Gjest Chrizzy Skrevet 6. mars 2005 #102 Skrevet 6. mars 2005 Avalon' date=' av Marion Zimmer Bradley [/quote'] Den har jeg sånn lyst å lese, har den engelske versjonen liggende her hjemme, men kommer meg liksom ikke i gang, må gjøre de
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #105 Skrevet 7. mars 2005 Leste på nettet at Don Quijote av Miguel de Cervantes Saavedra ble kåret til tidenes beste og viktigste skjønnlitterære bok. Det var da 100 fremstående forfattere fra 54 land som kåret den til det. Fikk litt lyst å lese den da. Det er litt rart da at det er så vanskelig å komme frem til DEN, den ene aller beste boken jeg har lest, det kan jo hende at jeg ikke har lest den enda sant! Jeg har ikke lest Quijote selv jeg :-) Kansje på tide? Jeg vet dog grunnen til at jeg ikke har lest den, og det er fordi jeg heller ikke hadde gjort det før alt 'oppstuss' om den begynnte. Jeg liker ikke å lese bøker når det 'flaggrer' for mye rundt de. Jeg trenger tid alene til å sette meg ned å lese uten værken påvirkning eller annet utenfra. Vel - jeg 'trenger' det ikke, men jeg foretrekker det slik :-) Men den skal leses!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #106 Skrevet 7. mars 2005 "det angår også deg" er den beste boken ever. Det er denne, ikke sant? Herman Sachnowitz : det angår også deg Forfatter: Jacoby, Arnold Utgivelsesår: 1990 Språk: Bokmål Forlag: Cappelen Innbindingstype: Innbundet Sidetall: 227 ISBN: 8202125286 Hva er det som 'angår' meg da? Jeg vet ingenting om denne boken jeg. Men den er sikkert god! Jeg likte tittelen som da faktisk ikke tar for seg hva som angår 'meg', da alt som sådann faktisk angår oss alle Alikevel vil jeg tro den tar for seg, ikke 'alt', men 'noe'. Hva er det? :-)
Dagoberta Skrevet 7. mars 2005 #107 Skrevet 7. mars 2005 Kafka Da har jeg en Selv ønsker jeg å 'få' bøker Ja, bare kom bortom, så skal du få en jeg har kaffen klar, så det passer bra nå - jeg bor i det grønne huset ved kraftlaget, du finner vel fram
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #108 Skrevet 7. mars 2005 Kafka Ja, bare kom bortom, så skal du få en jeg har kaffen klar, så det passer bra nå - jeg bor i det grønne huset ved kraftlaget, du finner vel fram 'ding dong' :o
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #109 Skrevet 7. mars 2005 'The Reason of Things' av Anthony Grayling! Jeg har skrevet en del frem og tilbake med denne karen, og kan si så mye som at stort mer interessant samtalepartner enn dette skal godt gjøres å få fatt i :-) Denne boken har jeg lest et ufattelig antall ganger. Sikkert mye fordi den er så uhyre lettlest, men alikevel stiller spørsmål som igjen har slik dybde at det er nærmest umulig å ikke falle ned i de :-) Dersom det var 1 bok, jeg skulle ønske alle og enhver løp ut og skaffet seg idag, så måtte det være denne :-) (kremt, kunne jeg sagt om mange selvsagt..men.. )
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #111 Skrevet 7. mars 2005 Den der sier mora mi at er den beste hun har lest, hun har bedt meg lese den mange ganger, kanskje jeg skal gjøre de HA! Men da synes jeg moren din burde pelle seg inn her, med noen anbefallninger selv!
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #112 Skrevet 7. mars 2005 Er boken som filmen Schindlers Liste delvis er basert på........... Det er denne, ikke sant? Herman Sachnowitz : det angår også deg Forfatter: Jacoby, Arnold Utgivelsesår: 1990 Språk: Bokmål Forlag: Cappelen Innbindingstype: Innbundet Sidetall: 227 ISBN: 8202125286 Hva er det som 'angår' meg da? Jeg vet ingenting om denne boken jeg. Men den er sikkert god! Jeg likte tittelen som da faktisk ikke tar for seg hva som angår 'meg', da alt som sådann faktisk angår oss alle Alikevel vil jeg tro den tar for seg, ikke 'alt', men 'noe'. Hva er det? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #113 Skrevet 7. mars 2005 Er boken som filmen Schindlers Liste delvis er basert på........... Er det? Der ser du, det hadde jeg nok ikke gjettet med det første :-)
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #114 Skrevet 7. mars 2005 Hvis noen liker "Det angår også deg", kan jeg anbefale “Jeg ville ikke dø” av den norske Auschwitzfangen Robert Savosnick. Den er også meget bra hvis man liker den "sjangeren"
Gjest Madeline Skrevet 7. mars 2005 #115 Skrevet 7. mars 2005 Å plukke ut en bok blir vanskelig for jeg har lest mange veldig bra bøker. Men jeg tror jeg vil velge en serie på 5 bøker av Jean M. Auel. Det er en serie om cro-magnon kvinnen Ayla. Bøkene handler om livet i Europa for 35000 år siden.Forfatteren har en fantastisk evne til å veve bred historisk kunnskap sammen med levende miljø- og menneskeskildringer og en romantisk kjærlighetshistorie. Jeg vil anbefale på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk. Har du først begynt å lese, klarer du knapt å legge fra deg bøkene.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2005 #116 Skrevet 7. mars 2005 Å plukke ut en bok blir vanskelig for jeg har lest mange veldig bra bøker. Men jeg tror jeg vil velge en serie på 5 bøker av Jean M. Auel. Det er en serie om cro-magnon kvinnen Ayla. Bøkene handler om livet i Europa for 35000 år siden.Forfatteren har en fantastisk evne til å veve bred historisk kunnskap sammen med levende miljø- og menneskeskildringer og en romantisk kjærlighetshistorie. Jeg vil anbefale på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk. Har du først begynt å lese, klarer du knapt å legge fra deg bøkene. Høres godt ut! En evne slik det skulle man jo kunne si Jens Bjørneboe hadde også. Virker bra dette her! :-)
Bokalven Skrevet 8. mars 2005 #117 Skrevet 8. mars 2005 Hvem er det? Den aller beste boken du noensinne har lest! Fortell fortell :-) Jeg visste ikke at bøker var personer. Jeg kan ikke si noe om hvem som er verdens beste bok, men jeg kan godt si hvilken bok som er min største favoritt. Jeg elsker å lese, og det er ufattelig mange bra bøker, men ingen slår The Lord of the Rings av JRR Tolkien. Den gav meg den beste leseopplevelsen jeg noen sinne har hatt!
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #118 Skrevet 8. mars 2005 Jeg visste ikke at bøker var personer. Jeg kan ikke si noe om hvem som er verdens beste bok, men jeg kan godt si hvilken bok som er min største favoritt. Jeg elsker å lese, og det er ufattelig mange bra bøker, men ingen slår The Lord of the Rings av JRR Tolkien. Den gav meg den beste leseopplevelsen jeg noen sinne har hatt! Hva! :o Men jeg mener å huske noen fortalte meg en gang at jeg var som 'en åpen bok' å betrakte jeg LTR! Herlig!!
Gjest Chrizzy Skrevet 8. mars 2005 #119 Skrevet 8. mars 2005 :oops: Tenk at jeg har glemt "Lille tre av Forrest Carter". Den er virkelig en av de ALLER beste jeg har lest
Gjest Aurélie Skrevet 8. mars 2005 #120 Skrevet 8. mars 2005 Jeg vil anbefale på det varmeste alle 5 bøkene: Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og Klippehulens folk. Har du først begynt å lese, klarer du knapt å legge fra deg bøkene. Bra bøker, jeg så nylig filmatiseringen av Hulebjørnens Klan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå