Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Avalon, av Marion Zimmer Bradley :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Gjest Chrizzy
Skrevet
Avalon' date=' av Marion Zimmer Bradley :Nikke:[/quote']

Den har jeg sånn lyst å lese, har den engelske versjonen liggende her hjemme, men kommer meg liksom ikke i gang, må gjøre de :)

Skrevet

"det angår også deg" er den beste boken ever.

Gjest Gurimallae
Skrevet

"Sin mors datter" av Marilyn French

Gjest Anonymous
Skrevet
Leste på nettet at Don Quijote av Miguel de Cervantes Saavedra ble kåret til tidenes beste og viktigste skjønnlitterære bok. Det var da 100 fremstående forfattere fra 54 land som kåret den til det.

Fikk litt lyst å lese den da. Det er litt rart da at det er så vanskelig å komme frem til DEN, den ene aller beste boken jeg har lest, det kan jo hende at jeg ikke har lest den enda :idesmil:

:ler: sant! Jeg har ikke lest Quijote selv jeg :-) Kansje på tide? Jeg vet dog grunnen til at jeg ikke har lest den, og det er fordi jeg heller ikke hadde gjort det før alt 'oppstuss' om den begynnte. Jeg liker ikke å lese bøker når det 'flaggrer' for mye rundt de. Jeg trenger tid alene til å sette meg ned å lese uten værken påvirkning eller annet utenfra. Vel - jeg 'trenger' det ikke, men jeg foretrekker det slik :-) Men den skal leses!

Gjest Anonymous
Skrevet
"det angår også deg" er den beste boken ever.

Det er denne, ikke sant?

Herman Sachnowitz : det angår også deg

Forfatter:

Jacoby, Arnold

Utgivelsesår:

1990

Språk:

Bokmål

Forlag:

Cappelen

Innbindingstype:

Innbundet

Sidetall:

227

ISBN:

8202125286

Hva er det som 'angår' meg da? Jeg vet ingenting om denne boken jeg. Men den er sikkert god!

Jeg likte tittelen som da faktisk ikke tar for seg hva som angår 'meg', da alt som sådann faktisk angår oss alle :) Alikevel vil jeg tro den tar for seg, ikke 'alt', men 'noe'. Hva er det? :-)

Skrevet

Kafka

Da har jeg en :idesmil:

Selv ønsker jeg å 'få' bøker :P

Ja, bare kom bortom, så skal du få en :) jeg har kaffen klar, så det passer bra nå - jeg bor i det grønne huset ved kraftlaget, du finner vel fram :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kafka

Ja, bare kom bortom, så skal du få en :) jeg har kaffen klar, så det passer bra nå - jeg bor i det grønne huset ved kraftlaget, du finner vel fram :wink:

:ler: 'ding dong'

:o

:ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

'The Reason of Things' av Anthony Grayling!

Jeg har skrevet en del frem og tilbake med denne karen, og kan si så mye som at stort mer interessant samtalepartner enn dette skal godt gjøres å få fatt i :-)

Denne boken har jeg lest et ufattelig antall ganger. Sikkert mye fordi den er så uhyre lettlest, men alikevel stiller spørsmål som igjen har slik dybde at det er nærmest umulig å ikke falle ned i de :-)

Dersom det var 1 bok, jeg skulle ønske alle og enhver løp ut og skaffet seg idag, så måtte det være denne :-)

(kremt, kunne jeg sagt om mange selvsagt..men.. :wink: )

Skrevet

Kafka

:ler: 'ding dong'

:o

Gjest Anonymous
Skrevet

Den der sier mora mi at er den beste hun har lest, hun har bedt meg lese den mange ganger, kanskje jeg skal gjøre de :)

HA! Men da synes jeg moren din burde pelle seg inn her, med noen anbefallninger selv! :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Er boken som filmen Schindlers Liste delvis er basert på...........

Det er denne, ikke sant?

Herman Sachnowitz : det angår også deg

Forfatter:

Jacoby, Arnold

Utgivelsesår:

1990

Språk:

Bokmål

Forlag:

Cappelen

Innbindingstype:

Innbundet

Sidetall:

227

ISBN:

8202125286

Hva er det som 'angår' meg da? Jeg vet ingenting om denne boken jeg. Men den er sikkert god!

Jeg likte tittelen som da faktisk ikke tar for seg hva som angår 'meg', da alt som sådann faktisk angår oss alle :) Alikevel vil jeg tro den tar for seg, ikke 'alt', men 'noe'. Hva er det? :-)

Gjest Anonymous
Skrevet
Er boken som filmen Schindlers Liste delvis er basert på...........

Er det? Der ser du, det hadde jeg nok ikke gjettet med det første :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis noen liker "Det angår også deg", kan jeg anbefale “Jeg ville ikke dø” av den norske Auschwitzfangen Robert Savosnick.

Den er også meget bra hvis man liker den "sjangeren"

Gjest Madeline
Skrevet

Å plukke ut en bok blir vanskelig for jeg har lest mange veldig bra bøker. Men jeg tror jeg vil velge en serie på 5 bøker av Jean M. Auel. Det er en serie om cro-magnon kvinnen Ayla. Bøkene handler om livet i Europa for 35000 år siden.Forfatteren har en fantastisk evne til å veve bred historisk kunnskap sammen med levende miljø- og menneskeskildringer og en romantisk kjærlighetshistorie. Jeg vil anbefale på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk.

Har du først begynt å lese, klarer du knapt å legge fra deg bøkene.

Gjest Anonymous
Skrevet
Å plukke ut en bok blir vanskelig for jeg har lest mange veldig bra bøker. Men jeg tror jeg vil velge en serie på 5 bøker av Jean M. Auel. Det er en serie om cro-magnon kvinnen Ayla. Bøkene handler om livet i Europa for 35000 år siden.Forfatteren har en fantastisk evne til å veve bred historisk kunnskap sammen med levende miljø- og menneskeskildringer og en romantisk kjærlighetshistorie. Jeg vil anbefale  på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk.  

Høres godt ut! En evne slik det skulle man jo kunne si Jens Bjørneboe hadde også. Virker bra dette her! :-)

Skrevet
Hvem er det?

Den aller beste boken du noensinne har lest!

Fortell fortell :-)

Jeg visste ikke at bøker var personer. ;) Jeg kan ikke si noe om hvem som er verdens beste bok, men jeg kan godt si hvilken bok som er min største favoritt. :tunge1:

Jeg elsker å lese, og det er ufattelig mange bra bøker, men ingen slår The Lord of the Rings av JRR Tolkien. Den gav meg den beste leseopplevelsen jeg noen sinne har hatt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg visste ikke at bøker var personer. ;) Jeg kan ikke si noe om hvem som er verdens beste bok, men jeg kan godt si hvilken bok som er min største favoritt. :tunge1:

Jeg elsker å lese, og det er ufattelig mange bra bøker, men ingen slår The Lord of the Rings av JRR Tolkien. Den gav meg den beste leseopplevelsen jeg noen sinne har hatt!

Hva! :o

Men jeg mener å huske noen fortalte meg en gang at jeg var som 'en åpen bok' å betrakte jeg :ler:

LTR! Herlig!! :P

Gjest Chrizzy
Skrevet

:oops: Tenk at jeg har glemt "Lille tre av Forrest Carter". Den er virkelig en av de ALLER beste jeg har lest :):):)

Gjest Aurélie
Skrevet
Jeg vil anbefale på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk.

Bra bøker, jeg så nylig filmatiseringen av Hulebjørnens Klan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...