Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #141 Skrevet 10. mars 2005 Hei Kafka Outlander serien består av bøkene: Outlander Dragonfly in amber Voyager Drums of autumn The Outlandish Companion Fiery cross ..plus en til på veg... Her er hva serien handler om: http://www.bookwormslair.de/gabald_e.htm#outlander Hun skriver så detaljert og levende at man lever seg helt inn i bøkene hennes. Jeg liker også all historikken.Det er mye "reaserch" som går inn i disse bøkene. Plus at de varer en stund...Hver bok er på over 900 - 1000 sider. Sara :-) Flott Sara! Dette høres jo kjempemessig ut! :-)
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #142 Skrevet 11. mars 2005 Kan ikke kommer på noen som skiller seg sååå mye ute..må vel være Bibelen det da, men den regner jeg ikke under her... Kan komme med noen jeg synes var veldig bra da.. .-Halvbroren -Timbuktu (Paul Auster) -Beatels -Alltid 17 av Per Nillson -Is-slottet (Tarjei Veesaas) også sikker mange flere,men nå stoppet det helt opp for meg...
Cr@sh Skrevet 11. mars 2005 #143 Skrevet 11. mars 2005 En bok som har satt varige spor hos meg er En by som Alice av Nevil Shute! :-D
Cronos Skrevet 11. mars 2005 #144 Skrevet 11. mars 2005 cro-magnon kvinnen Ayla. Bøkene handler om livet i Europa Har 'a vært med i bøker og, nå? Ikke bare Miss Norge. Hm.
Gjest Madeline Skrevet 11. mars 2005 #145 Skrevet 11. mars 2005 Har 'a vært med i bøker og, nå? Ikke bare Miss Norge. Hm. Tror ikke den Ayla du sikter til hadde overlevd lenge i en hule.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #146 Skrevet 11. mars 2005 Kan ikke kommer på noen som skiller seg sååå mye ute..må vel være Bibelen det da, men den regner jeg ikke under her... Kan komme med noen jeg synes var veldig bra da.. .-Halvbroren -Timbuktu (Paul Auster) -Beatels -Alltid 17 av Per Nillson -Is-slottet (Tarjei Veesaas) også sikker mange flere,men nå stoppet det helt opp for meg... Ah! Jeg var på bokcafê i cph her, og da viste de noen intervjuer med Paul Auster fra hans mange besøk i københavn. Han er en utrolig interessant karakter, og hadde vært kjempegøy å prate litt med om alt mellom himmel og jord. Topp! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #147 Skrevet 11. mars 2005 En bok som har satt varige spor hos meg er En by som Alice av Nevil Shute! :-D Ikke lest! Flott, da må man se nærmere på denne! :-)
Retz Skrevet 11. mars 2005 #148 Skrevet 11. mars 2005 En bok som har satt varige spor hos meg er En by som Alice av Nevil Shute! :-D Den er fin! Andre gode bøker av samme forfatter er "Den siste bredd" og "Mannen med seljefløytene". Leon Uris sine romaner er også lesverdige, særlig "Trinity" og "Mila 18", henholdsvis om irsk historie og opprør og Warshawa-ghettoen.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #149 Skrevet 11. mars 2005 Retz Retz Et smil kan være falskt, men en ørefik er alltid ekte. Au! mye sannhet i den der :-)
*M* Skrevet 11. mars 2005 #151 Skrevet 11. mars 2005 Min absolutte favorittbok er Jung Chang's Ville Svaner. Et unikt og sant innblikk i Kina's historie sett fra 3 sterke kvinners synsvinkel (forfatterens mormor, mor og Jung Chang selv)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #152 Skrevet 11. mars 2005 Min absolutte favorittbok er Jun Chang's Ville Svaner. Flott! Da burde flere lese den! :-)
pusla Skrevet 11. mars 2005 #153 Skrevet 11. mars 2005 Har mye ulest jeg, egentlig, men har jo lest bøker som har gjort inntrykk. Bjørg Viks serie om Elsi Lund var veldig bra, husker jeg. Av barnebøker må de bli bøkene om Guro av Anne Cat. Vestli. Ingen over, ingen ved siden.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #154 Skrevet 12. mars 2005 Har mye ulest jeg, egentlig, men har jo lest bøker som har gjort inntrykk. Bjørg Viks serie om Elsi Lund var veldig bra, husker jeg. Av barnebøker må de bli bøkene om Guro av Anne Cat. Vestli. Ingen over, ingen ved siden. Anne Cat.! :enig_animasjon: Hva annet skal man si :-) Flott!
Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2005 #155 Skrevet 12. mars 2005 Lille Lord Fluenes Herre Anna Karenina Victoria Sangen om den røde rubin Tror jeg....
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #156 Skrevet 12. mars 2005 Lille Lord Fluenes Herre Anna Karenina Victoria Sangen om den røde rubin Tror jeg.... Det tror jeg nok kan stemme! :-)
Gjest Embla s Skrevet 12. mars 2005 #157 Skrevet 12. mars 2005 Det tror jeg nok kan stemme! :-) Svarte jeg riktig? (er ellers en "vond" jobb å skulle velge sånn. Tenk på alle de bra bøkene jeg ikke nevner...) Tror kanskje maskeblomstfamilien kunne vært med på listen min også. Kanskje?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #158 Skrevet 12. mars 2005 Svarte jeg riktig? (er ellers en "vond" jobb å skulle velge sånn. Tenk på alle de bra bøkene jeg ikke nevner...) Tror kanskje maskeblomstfamilien kunne vært med på listen min også. Kanskje? Ja! Men så er den med på listen da! FLott!
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2005 #159 Skrevet 16. mars 2005 Per nillsons "alltid 17" er en utrolig bra bok, selv om den er beregnet på moden ungdom....jeg synes den burde vært pensum på skolen..den sier så mye om livet... Enig med kafka i at Paul Auster er en interessant person..skulle likt å møtt han....jeg også Har kommet på noen flere som skulle vært med.. Meska av cappelen.. Shit..harald medbø Elling ...Ingvar Ambjørnsen er fantastisk... På vei til en venn..Niels Fredrik Dahl.. En ufo gjør entree...av Jonas Gardell...tro jeg han heter... Fantastiske bøker..nestenlei meg for jeg har lest de...sukk, har skikkelig problemer med å finne bra bøker i det siste... :veldigsur:
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #160 Skrevet 16. mars 2005 Per nillsons "alltid 17" er en utrolig bra bok, selv om den er beregnet på moden ungdom....jeg synes den burde vært pensum på skolen..den sier så mye om livet... Enig med kafka i at Paul Auster er en interessant person..skulle likt å møtt han....jeg også Har kommet på noen flere som skulle vært med.. Meska av cappelen.. Shit..harald medbø Elling ...Ingvar Ambjørnsen er fantastisk... På vei til en venn..Niels Fredrik Dahl.. En ufo gjør entree...av Jonas Gardell...tro jeg han heter... Fantastiske bøker..nestenlei meg for jeg har lest de...sukk, har skikkelig problemer med å finne bra bøker i det siste... :veldigsur: :o Jøss!! I natt ved 3 tiden fikk jeg ikke sove, så jeg spratt opp og hentet meg en av gave-bøkene som har stått der uten å bli lest ennå. Boken var 'I fjor sommer' av Niels F. Dahl :-) Kort tid etter sovnet jeg, så jeg kan ikke si jeg kom så langt. Men kansje senere ikveld igjen. Har du lest den? Jeg er spent på Siri, hun høres fin ut :-) 'På vei til en venn' vant b.prisen gjorde den ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå