Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #21 Skrevet 3. mars 2005 Oj oj oj! Også synes jeg Gulivers Reiser er helt vannvittig bra! Jeg pleier å haaaaaaaaaaate filmatisering av bøker, men i tilfellet hvor (eh.. han fra Cheers) gjorde en tv-serie ut av denne så ble det ufattelig bra synes jeg :-) Det samme kan sies om serien 'den unge indiana jones' - bbc serie som gikk for noen år siden. Den var nærmest Il était une fois l'homme i et nøtteskall! Ypperlig introduksjon til filosofi for barn! Som igjen er tidenes beste barne-tv! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #22 Skrevet 3. mars 2005 Og og og!! Det ville være en SKAM å glemme William Goldings 'lord of the flies'!
Gjest Gjesten Skrevet 3. mars 2005 #23 Skrevet 3. mars 2005 Eg tenkte på Fluenes herre ja. Og eg er spesielt glad i Mio min Mio, Brødrene Løvehjerte, Marikken og Emil, har aldri vore så glad i Pippi. Harry Potter og fangen fra Azkaban. Alt av Elsa Beskow eigentleg... Kabalmysteriet av J. Gaarder Uff, det blir jo endelaust dette...
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #24 Skrevet 3. mars 2005 Uff, det blir jo enelaust dette... :o Uff?! Bare bra! Marikken var veldig bra mener jeg å huske? Joda, det var det :-) Flott!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #25 Skrevet 3. mars 2005 Å Beatles og Bly når jeg leste disse for første gang, Slim.. Ubeskrivelig rett og slett :o Alderen jeg leste de i passet nok svært godt, og omstendighetene rundt meg, men disse 2 bøkene er.. Dersom det er noen der ute som IKKE har lest de, ja da er det.. Ja? Jeg tror faktisk det er helt, helt, helt - slutt, da gitt Trøste å bære! Måten det beskrives på når man treffer vannet i Bly (bly), og i 2 av V.L.Larsen er.. Man blir 'våt' rett og slett :-) Helt utrolig!
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #26 Skrevet 3. mars 2005 Ikke lest noen av de jeg (Bly og Beatles), men så er jeg ikke oppvokst i Norge da, så jeg har unnskyldning
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2005 #27 Skrevet 3. mars 2005 Balansekunst av Rohinton Mistry var veldig bra. Jeg synes Prosessen stinker (sorry, Kafka!), i likhet med en del andre oppskrytte "må lese-bøker". Jens Bjørneboe ruler - Bestialitetens historie og Haiene er bare bra. Og de skumleste bøkene i verden: De dødes tjern og Sort messe. Barnebøker bør leses av et større publikum! Jeg tror mange hadde fått seg en overraskelse. Vi voksne har lett for å kjøpe bøkene vi selv leste. Brødrene Løvehjerte er selvfølgelig nydelig, ellers liker jeg Gro Dahles. Atle Hansens Heksa er dritskummel!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #28 Skrevet 3. mars 2005 (sorry, Kafka!) none taken :-) Og hei! Kom ikke her med Bjørneboe til meg altså! 'Vinter' Jeg ser på sneens hvite jag bak vindu, vegg og dør. Så gammel som jeg er idag var aldri noen før. Nu raser kulden i mig selv, og i mitt bryst sner noe ned. Jeg får nok sikkert ro ikveld, men denne ro blir ingen fred. I roen er en annen mann; vi to er gamle kjente nu. Han hersker over alle land. For mange er hans navn en gru. Hør majestetens vingeslag omkring min vegg og mot min dør! Så gammel som jeg er idag var aldri noen før. Stopp!! Dersom det er noen der ute som heller ikke har fått med seg hvor ufattelig, ubeskrivelig og frustrerende godt dette er - da er det nok en gang... Helt stopp er jeg redd :-)
Gjest Gjesten Skrevet 3. mars 2005 #29 Skrevet 3. mars 2005 Eg må innrømme at eg er såpass enkel eg, at eg faktisk har gitt opp Prosessen, Forbrytelse og straff, Anna Karenina osv. Dei fenga meg berre ikkje. Så eg innrømmer det; Eg er ikkje så smart eg
Englepus Skrevet 3. mars 2005 #30 Skrevet 3. mars 2005 Ringenes herre av Tolkien er vel min favoritt. Har lest lassevis med bøker, men akkurat nå kommer jeg ikke på så mange. :-? Jo forresten, Roald Dahl må jo nevnes. Alle ovellene, Mathilda, SVK og Charlie og sjokoladefabrikken.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #31 Skrevet 3. mars 2005 smart Slik - må du ikke engang overveie å tenke. Dette har ingen verdens ting med dette å gjøre. Jeg kjenner selv mennesker som er til det absolutt ytterste, av hva vi normalt definerer som smart/intelligent og så langt kan det heller tyde på at om du derimot leser Donald (uten å si det minste vonde om ham! :-) ) er i svært godt selskap For de som måtte betegne det som, 'godt selskap'. Glem alle de bøkene du ref. til. Da er ikke de noe for deg, så enkelt er det :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #32 Skrevet 3. mars 2005 Hva!? Nå er jeg i løpet av 1 dag økt min status 2 ganger! Står som Erfaren bruker pluttselig nå jeg :o Men, dette er i overkant av hvor ofte man strengt tatt trenger å øke i 'gradene', er det ikke? Sikkert bare fint det, men :o
Gjest LoisLane Skrevet 3. mars 2005 #33 Skrevet 3. mars 2005 Og det trenger vi ikke skamme oss over, Attegløyma! Det bør heller de som skryter på seg å like bøker de ikke skjønner bæret av eller ikke gidder å lese en gang. Og nå sier jeg IKKE at alle som liker disse bøkene er åndssnobber, asså, det er lov å like dem... Livet er etter min mening for kort til å lese bøker jeg egentlig ikke liker. Kanskje kan jeg prøve meg igjen når jeg oppnår et høyere refleksjonsnivå en gang inn i framtiden. Og da skal jeg slutte å spore av. Kanskje. Kveldens poesiklem går uten tvil til Kafka. Men jeg tror ikke du har lov til å legge ut tekster som er beskyttet av åndsverkloven....
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #34 Skrevet 3. mars 2005 alle som liker disse bøkene er åndssnobber :o Men hva er det du sier L.Lane!?
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #35 Skrevet 3. mars 2005 Kveldens poesiklem går uten tvil til KafkaKveldens poesiklem går uten tvil til Kafka takktakk :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #37 Skrevet 3. mars 2005 Englepus Roald Dahl Charlie og sjokoladefabrikken Stopp!!! Er du spiiiik, spenna gæær`n!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #38 Skrevet 3. mars 2005 Nå føler jeg meg litt manipulert her... Darwins Natural Selection :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #40 Skrevet 3. mars 2005 Hva er galt med Roald? :o :o Nei nei Absolutt ingen verdens ting! Med mindre det er galt å være et, ikke lite - men STORT geni! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå