Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2005 #41 Skrevet 3. mars 2005 Englepus Stopp!!! Er du spiiiik, spenna gæær`n! Forklar oss hva du mener med dette, da?
Suzy Skrevet 4. mars 2005 #42 Skrevet 4. mars 2005 To Kill a Mockingbird - Harper Lee det er og blir min favorittbok..
Gjest Chrizzy Skrevet 4. mars 2005 #43 Skrevet 4. mars 2005 Charlie og sjokoladefabrikken er bare så bra, frøken leste både den og Gummitarzan, årets høydepunkter! Forutenom jule og sommeravslutning da Har lest alt av jeg har kommet over av Bjørneboe, er utrolig glad for at Norge har hatt en forfatter som han. Er ikke så lenge siden jeg så det siste intverjuet som ble gjort med han før han korka, det var både fint og trist
wok Skrevet 4. mars 2005 #44 Skrevet 4. mars 2005 Men det er jo ingen som har nevnt "Den lille prinsen"! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #45 Skrevet 4. mars 2005 Roald Dahl- Charlie og sjokoladefabrikken! Skyggen over steinbenken-serien av Maria Gripe Bøkene om Julie av Anne Karin Elstad Maria, Maria av A. K. Elstad Den hemmelige hagen, husker ikke forfatteren Anne fra bjørkely Jeg leser veldig sjelden "tung" litteratur. Jeg har forsøkt, men som noen sa her tidligere; Livet er for kort til å lese bøker som ikke fanger interessen min.
Gjest Chrizzy Skrevet 4. mars 2005 #46 Skrevet 4. mars 2005 Eller veronica vil dø av Paulo Coelho, den var virkelig bra!
Grooo Skrevet 4. mars 2005 #47 Skrevet 4. mars 2005 Er veldig glad i Den mørke materien av Phillip Pullman jeg... Og Narnia... Og masse-masse annet
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #48 Skrevet 4. mars 2005 Er veldig glad i Den mørke materien av Phillip Pullman jeg... Og Narnia... Og masse-masse annet Narnia - er den en serie eventyr bøker?
Gjest Chrizzy Skrevet 4. mars 2005 #49 Skrevet 4. mars 2005 Det er tilsammen 7 bøker, de er var virkelig STORE for meg en gang 1.Drømmen om Narnia 2.Løven, Heksa og Klesskapet 3.Hesten og Hans Gutt 4.Prins Caspian 5.Reisen til det Ytterste Hav 6.Sølvstolen 7.Den Siste Striden C.S. Lewis
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #50 Skrevet 4. mars 2005 Er dårlig på å huske forfattere, derfor bare titler: - Enders Game - Hich hikers guide to the universe - Veronica vil dø - Pi - To kill a mockingbird - lord of the flies - Four people you meet when you die - ++++++ På bunn havner blant annet Don Quichote (eller hvordan det nå skrives) og Trist som Faen
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #51 Skrevet 4. mars 2005 Gjest, Pi Tenker du på 'The Quest to think the unthinkable' av Brian Clegg? Det er sikkert et utall bøker innenfor dette temaet. Men jeg kom til å tenke på denne :-)
Nilma Skrevet 4. mars 2005 #52 Skrevet 4. mars 2005 Beretninger Om Beskyttelse var det Erik Fossnes Hansen som kom med. Den er fantastisk, en av mine absolutte favoritter! Er det noen av dere som vet når oppfølgeren kan ventes? Nå har det gått fryktelig lang tid, men den skulle vel egentlig komme året etter "Beretninger...". Gjest, Sitat: Pi Tenker du på 'The Quest to think the unthinkable' av Brian Clegg? Jeg lurer på om det ikke kan være "Life of Pi" av Yann Martell det er snakk om?
Gjest Chrizzy Skrevet 4. mars 2005 #53 Skrevet 4. mars 2005 Postet samtidig, Historien om Pi av Jan Martell kanskje ja
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #54 Skrevet 4. mars 2005 Martell ja selvfølgelig! Hvorfor tenkte jeg ikke på det :o Gikk direkte til 3.1415 jeg Martells leste jeg jo tom for bare 6 mnd siden. Jeg likte den veldig godt, til det var igjen ca 70-80 sider. Da begynte jeg å ane ugler i mosen. Og det er det værste jeg vet! Bekreftelsen kom de siste 10 sidene eller noe slikt. Jeg kunne ønske Martell her valgte å vente litt før han skrev de. Kunne kansje tatt seg en lang deilig ferie, og gitt det hele litt tid til å synke inn. Forstår hvor han ville, men synes ikke han kom dit på en måte.. Men det er bare meg :-)
Gjest Chrizzy Skrevet 4. mars 2005 #55 Skrevet 4. mars 2005 Jeg kunne ønske Martell her valgte å vente litt før han skrev de. Kunne kansje tatt seg en lang deilig ferie' date=' og gitt det hele litt tid til å synke inn. Forstår hvor han ville, men synes ikke han kom dit på en måte.. Men det er bare meg :-)[/quote'] Samme tenkte jeg om Dan Brown og Da Vinci koden, den ble helt ødelagt av slutten
Anglofil Skrevet 4. mars 2005 #56 Skrevet 4. mars 2005 Krig og fred - Lev Tolstoj Stolthet og fordom - Jane Austen Emma - Jane Austen Stormfulle Høyde - Emily Brontë Ett skritt etter - Henning Mankell Kabalmysteriet - Jostein Gaarder Bridget Jones dagbok - Helen Fielding Den femte kvinnen - Henning Mankell Bridget Jones på randen - Helen Fielding Pike med perleøredobb - Tracy Chevalier Jane Eyre - Charlotte Brontë Portrett av en dame - Henry James Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #57 Skrevet 4. mars 2005 yvonne, Kabalmysteriet - Jostein Gaarder Enig yvonne! Flott bok! Jeg fatter ikke hvordan jeg kunne 'glemme' Gaarder :o 'Sofies Verden' åpnet en verden for meg jeg ikke trodde fantes når jeg leste denne ved utgivelse :-) Helt fantastisk! Alle som ikke 'liker' eller vet hva fiolosofi er, burde ikke - men MÅ lese denne :-) Siden kabalmysteriet tror jeg noe av meg ble igjen inne i den gamle leiligheten :-) Pike med perleøredobb - Tracy Chevalier Vidunderlig cover som gjør at jeg får SÅ lyst til å lese den :-)
Ciara Skrevet 4. mars 2005 #58 Skrevet 4. mars 2005 Rosens navn - Umberto Eco Alt av Margaret Atwood - men særlig Katteøyet Vanære - Coetzee Forbrytelse og straff - Dostojevskij Pan - Hamsun Maskeblomstfamilien - Christensen Salme ved reisens slutt - Hansen Mengele Zoo - Gert Nygårdshaug Gadd ikke å begrense meg, jeg heller
Gjest Bollerusk Skrevet 4. mars 2005 #59 Skrevet 4. mars 2005 Alex Haley: Røtter Dostoevsky: Forbrytelse og straff Anne Applebaum: Gulag (selv om jeg ikke er ferdig) Jeg kommer ikke på flere for øyeblikket ...
Gjest Aurélie Skrevet 4. mars 2005 #60 Skrevet 4. mars 2005 På førsteplass troner nok "gamle Fjodor" med Idioten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå