AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #21 Skrevet 24. juni 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Det er mye prat om at kvinner med høy utdannelse/høy iq velger vekk menn lavere på den sosioøkonomiske rangstigen, men er det slik at sistenevnte gruppe er på utkikk etter slike? Vil rørleggeren egentlig ha tannlegen til dame? Jeg er ikke så sikker på det. Lavt utdannede og mindre begavede menn setter ikke pris på smarte kvinner. Dermed velger disse to gruppene bort hverandre. Anonymkode: eb7eb...a69 Det er bevist at menn bryr seg tilnærmet lik ikke i det hele tatt om kvinners utdannelse når det kommer til kjæreste. Anonymkode: 7afb4...7a4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #22 Skrevet 24. juni 2018 23 hours ago, Minesveiper said: Mulig det bare er tilfeldig, men der jeg kom fra var det gutta som til slutt tok fagbrev som klarte seg best på damefronten. Jeg kom fra et miljø hvor det ikke var særlig fokus på å prestere på skolen, og de som var flinke på skolen var "nerder". Når jeg tenker meg om er det ikke så mange av damene på mitt trinn som tok høyere utdanning. Så er det igjen slik at flertallet av befolkningen tar ikke høyere utdanning (Det var slik sist jeg sjekket som er en stund siden). Sånn at det er ikke noe grunn til å være bekymret for menn som tar fagbrev fordi flertallet av kvinner tar ikke høyere utdanning, og de er dessuten mer opptatt av utseende og personlighet. Det som heller er viktigere å poengtere er at kvinner generelt ikke er interessert i "tapermenn". Dvs menn som faller utenfor. Enig, tror heller ikke fagbrev er noe problem. Der man ser menn faller fra er menn som havner utenfor arbeidslivet. Anonymkode: 98a10...4c1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #23 Skrevet 24. juni 2018 23 hours ago, Minesveiper said: Man trenger ikke å ha høy iq for å ta høyere utdanning. Ellers viser forskning at utseende og personlighet har større forklaringskraft enn "inntjening" eller lønn når det kommer til å forklare attraktivitet. Hvordan måler man det? Anonymkode: 98a10...4c1
Gjest Minesveiper Skrevet 24. juni 2018 #24 Skrevet 24. juni 2018 Du tar "attraktivitet" som avhengig variabel og kjører en regresjonsanalyse med ulike faktorer som utseende, inntjening osv.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #25 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, Minesveiper said: Du tar "attraktivitet" som avhengig variabel og kjører en regresjonsanalyse med ulike faktorer som utseende, inntjening osv. Så "personlighet" er alt som ikke kan forklares med de andre variablene man har i regresjonsanalysen? Anonymkode: 98a10...4c1
Gjest Minesveiper Skrevet 24. juni 2018 #26 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så "personlighet" er alt som ikke kan forklares med de andre variablene man har i regresjonsanalysen? Anonymkode: 98a10...4c1 Vel, personligheten man ender opp med å få kan vel være avhengig av utseende en har osv. Jeg har ikke lest noen studier som tester akkurat det så jeg har ikke så mye å komme med
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2018 #27 Skrevet 24. juni 2018 1 minutt siden, Minesveiper said: Vel, personligheten man ender opp med å få kan vel være avhengig av utseende en har osv. Jeg har ikke lest noen studier som tester akkurat det så jeg har ikke så mye å komme med Takk! Spennende greier dette. Anonymkode: 98a10...4c1
Gjest hind Skrevet 24. juni 2018 #28 Skrevet 24. juni 2018 Mennene som ikke har det som skal til for å klare et langt studie må ha en sterk kompensasjonsfaktor. Har de det er det ikke noe problem. Da kommer damene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå