AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #1 Skrevet 23. juni 2018 Hvordan skal det gå med fremtidens datingmarked når kvinner dominerer studier som medisin, odontologi, psykologi, fysioterapeut der en del ikke vil være interessert i menn som ikke har like eller tilsvarende utdanningsnivå? Det vil jo fortsette å være stor etterspørsel etter snekkere, rørleggere, elektrikere og mekanikere (i noe mindre grad) i fremtiden. Disse yrkesveiene har bestandig vært dominert av menn. Anonymkode: 21c6c...770 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #2 Skrevet 23. juni 2018 Alle de kvinnene vil jo ikke kreve at mannen har høyere utdannelse. Min venninne med 6 år høyere utdannelse, giftet seg med en ufør mann. Man bestemmer jo faktisk ikke hvem man faller for. Nå har jeg bare en bachelorgrad, og jeg bryr meg ikke om mannen har utdannelse eller ikke, så lenge han er oppegående kan han være ufør og. Anonymkode: 07b29...d4d 4
Teethgrinding Skrevet 23. juni 2018 #3 Skrevet 23. juni 2018 En vil til stadighet bli overrasket over hvilke fjols kvinnene faller for. Magisk, til tider. The one that got away i mitt liv dater en tjukkas uten humor. Mon tro hvordan det henger sammen. Hvis vi skal bli faglige (og dette er mitt fag, samfunnsutvikling og demografi) så vet vi at sosioøkonomiske forhold er svært viktig for valg av partner. Norge har en homogent sammensatt befolkning med likhet i kultur. (Mon tro hvorfor integreringen ikke helt går så bra, men nok om det). Hva dine foreldre har av sosial bakgrunn er statistisk ganske så utslagsgivende for hvem du gifter deg med. Har du snekker til far er det jaggu ikke så overraskende om du også gifter deg med en fra samme samfunnslag. Hva med snekkere som tjener mye penger, sier du? Vel, som vi vet er det mer til sosioøkonomi enn økonomi. Vi har kultur og klasseforskjeller. Vi tror vi velger partnere helt fritt, men gjør vi da egentlig det? Nei, sier fakta. Vi velger veldig tradisjonelt og dønn forutsigbart. Vi velger ektefelle fra samme samfunnslag. Er du journalist gifter du deg ofte med en forfatter. Er du rørlegger er kona kanskje sykepleier. "Jammen, hva med min venn som er steinrik og gift med en uføre"?? spør du. Joda, hvis du går etter i sømmene vil du kanskje se at deres foreldre igjen er fra samme samfunnslag. Kulturen sitter i oss, uavhengig av hvor mye penger vi genererer gjennom et arbeidsliv. Er du harry er du harry, er du blåruss er du blåruss, for å si det folkelig. Kvinner tar over prestisjestudiene er siste nytt fra utdanningssektoren. Hvordan vil det gå i fremtiden? Det er et godt spørsmål. Noe av det vi ser er at gapet mellom de mannfolka som blir valgt ut og får barn til de som aldri får barn blir større. Ulikheten på kjærlighetsmarkedet vil vokse. Det er et konkret eksempel. På den andre siden er det også sånn at lønningene synker når kjønnsbalansen snur fra mannsdominert til kvinnedominerte yrker. Leger tjener ikke like godt idag som før. Urettferdig, javisst, men statistisk et målbart faktum. Lønn og status henger tett sammen. På sikt kan det rett og slett bli slik at det ikke lengre er like status å være lege eller psykolog som nå. Kanskje vil nye mannsdominerte yrker ta igjen med høye lønninger og veie opp for ubalansen. Patriarki, anyone? Jeg har troen på at dette løser seg. Det blir litt krøll, og noen menn (de på bunnen) vil tape solid på de nye endringene. Vi må lage politiske løsninger som fanger opp denne gruppen og hever deres levekår. Ellers kan det gå riktig galt ut. Ingenting er verre for et samfunn enn å ha store grupper unge sinte fattige menn som aldri får seg dame romsterende rundt i et sentrumsområde. Go rapenumbers. Så kan vi gjøre spørsmålet enda mer komplisert ved å legge til innvandring. Unge innvandrermenn er tapere på kjønnsmarkedet (og egentlig alle markeder). Når du får en etnisk og sosioøkonomisk segregert by i bo- og arbeidsmarked har du et aldri så lite helvete gående. Jippi, vi gleder oss. Men, også dette skal vi løse med kunnskap og målrettede tiltak. Vi har jo ingen fantefolk med hest og kjerre lengre. Why? Fordi sosialdemokratisk politikk fungerer som faen. Problemet er påfyll av for mange nye medlemmer til å kontrollere den sosiale utviklingen. Vi klarer fint å styre egen sjappe, det er svingdøren som skaper trekk i rommet. Food for thought. 3
Gjest Minesveiper Skrevet 23. juni 2018 #4 Skrevet 23. juni 2018 (endret) Det er vel egentlig allerede et fenomen at "elite" damer med veldig høy iq kan ha, og har vanskeligheter med å finne seg en partner. Like barn leker best, og det er ikke akkurat overflod av menn med skyhøy iq. Samtidig virker disse damene å være opptatt av sosioøkonomisk status, og finner gjerne menn som tjener mer enn dem. En mann med høy iq som ikke bruker "evnene" sine til noe er ikke så interessant. Samtidig er det litt paradoksalt at de mennene disse damene finner mest tiltrekkende (typisk sjefer, og menn i toppstillinger) er menn som egentlig ikke har tid til å være i et forhold. De er gift med jobben som det heter. Sånn generelt ville jeg heller brukt iq enn utdanning som skille. Man trenger ikke å ha høy iq for å ta høyere utdanning. Ellers viser forskning at utseende og personlighet har større forklaringskraft enn "inntjening" eller lønn når det kommer til å forklare attraktivitet. Kvinner i det moderne samfunn er mer opptatt av utseende siden de klarer seg selv, og ikke trenger en mann for å dekke ulike behov (fysiologiske osv). En dame med høyere utdanning kan godt være sammen med en mann med fagbrev, eller en mann uten høyere utdanning så lenge mannen er oppegående og damen ikke dominerer han intellektuelt osv. Mulig det bare er tilfeldig, men der jeg kom fra var det gutta som til slutt tok fagbrev som klarte seg best på damefronten. Jeg kom fra et miljø hvor det ikke var særlig fokus på å prestere på skolen, og de som var flinke på skolen var "nerder". Når jeg tenker meg om er det ikke så mange av damene på mitt trinn som tok høyere utdanning. Så er det igjen slik at flertallet av befolkningen tar ikke høyere utdanning (Det var slik sist jeg sjekket som er en stund siden). Sånn at det er ikke noe grunn til å være bekymret for menn som tar fagbrev fordi flertallet av kvinner tar ikke høyere utdanning, og de er dessuten mer opptatt av utseende og personlighet. Det som heller er viktigere å poengtere er at kvinner generelt ikke er interessert i "tapermenn". Dvs menn som faller utenfor. Endret 23. juni 2018 av Minesveiper
Snillingen Skrevet 23. juni 2018 #5 Skrevet 23. juni 2018 Ordner seg sikkert. Man tilpasser seg jo gjerne de mulighetene man har.
Perle Skrevet 23. juni 2018 #6 Skrevet 23. juni 2018 Dette blir neppe noe problem. Etter å ha lest samlivstrådene her inne er dette svært tydelig. 2
Teethgrinding Skrevet 23. juni 2018 #7 Skrevet 23. juni 2018 27 minutter siden, Minesveiper skrev: Det er vel egentlig allerede et fenomen at "elite" damer med veldig høy iq kan ha, og har vanskeligheter med å finne seg en partner. Like barn leker best, og det er ikke akkurat overflod av menn med skyhøy iq. Samtidig virker disse damene å være opptatt av sosioøkonomisk status, og finner gjerne menn som tjener mer enn dem. En mann med høy iq som ikke bruker "evnene" sine til noe er ikke så interessant. Samtidig er det litt paradoksalt at de mennene disse damene finner mest tiltrekkende (typisk sjefer, og menn i toppstillinger) er menn som egentlig ikke har tid til å være i et forhold. De er gift med jobben som det heter. Sånn generelt ville jeg heller brukt iq enn utdanning som skille. Man trenger ikke å ha høy iq for å ta høyere utdanning. Ellers viser forskning at utseende og personlighet har større forklaringskraft enn "inntjening" eller lønn når det kommer til å forklare attraktivitet. Kvinner i det moderne samfunn er mer opptatt av utseende siden de klarer seg selv, og ikke trenger en mann for å dekke ulike behov (fysiologiske osv). En dame med høyere utdanning kan godt være sammen med en mann med fagbrev, eller en mann uten høyere utdanning så lenge mannen er oppegående og damen ikke dominerer han intellektuelt osv. Mulig det bare er tilfeldig, men der jeg kom fra var det gutta som til slutt tok fagbrev som klarte seg best på damefronten. Jeg kom fra et miljø hvor det ikke var særlig fokus på å prestere på skolen, og de som var flinke på skolen var "nerder". Når jeg tenker meg om er det ikke så mange av damene på mitt trinn som tok høyere utdanning. Så er det igjen slik at flertallet av befolkningen tar ikke høyere utdanning (Det var slik sist jeg sjekket som er en stund siden). Sånn at det er ikke noe grunn til å være bekymret for menn som tar fagbrev fordi flertallet av kvinner tar ikke høyere utdanning, og de er dessuten mer opptatt av utseende og personlighet. Det som heller er viktigere å poengtere er at kvinner generelt ikke er interessert i "tapermenn". Dvs menn som faller utenfor. Oi, her var det mye surr Minesveiper. Dette har du vel ikke akkurat stålkontroll på.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #8 Skrevet 23. juni 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle de kvinnene vil jo ikke kreve at mannen har høyere utdannelse. Min venninne med 6 år høyere utdannelse, giftet seg med en ufør mann. Man bestemmer jo faktisk ikke hvem man faller for. Det går faktisk an å bli uføre og ha en bra utdannelse også. Jeg har master før jeg ble uføre.... Men ingen damer vil ha meg pga jeg er uføre Anonymkode: 72dfe...681 2
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. juni 2018 #9 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Alle de kvinnene vil jo ikke kreve at mannen har høyere utdannelse. Min venninne med 6 år høyere utdannelse, giftet seg med en ufør mann. Man bestemmer jo faktisk ikke hvem man faller for. Nå har jeg bare en bachelorgrad, og jeg bryr meg ikke om mannen har utdannelse eller ikke, så lenge han er oppegående kan han være ufør og. Anonymkode: 07b29...d4d 57% av kvinner ønsker minimum samme utdannelse nivå,17% ønsker høyre ifølge KG kvinner resten av kvinner bry seg ikke. Menn bryr seg ikke, under 10% bry seg ikke følge KG. Om du tenker på medisin studie der over 65% er kvinner der og fra fall av menn som er høyre enn det kvinner har så 70% kvinner og 30% menn på medisin grunnleggene til ferdig praktiserende. Så av 100 kvinner så ønsker 57% av samme utdannings nivå som er maximalt 35 menn på medisin studie, 17% av kvinnene ønsker seg en høyre udannet mann som er mindre enn 1 mann på medisin studie. Dette betyr at ca 60 kvinner kjemper om 30 menn og 15 kjemper om 1 mann og resten er villig å være ilag med mindre utdannet mann. Dette har ført til masse problemer som vi ser i artikler om "hvor er alle gode mennene hen" som omhandler at kvinner som er 30 årene ikke finner en partner, samt 28% av kvinner som er barnløse og lever for seg selv og 40% av menn som er barnløse. For å summere argumentet mitt: Generelt så ønsker kvinner å gifte seg med høyre utdannet menn og kvinner er de som utdanner seg mest i Norge. Vi trenger kvotering for menn eller fjerne kvotering for kvinner for likestille kjønnene og gjøre menn mer attraktiv iforhold. Endret 23. juni 2018 av ElinX0Xpoliti 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #10 Skrevet 23. juni 2018 Det er mye prat om at kvinner med høy utdannelse/høy iq velger vekk menn lavere på den sosioøkonomiske rangstigen, men er det slik at sistenevnte gruppe er på utkikk etter slike? Vil rørleggeren egentlig ha tannlegen til dame? Jeg er ikke så sikker på det. Lavt utdannede og mindre begavede menn setter ikke pris på smarte kvinner. Dermed velger disse to gruppene bort hverandre. Anonymkode: eb7eb...a69 2
Gjest Minesveiper Skrevet 23. juni 2018 #11 Skrevet 23. juni 2018 (endret) 2 hours ago, ElinX0Xpoliti said: 57% av kvinner ønsker minimum samme utdannelse nivå,17% ønsker høyre ifølge KG kvinner resten av kvinner bry seg ikke. Menn bryr seg ikke, under 10% bry seg ikke følge KG. Om du tenker på medisin studie der over 65% er kvinner der og fra fall av menn som er høyre enn det kvinner har så 70% kvinner og 30% menn på medisin grunnleggene til ferdig praktiserende. Så av 100 kvinner så ønsker 57% av samme utdannings nivå som er maximalt 35 menn på medisin studie, 17% av kvinnene ønsker seg en høyre udannet mann som er mindre enn 1 mann på medisin studie. Dette betyr at ca 60 kvinner kjemper om 30 menn og 15 kjemper om 1 mann og resten er villig å være ilag med mindre utdannet mann. Dette har ført til masse problemer som vi ser i artikler om "hvor er alle gode mennene hen" som omhandler at kvinner som er 30 årene ikke finner en partner, samt 28% av kvinner som er barnløse og lever for seg selv og 40% av menn som er barnløse. For å summere argumentet mitt: Generelt så ønsker kvinner å gifte seg med høyre utdannet menn og kvinner er de som utdanner seg mest i Norge. Vi trenger kvotering for menn eller fjerne kvotering for kvinner for likestille kjønnene og gjøre menn mer attraktiv iforhold. Du sier jo først at bare 17% av kvinnene er opptatt av at mennene har høyere utdanningsnivå enn hva de har selv (Ifølge kg-kvinner? Hva betyr det? Har du spurt kg-kvinnene? og har kvinnene som er blitt spurt høyere utdanning? (i så fall er undersøkelsen biased for du ikke oppfylt kravet om i.d.d) Dvs påstanden gjelder i så fall kun for kvinner med høyere utdanning, og ikke kvinner generelt). Hvordan kan du si at kvinner generelt vil ha menn med høyere utdanningsnivå? Du sier jo at 57% av kvinnene vil ha noen som ikke har lavere utdanningsnivå enn hva de selv har. Det betyr jo at kvinner generelt ikke bryr seg om at mannen har høyere utdanningsnivå, men er opptatt av at mannen ikke har lavere utdanning enn hva de selv har. Ifølge din logikk så vil en dame med fagbrev generelt ha det greit med at mannen har fagbrev (bare 17% sikter oppover, og vil ha en mann med høyere utdanning). 57% vil ha en på samme nivå eller høyere (like barn leker best), og 26% bryr seg ikke. Når jeg sjekket statistikken i 2017 så var det slik at flertallet i befolkningen har eller tar ikke høyere utdanning, og det gjelder også for kvinner. Ellers er det greit å forstå at når man skal forklare attraktivitet, så er det flere faktorer som forklarer hvor attraktiv en mann og en kvinne er. Utdanning er bare en av mange faktorer, og den er ikke den viktigste selv om ulik forskning viser at den er relevant. Logikken din bygger også opp om påstanden min om at kvinner ikke vil ha tapermenn fordi 74% av kvinnene vil ikke ha menn som har lavere utdanningsnivå. Dvs har en kvinne et fagbrev for eksempel vil hun generelt ikke være interessert i en mann uten noe form for utdanning. Endret 23. juni 2018 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #13 Skrevet 23. juni 2018 2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev: 57% av kvinner ønsker minimum samme utdannelse nivå,17% ønsker høyre ifølge KG kvinner resten av kvinner bry seg ikke. Menn bryr seg ikke, under 10% bry seg ikke følge KG. Om du tenker på medisin studie der over 65% er kvinner der og fra fall av menn som er høyre enn det kvinner har så 70% kvinner og 30% menn på medisin grunnleggene til ferdig praktiserende. Så av 100 kvinner så ønsker 57% av samme utdannings nivå som er maximalt 35 menn på medisin studie, 17% av kvinnene ønsker seg en høyre udannet mann som er mindre enn 1 mann på medisin studie. Dette betyr at ca 60 kvinner kjemper om 30 menn og 15 kjemper om 1 mann og resten er villig å være ilag med mindre utdannet mann. Dette har ført til masse problemer som vi ser i artikler om "hvor er alle gode mennene hen" som omhandler at kvinner som er 30 årene ikke finner en partner, samt 28% av kvinner som er barnløse og lever for seg selv og 40% av menn som er barnløse. For å summere argumentet mitt: Generelt så ønsker kvinner å gifte seg med høyre utdannet menn og kvinner er de som utdanner seg mest i Norge. Vi trenger kvotering for menn eller fjerne kvotering for kvinner for likestille kjønnene og gjøre menn mer attraktiv iforhold. Hva med vi kvinner som ikke tar høyere utdannelse? Ta er vel en mann med bachelor nok? Anonymkode: b3a6a...834
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #14 Skrevet 23. juni 2018 59 minutter siden, Minesveiper skrev: Du sier jo først at bare 17% av kvinnene er opptatt av at mennene har høyere utdanningsnivå enn hva de har selv (Ifølge kg-kvinner? Hva betyr det? Har du spurt kg-kvinnene? og har kvinnene som er blitt spurt høyere utdanning? (i så fall er undersøkelsen biased for du ikke oppfylt kravet om i.d.d) Dvs påstanden gjelder i så fall kun for kvinner med høyere utdanning, og ikke kvinner generelt). Hvordan kan du si at kvinner generelt vil ha menn med høyere utdanningsnivå? Du sier jo at 57% av kvinnene vil ha noen som ikke har lavere utdanningsnivå enn hva de selv har. Det betyr jo at kvinner generelt ikke bryr seg om at mannen har høyere utdanningsnivå, men er opptatt av at mannen ikke har lavere utdanning enn hva de selv har. Ifølge din logikk så vil en dame med fagbrev generelt ha det greit med at mannen har fagbrev (bare 17% sikter oppover, og vil ha en mann med høyere utdanning). 57% vil ha en på samme nivå eller høyere (like barn leker best), og 26% bryr seg ikke. Når jeg sjekket statistikken i 2017 så var det slik at flertallet i befolkningen har eller tar ikke høyere utdanning, og det gjelder også for kvinner. Ellers er det greit å forstå at når man skal forklare attraktivitet, så er det flere faktorer som forklarer hvor attraktiv en mann og en kvinne er. Utdanning er bare en av mange faktorer, og den er ikke den viktigste selv om ulik forskning viser at den er relevant. Logikken din bygger også opp om påstanden min om at kvinner ikke vil ha tapermenn fordi 74% av kvinnene vil ikke ha menn som har lavere utdanningsnivå. Dvs har en kvinne et fagbrev for eksempel vil hun generelt ikke være interessert i en mann uten noe form for utdanning. Enig. Jeg er kvinne og har ikke studie-hjerne. Jeg hadde i hvertfall ikke, og vet likevel hva jeg vil nå. Jeg kjenner mange som klarer seg fint med "en vanlig jobb". Men her inne skal alt virke ekstremt "Vi MÅ ha utdannelse ellers har vi ikke råd til dyr fasade til fremtidig familie" 😛 Hvor attraktiv vil du at følgende kvinne er da: Utseendemessig veldig naturlig pen, tilbaketrukket og litt sjenert, hun liker ikke og være sentrum, normal kunnskap, har ikke høyere utdannelse, sliter med depresjoner av og til, jomfru, aldri hatt kjæreste, 26 år.. Anonymkode: b3a6a...834
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #15 Skrevet 23. juni 2018 For noe oppspinn. Anonymkode: c23b2...9d8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #16 Skrevet 23. juni 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går faktisk an å bli uføre og ha en bra utdannelse også. Jeg har master før jeg ble uføre.... Men ingen damer vil ha meg pga jeg er uføre Anonymkode: 72dfe...681 Denne mannen hadde ikke utdannelse da. Er du sikker på at ingen damer vil ha deg? De to siste mennene jeg datet, så var han ene ufør, og han andre på AAP. Og har flere venninner og som er åpne for å date uføre menn. Anonymkode: 07b29...d4d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2018 #17 Skrevet 23. juni 2018 Jeg har en 6-årig utdannelse, og falt for en fyr som er noen år eldre enn meg og som ikke har bestått alle emner for å kunne få en bachelorgrad, han har altså ingen utdanning. Vi kan nå ikke velge hvem vi faller for, og for min del så har personlighet og et godt hjerte hos en potensiell partner alltid vært det viktigste. Det hadde forsåvidt ikke gjort meg noe om min samboer hadde hatt høyere utdanning, men men, det var nå ingen dealbreaker for meg:) Anonymkode: 7e83e...538
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. juni 2018 #18 Skrevet 23. juni 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva med vi kvinner som ikke tar høyere utdannelse? Ta er vel en mann med bachelor nok? Anonymkode: b3a6a...834 Har ingen formening om dette, selv gift med en "mindre utdannet" så jeg faller vel utenfor det normale. Dog flesteparten av kvinner i Norge må ta på seg de store boksene i forholdet og være den som jobber og aksepterer at mannen blir hjemmeværede om utviklingen forsetter.
ElinX0Xpoliti Skrevet 23. juni 2018 #19 Skrevet 23. juni 2018 2 hours ago, Minesveiper said: Du sier jo først at bare 17% av kvinnene er opptatt av at mennene har høyere utdanningsnivå enn hva de har selv (Ifølge kg-kvinner? Hva betyr det? Har du spurt kg-kvinnene? og har kvinnene som er blitt spurt høyere utdanning? (i så fall er undersøkelsen biased for du ikke oppfylt kravet om i.d.d) Dvs påstanden gjelder i så fall kun for kvinner med høyere utdanning, og ikke kvinner generelt). Hvordan kan du si at kvinner generelt vil ha menn med høyere utdanningsnivå? Du sier jo at 57% av kvinnene vil ha noen som ikke har lavere utdanningsnivå enn hva de selv har. Det betyr jo at kvinner generelt ikke bryr seg om at mannen har høyere utdanningsnivå, men er opptatt av at mannen ikke har lavere utdanning enn hva de selv har. Ifølge din logikk så vil en dame med fagbrev generelt ha det greit med at mannen har fagbrev (bare 17% sikter oppover, og vil ha en mann med høyere utdanning). 57% vil ha en på samme nivå eller høyere (like barn leker best), og 26% bryr seg ikke. Når jeg sjekket statistikken i 2017 så var det slik at flertallet i befolkningen har eller tar ikke høyere utdanning, og det gjelder også for kvinner. Ellers er det greit å forstå at når man skal forklare attraktivitet, så er det flere faktorer som forklarer hvor attraktiv en mann og en kvinne er. Utdanning er bare en av mange faktorer, og den er ikke den viktigste selv om ulik forskning viser at den er relevant. Logikken din bygger også opp om påstanden min om at kvinner ikke vil ha tapermenn fordi 74% av kvinnene vil ikke ha menn som har lavere utdanningsnivå. Dvs har en kvinne et fagbrev for eksempel vil hun generelt ikke være interessert i en mann uten noe form for utdanning. Jeg spurte KG kvinner på uformell spørre undersøkelse som ligger her på forumet og fordelingen var sånn. Jeg spurte om utdannelse nivået var viktig for partner og ranket det for begge kjønn ca 120 personer deltok. Dog metodologien og demografien er ikke riktig for å blindteste så kan ikke si at den er rigorøs. Dog gir en pekepine på problemet som gir mening når du ser atrikkler som manne tørke, hvor er alle gode menn hen og barnløshet blant kvinner over 30. Jeg anser at det kommer an på sosial status som er meget viktig for kvinner enn det er for menn. Det jeg spurte om var om det kvinner ønsket en partner som var lavere utdannet enn seg selv. Attraktivitet for menn og kvinner er totalt forskjellig, menn ser etter fertilitet signaler og mentale faresignaler (når det er snakk om forhold), kvinner ser etter sosial status, tempremang (selvsikkerhet, aggressivitet og mentalitet som passer), gode gener som syns i ansiktet og holdinger. Jeg sier ikke at utdannelsen er alt i hele verden men når menn blir valgt bort siden de ikke har utdannelse så er et problem siden det er langt flere kvinner som tar høyre utdannelse enn det menn gjør.
Gjest Minesveiper Skrevet 24. juni 2018 #20 Skrevet 24. juni 2018 (endret) 3 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Jeg spurte KG kvinner på uformell spørre undersøkelse som ligger her på forumet og fordelingen var sånn. Jeg spurte om utdannelse nivået var viktig for partner og ranket det for begge kjønn ca 120 personer deltok. Dog metodologien og demografien er ikke riktig for å blindteste så kan ikke si at den er rigorøs. Dog gir en pekepine på problemet som gir mening når du ser atrikkler som manne tørke, hvor er alle gode menn hen og barnløshet blant kvinner over 30.. Sjønnar 3 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Jeg anser at det kommer an på sosial status som er meget viktig for kvinner enn det er for menn. Det jeg spurte om var om det kvinner ønsket en partner som var lavere utdannet enn seg selv. Akkurat det er jeg ikke uenig i. Jeg er bare krangler når det kommer til hvilken faktorer som har mest å si for attraktivitet når det gjelder menn, og i moderne samfunn som Norge (og andre land i Skandinavia, som har de mest likestilte samfunnene i verden, og hvor forskjellen mellom rik og fattig er mindre enn i land som USA) mener jeg at andre faktorer er viktigere. Jeg kan bøye meg litt når det kommer til status og inntekt i Usa, men der er det vesentlige forskjeller mellom rik og fattig. I samfunn hvor det er slike forskjeller har spesielt "fattige" kvinner større intensiver for å sikte oppover. Det å finne en mann med høy status, og god utdanning vil ha mye å si for livskvaliteten damen opplever. 3 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Attraktivitet for menn og kvinner er totalt forskjellig, menn ser etter fertilitet signaler og mentale faresignaler (når det er snakk om forhold), kvinner ser etter sosial status, tempremang (selvsikkerhet, aggressivitet og mentalitet som passer), gode gener som syns i ansiktet og holdinger. Jeg sier ikke at utdannelsen er alt i hele verden men når menn blir valgt bort siden de ikke har utdannelse så er et problem siden det er langt flere kvinner som tar høyre utdannelse enn det menn gjør. Enig med deg. Når man skal forklare fitness i biologien (et individs evne til å få avkom, og som er et mål på reproduktiv suksess) snakker man gjerne om at fitness er en funksjon av overlevelse og fruktbarhet. Menn er mest opptatt av fruktbarhet hos kvinner (hvor skjønnet er et tegn på god fruktbarhet (langt hår, symmetri i ansiktet osv)). Kvinner er opptatt av overlevelse og fertilitet eller fruktbarhet. Sosial status dekker en del av "overlevelses" delen sant, fordi en mann med høy status og ressurser kan ta vare på kvinnen. Petter Stordalen er en mann som ikke har høyere utdanning. Selv om jeg synes han er cringe til tider kan man ikke unngå å beundre hva mannen har fått til. Uansett, jeg mener at kvinner som Gunhild Stordalen (som er lege) er opptatt av at mannen har høy iq, og at han er suksessfull (Noen "elite" kvinner med høy prestisjeutdanning er opptatt av at mannen er veldig suksessfull, mens for andre er det mer viktig at mannen bare er intellektuell og har grei iq slik at damen føler at de er på bølgelengde). Poenget jeg vil ha fram er egentlig at det er ikke nødvendigvis er så viktig at mannen har høyere utdanning så lenge han kan holde følge med damen i samtaler, og at han er oppegående sånn ellers. Jeez, jeg har jo selv en mastergrad fra en prestisjeskole og jeg har sett at flere av damene der er sammen med menn som har fagbrev. Hvordan forklarer man det? Hvis damer er så opptatt av utdanning og status som en del kgfolk skal ha det til. Forklaringen er enkel. Det er andre faktorer enn utdanning og status som vesentlige når man skal forklare en mann sin attraktivitet. Endret 24. juni 2018 av Minesveiper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå