Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #1 Skrevet 3. mars 2005 Hvem er det? Den aller beste boken du noensinne har lest! Fortell fortell :-)
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #2 Skrevet 3. mars 2005 Å, jeg klarer aldrig å svare på den ene beste Var plutselig 20 bøker som svirret rundt i hodet mitt og kjemper om plassen
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #4 Skrevet 3. mars 2005 Ah! Trøffel :-) Man takker Hvem andre da?? Det er jo et åpent hav av herligheter der ute!
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #5 Skrevet 3. mars 2005 Oj! Ja, jeg nevner jo ingen selv heller Huff, det er jo ikke lett, for som det blir sagt så er det uendelig mange gode. Men alikevel så står; 'on the use and abuse of history for life' av Nietzche, 'The Witches' av Roald Dahl, Dostoevskys 'Poor Folk', Astrid Lindgrens 'brødrene løvehjerte', 'The Poetics' av Aristotle ..pluss pluss pluss pluss pluss osv osv - svært høyt hos meg :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #6 Skrevet 3. mars 2005 Den aller beste boken du noensinne har lest! I overkant vanskelig å svare på sitt eget spørsmål?
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #7 Skrevet 3. mars 2005 Jeg vet! Men jeg tenkte liksom det ville være for mye å be folk nevne de 10 - 20 beste bøkene de hadde lest, så da ble det bare 'verdens beste bok', haha - men tanken har slått meg Men har du ingen andre??
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #9 Skrevet 3. mars 2005 Så Prosessen er den aller, aller, aller beste boken du noensinne har lest? Jøss, da er det bare å takke da
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #10 Skrevet 3. mars 2005 Men dette er jo faktisk ganske alarmerende :o At det ikke overøses av lovord om fantastiske bøker altså.. Hm. Kansje folk ikke leser så mye bøker lenger?
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #11 Skrevet 3. mars 2005 Brødrene Løvehjerte er helt fantastisk! Hulebjørnens klan av J. M. Auel Dødskammeret av Jhon Grisham Jenny av Sigrid Undset Sverdet og korset av Ken Follet Jonas av Jens Bjørneboe Kameliadamen (husker ikke forfatteren) Engler og demoner Dan Brown Nei uff, dette går ikke
Gjest Gjesten Skrevet 3. mars 2005 #13 Skrevet 3. mars 2005 Eg er ubrukleg på forfattarar... Men her er bøker som har betydd mykje for meg: Kross og kvitsymre- Knut Hauge Kvinner ropar heim- Tarjei Vesaas Den hemmelege hagen, En liten prinsesse og Lille Lord Fountleroy- F.H. Burnett Anne fra Bjørkely- L.M. Montgomery Og bakom synger skogene- Gulbrandsen Beretninger om beskyttelse- Volva- Åsta Holth Naiv super- E. Loe High Fidelity- N. Hornby Sikkert mange fleire, men desse kom eg på akkurat med ein gong.
Gjest Moonshadow Skrevet 3. mars 2005 #14 Skrevet 3. mars 2005 Beatles- Lars S Christensen Bly - Lars S Christensen Å være ung er for jævli- Kristiane F?! Hard asfalt- ? Prisen på ett barn.. Noen av de beste jeg har lest i allefall.
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #15 Skrevet 3. mars 2005 Og bakom synger skogene- Gulbrandsen . Den der sier mora mi at er den beste hun har lest, hun har bedt meg lese den mange ganger, kanskje jeg skal gjøre de
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #16 Skrevet 3. mars 2005 Herre min hatt! Jeg vet det er vanskelig dere :-) Når jeg leser hva som har kommet inn her nå, så har jeg vel lest bortimot 99 % av det, og hver gang klyper jeg meg og tenker som så at - Fanken! Det er sant - den skulle jeg hatt med :-) Bøker er en fantastisk ting! Men jeg er veldig 'bok' i perioder. Så blir jeg lei som bare det, og leser ikke på lenge igjen. Bøker altså. Tidskrifter, w3 osv leses jo til stadighet alikevel :-) Jeg savner virkelig gode 'barnebøker' Nå skal det sies at det nok kan ha en sammenheng med at jeg er 'voksen' og derfor ikke omgir meg med så mange barnebøker lenger. Men.. Gode barnebøker er ofte villt fantastiske og verden kunne trenge fler slike! Flere? :-)
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #17 Skrevet 3. mars 2005 Synes du var flink jeg attegløyma :-) Beretninger Om Beskyttelse var det Erik Fossnes Hansen som kom med. Hva tror du for øvrig var i mine tanker da jeg lagde meg en gjestebok Hm. Jeg tror du er tilbøylig til å like '2' av Vetle Lid Larsen :-)
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #18 Skrevet 3. mars 2005 Drømmen om Narnia, var faktisk helt forelsket i Løven Mio min Mio av Astrid Lindgren Tom Sawyer og Hukkelberry Finn Å Oliwer Twist Men de bøkebe leste jeg ikke selv da....
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2005 #19 Skrevet 3. mars 2005 Drømmen om Narnia, var faktisk helt forelsket i Løven Mio min Mio av Astrid Lindgren Tom Sawyer og Hukkelberry Finn Å Oliwer Twist Men de bøkebe leste jeg ikke selv da.... M min M!! Fantastisk!! Lindgren er... :enig_animasjon: Oliver Twist også (jeg etterlyser fremdeles en blå slik en.. haha, jeg kan ikke noe for det - men jeg føler meg utrolig lite manndig når jeg benytter meg av denne :-) Men jeg må ha noe som 'hopper', og da.. )
Gjest Chrizzy Skrevet 3. mars 2005 #20 Skrevet 3. mars 2005 Oliver Twist også (jeg etterlyser fremdeles en blå slik en.. haha, jeg kan ikke noe for det - men jeg føler meg utrolig lite manndig når jeg benytter meg av denne :-) Men jeg må ha noe som 'hopper', og da.. ) Fantastisk barnelitteratur er herli herli herli Oliwer Twist er jo ikke de da, men ååååååh for en fin historie! Er veldi glad for at min pappa var flink å lese til meg (jeg synes ikke den der er feminin, kanskje med langt hår )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå