gaarder Harry Potter- bøkene Et dukkehjem av Ibsen Pike med perleøredobb Leopardens øye av Henning Mankell (ikke krim, men en utrolig skildring fra Afrika) Var i alle fall de jeg kom på nå.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #177 Skrevet 18. mars 2005 Oi oi, her var det mange anbefalinger.... blir i alle fall inspirert til å lese mer. Mine favoritter: Sirkusdirektørens datter av Jostein Gaarder Harry Potter- bøkene Et dukkehjem av Ibsen Pike med perleøredobb Leopardens øye av Henning Mankell (ikke krim, men en utrolig skildring fra Afrika) Var i alle fall de jeg kom på nå. blir i alle fall inspirert til å lese mer. FLOTT!!!
Sienna Skrevet 18. mars 2005 #178 Skrevet 18. mars 2005 Den beste boken jeg har lest? Det må bli Den gylne notatbok av Doris Lessing. Hun skriver fantastisk bra. Anbefales på det varmeste:) Skriver under på den. I tillegg våger jeg å overse spørsmålet om beste bok i entall, og nevne et knippe av mine favoritter: "Enke for et år" og "Garps bok" av John Irving Triggerhappy- Trond Davidsen Dyp rød- Helene Uri Korrigeringer-Jonathan Franzen Hvite tenner-Zadie Smith The picture of Dorian Gray-Oscar Wilde Farvel til våpnene-Ernest Hemningway (“og solen går sin gang” er også verdt å få med seg) Til fyret og Mrs Dalloway -Virginia Woolf Fru Ines -Amalie Skram Prosessen-Franz Kafka Den guddommelige komedie-Dante Glassklokken-Sylvia Plath Barnebok:Matilda av Roald Dahl Dette var ned nedkortede versjonen. Den fullstendige lista "Siennas favorittbøker" blir utgitt i 4 bind våren 2005.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mars 2005 #179 Skrevet 18. mars 2005 Skriver under på den. I tillegg våger jeg å overse spørsmålet om beste bok i entall, og nevne et knippe av mine favoritter: "Enke for et år" og "Garps bok" av John Irving Triggerhappy- Trond Davidsen Dyp rød- Helene Uri Korrigeringer-Jonathan Franzen Hvite tenner-Zadie Smith The picture of Dorian Gray-Oscar Wilde Farvel til våpnene-Ernest Hemningway (“og solen går sin gang” er også verdt å få med seg) Til fyret og Mrs Dalloway -Virginia Woolf Fru Ines -Amalie Skram Prosessen-Franz Kafka Den guddommelige komedie-Dante Glassklokken-Sylvia Plath Barnebok:Matilda av Roald Dahl Dette var ned nedkortede versjonen. Den fullstendige lista "Siennas favorittbøker" blir utgitt i 4 bind våren 2005. Jøss!! Utrolig vellvalgt! :-) 'Enke...' mmmm! Og du mener sannsynligvis 'Garps Verden' vil jeg tro :-) Kjempemessig liste!!
Sienna Skrevet 18. mars 2005 #180 Skrevet 18. mars 2005 Jøss!! Utrolig vellvalgt! :-) 'Enke...' mmmm! Og du mener sannsynligvis 'Garps Verden' vil jeg tro :-) Kjempemessig liste!! Takk, takk. Er kjent for mine manglende kulinariske ferdigheter og gode smak i litteratur. :-) Og hvis vi nå skulle henge oss opp i detaljer: Den norske oversettelsen av "The world according to Garp" har fått tittelen "Garps Bok". Btw, glemte to av de helt essensielle: Slaktehus 5 av Kurt Vonnegut og Underworld av Don DeLillo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå