Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
:oops: Tenk at jeg har glemt "Lille tre av Forrest Carter". Den er virkelig en av de ALLER beste jeg har lest :):):)

Der ser du! Og nå er sikkert treet vokst seg stort og alle ting! :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Bra bøker, jeg så nylig filmatiseringen av Hulebjørnens Klan :)

Den skulle jeg likt å se. Hvor så du den, på tv, dvd el.?

Gjest Chrizzy
Skrevet

HA! Men da synes jeg moren din burde pelle seg inn her, med noen anbefallninger selv! :P

Næ! Vet du ka! Ikke før det er gått 3 mnd siden sist jeg skrev på seksualitet :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Næ! Vet du ka! Ikke før det er gått 3 mnd siden sist jeg skrev på seksualitet :ler:

Hahaha!!

:ler:

Sant!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Der ser du! Og nå er sikkert treet vokst seg stort og alle ting! :P

Altså, det var sikkert ikke det at du missforstod, men boken er for voksne og den anbefales skikkelig :tommelsmil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Altså, det var sikkert ikke det at du missforstod, men boken er for voksne og den anbefales skikkelig :tommelsmil:

'missforstod'.. Fordi jeg sa det med 'lite' tre, som nå er vokst seg 'stort' :ler:

Nei jeg trodde ikke det var noen barnebok jeg altså. Bare tullet litt med det lille treet. Jeg tar forbehold om at det ikke var et 'plast-tre' det var snakk om? :-) Bare vent å se - snart kommer oppfølgeren, og den vil da hete; STORE tre av Forrest Carter :P

Jeg tror deg jeg :-) Den er sikkert kjempe fin! Jeg skal huske på den (skriver og rabbler) og lese den så fort jeg får muligheten! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
:o Men det var jo et plast tre

Neida :ler:

:ler:

Gjest Sara E
Skrevet

Hei

En av mine favoritter er Outlander serien av Diana Gabaldon.

Sara :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei

En av mine favoritter er Outlander serien  av Diana Gabaldon.

Kjempe, Sara! Hva handler den om? Er ny for meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke en stor lesehest(selv om jeg kanskje prøver), og leser sakte. Har likt bedre filosofi enn skjønn-litteratur når jeg først skal lese. Etikk av Spinoza, og ivertfall Dyrenes Frigjøring av Peter Singer har slått meg tyngst.

Men antagelivis aller mest Bibelen(også i tegneserieutgave), særlig Ny-testamentet, når jeg leste de når jeg var ganske liten.

Når du leser den som ung, og er oppvokst i en kristen familie, og tror på det, får det store konsekvenser på valg i livet. Særlig husker jeg de følelsene jeg fikk når jeg leste det om og om igjen, av hvor langt ifra, og hvor umulig det var å leve etter det motet Jesus hadde. Nå ser jeg ikke på 'alt' det han gjorde som riktig og tilstrekkelig i forståelse, jeg har mistet den autoritetstroen jeg hadde av han, men jeg vil fortsatt si at han kanskje hadde det største motet(dumdristighet vil kanskje en ateist si) en mann noen gang har hatt. Filosofer kommer fram til mye bør, men han gjorde '''kanskje alt''' det han anser som bør.

Fortsatt setter jeg amaterialisme som det viktigste, og føler veldig ofte skyld i den anseelse! Å kunne leve med seg selv, leve i glede, og spre det videre. Og jeg er også dårlig i de sosial tingene.

Men jeg husker mine koseligste historie-lese-minner fra de gangene jeg har lest Ringenes Herre.

Heldigvis har bruttern slått meg litt med humor de siste årene fra mine alt for selvalvorlige væremåte :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet
Er ikke en stor lesehest(selv om jeg kanskje prøver), og leser sakte. Har likt bedre filosofi enn skjønn-litteratur når jeg først skal lese. Etikk av Spinoza, og ivertfall Dyrenes Frigjøring av Peter Singer har slått meg tyngst.

Men antagelivis aller mest Bibelen(også i tegneserieutgave), særlig Ny-testamentet, når jeg leste de når jeg var ganske liten.

Når du leser den som ung, og er oppvokst i en kristen familie, og tror på det, får det store konsekvenser på valg i livet. Særlig husker jeg de følelsene jeg fikk når jeg leste det om og om igjen, av hvor langt ifra, og hvor umulig det var å leve etter det motet Jesus hadde. Nå ser jeg ikke på 'alt' det han gjorde som riktig og tilstrekkelig i forståelse, jeg har mistet den autoritetstroen jeg hadde av han, men jeg vil fortsatt si at han kanskje hadde det største motet(dumdristighet vil kanskje en ateist si) en mann noen gang har hatt. Filosofer kommer fram til mye bør, men han gjorde '''kanskje alt''' det han anser som bør.

Fortsatt setter jeg amaterialisme som det viktigste, og føler veldig ofte skyld i den anseelse! Å kunne leve med seg selv, leve i glede, og spre det videre. Og jeg er også dårlig i de sosial tingene.

Men jeg husker mine koseligste historie-lese-minner fra de gangene jeg har lest Ringenes Herre.

Heldigvis har bruttern slått meg litt med humor de siste årene fra mine alt for selvalvorlige væremåte :tunge1:

Hyggelig at du tok med Bibelen i denne tråden, under 'Verdens Beste Bok'

Den krever ubetvilsommt sin plass på lik linje med alle andre nevnt i denne tråden så langt. 'The Ethics' stiller også som du viser til her, sterkt innenfor en slik liste.

Selv er jeg mer eller mindre oppvokst hos min farmor som selv var kristen. Dermed kjenner jeg godt til hva du viser til her med bøker og tegneserier om temaet. Selv om jeg aldri har tatt noe standpunkt (så langt), så er jeg takknemmlig og glad for å være gitt muligheten til å sette meg litt inn i dette, og ikke minst for en svirrende og lekende tanke og forestilling om noe 'godt'. Min farmor var verdens snilleste, og jeg kan ikke huske en eneste gang hvor hun presset på om noe som helst. Ei heller tro. Om ikke annet så håper jeg det finnes ett himmelrike for henne, for det vet jeg hun ønsket seg.

Kjempemessig! :-)

Skrevet

Det har jo sosial betydning også. :)

Kunne kanskje tenkt meg å lese Koranen også.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det har jo sosial betydning også. :)

Kunne kanskje tenkt meg å lese Koranen også.

Ha! Det har jeg sagt selv, og hatt lyst til lenge :-) På tide å gjøre som tenkt kansje :-)

Gjest Sara E
Skrevet

Hei Kafka

Outlander serien består av bøkene:

Outlander

Dragonfly in amber

Voyager

Drums of autumn

The Outlandish Companion

Fiery cross

..plus en til på veg...

Her er hva serien handler om:

http://www.bookwormslair.de/gabald_e.htm#outlander

Hun skriver så detaljert og levende at man lever seg helt inn i bøkene hennes.

Jeg liker også all historikken.Det er mye "reaserch" som går inn i disse bøkene.

Plus at de varer en stund...Hver bok er på over 900 - 1000 sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...