Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha fått barn mistet jeg en del hår, naturlig nok, men hos de fleste har jeg skjønt at hårtapet avtar og man får håret «tilbake». Her vil det ingen ende ta og etter fire år ser det fortsatt helt forferdelig ut.

Ifølge legen min ser blodprøver helt normalt ut. Jeg spiser sunt og variert, farger aldri håret, tør knapt bruke varmebehandling (føner maks en gang i måneden) og ingen produkter i hodebunnen. Likevel ser jeg ut som på bildet. Noen med erfaringer? Tips? Jeg blir gal :grine: er kun i front at håret er skikkeligt tynt og rett og slett borte. Har spurt flere frisører og de anbefaler alle tilskudd av b-vitamin og svindyre kurer. Det har ikke hjulpet i det hele tatt. :sukk: 

176E8AD6-0B0E-4A2B-A4A8-3DD23ECE7262.thumb.jpeg.54433291fb2e40a44c2933d26858f5df.jpeg

Anonymkode: 393ae...df0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje høre med en hudlege? Ta noen prøver av selve hodebunnen og ikke bare blodprøver?

Skrevet

Det som hjalp meg med å få kontroll over hårtapet var å følge rådene til black natural hair bevegelsen. De damerne har gjort det å få stoppet hårtap til en vitenskap og de har et adskillig skjørere hår enn vårt. 

Begynn her.

https://jostylin.com/hair-loss-treatment-black-hair/

ellers google: hair loss + black hair + blog

AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig det der. Jeg sliter selv med håravfall men i mye mindre grad. Jeg har lest flere steder at frisører mener høyt sukkerinnhold i kosten ikke er bra for håret. Spiser du mye sukker? 

Anonymkode: de00c...49b

AnonymBruker
Skrevet

Alopecia?  

Anonymkode: 83693...3fc

Skrevet

Stress/bekymringer kan være medvirkende også

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke jeg stresser mer enn andre :vetikke: Spiser sunt og variert, lite sukker.

Får be om en henvisning til hudlege og se om den har noen råd.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! Hadde ikke vist meg ute om jeg var så tynn i håret.

Anonymkode: 3b13f...020

AnonymBruker
Skrevet

:hug: Er du testet for alopecia?

Anonymkode: b7d5f...e44

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp! Hadde ikke vist meg ute om jeg var så tynn i håret.

Anonymkode: 3b13f...020

Skjerp deg. Hva ville du egentlig oppnå med den kommentaren bortsett fra å være ondskapsfull og slem? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev:

:hug: Er du testet for alopecia?

Nei, er dette noe fastlegen kan gjøre eller må en til hudlege?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...