Gå til innhold

1 av 3 kvinner mener blinking er seksuell trakassering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter #metoo for alt det er verdt, har selv to døtre, så det skulle bare mangle. Men dette går for langt spør du meg. Dette er særdeles ødeleggende, og begrepet seksuell trakassering blir alt for utvannet. Hele 1 av 3 kvinner mener det er seksuell trakassering når en man blinker/flørter med dem(!!).....

https://blogs.spectator.co.uk/2017/11/when-sexual-harassment-is-defined-so-broadly-it-becomes-meaningless/

Hvordan i alle dager kan så mange mene at det å blinke til en jente eller sende et flørtende blikk er seksuell trakassering? Det er jo helt absurd. Jeg er en av de som har fnyst til menn som har gått ut i kjølvannet av #metoo og sagt at man ikke lengre kan gi en jente en klem, og man må slutte å flørte og slutte å prøve å sjekke opp en dame, for man kan risikere å bli stemplet som en gris. Jeg har vært sint på slike utsagn fordi jeg mener det har vært langt fra sannheten og en avsporing. Men det ser ut til at det faktisk er et poeng. Det er dypt tragisk at dette utnyttes på denne måten av så mange kvinner, og det er så utrolig ødeleggende for de som virkelig opplever denne grove maktmisbruken.

Anonymkode: 8e906...b33

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

All uønsket oppmerksomhet er trakkasering.

Anonymkode: 9023c...a63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Trakassering er trakassering. Oppmerksomhet er oppmerksomhet.

Anonymkode: e3016...050

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Trakassering er trakassering. Oppmerksomhet er oppmerksomhet.

Ønsket oppmerksomhet er ikke trakassering. Men uønsket oppmerksomhet er trakassering.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager kan så mange mene at det å blinke til en jente eller sende et flørtende blikk er seksuell trakassering?

Anonymkode: 8e906...b33

Det heter å blunke!

Anonymkode: 4dfad...048

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsket oppmerksomhet er ikke trakassering. Men uønsket oppmerksomhet er trakassering.

Nei.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel akkurat grunnen til at en del menn mener det nå er umulig å flørte med kvinner. Hvordan kan en mann etter definisjonen av trakassering over her vite om han trakkaserer eller ikke? Det er kvinnen han gir oppmerksomhet til som har hele definisjonsmakten. Hun alene bestemmer om det er trakassering eller hyggelig flørting. Velger en mann å gi oppmerksomhet til feil kvinne blir han automatisk satt i bås med sleske sjefer som stikker hånda ned i trusa på sekretæren hver gang de møtes på kopirommet. 

• Liker 19
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

så hvis du anser mannen som kjekk nok, så er det flørting.
om du finner mannen mindre attraktiv så er det seksuell trakassering.

kan du klandre menn for å være redde for å flørte med kvinner da?

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Det er pga slike som deg ting går over stokk og stein. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Blinke? Med blinklys?

Anonymkode: 89f1a...ea0

• Liker 5
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trakasserer jeg deg nå? Eller ønsker du denne oppmerksomheten?

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter å blunke!

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blinke? Med blinklys?

Anonymkode: 89f1a...ea0

Helt vanlig å si blinke her jeg bor. Dere begge skjønte vel hva Ts ville frem til? 

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg har takket høyere makter for at jeg ikke er mann noen ganger det siste året, det kan virkelig ikke være enkelt.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter å blunke!

Du ødelegger debatten med slike avsporinger

Anonymkode: c60aa...468

• Liker 6
Skrevet

Er gaanske drøyt hvor hårsåre damer er for tiden, og veldig turn-off. Jeg var på et utested her en dag, sto på en liten overfylt pub og snakket med noen venner,og plutselig kommer en dame og er sur fordi jeg klådde på henne. Altså hun presset seg forbi der vi sto og utsiden av hånden min som hang ned langs siden var borti rumpen hennes. Men jeg så jo aldri dama, kunne vært en mann for hva jeg visste. Jeg gadd ikke si noe til henne, men kanskje hun ønsket en krangel, eller av en eller annen grunn var genuint støtet..

• Liker 6
Skrevet

Jeg har sluttet å gi noen som helst form for oppmerksomhet som kan oppfattes som flørtende til kvinner. Det er jo helt hysterisk. 1/3 sjanse for å ha trakassert noen for å blunke gidder jeg ikke. Jeg holder meg til å være generelt hyggelig, så får de ta initiativet til flørting. Menn kommer til å bli stemplet som veike sveklinger uten selvtillit etterhvert, men alternativet er verre. Da vet dere det. Det er bare å blunke til oss menn. Den verste reaksjonen dere kan få tilbake er at vi ikke blunker tilbake hvis vi ikke er interessert. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Stiigen skrev:

Er gaanske drøyt hvor hårsåre damer er for tiden, og veldig turn-off. Jeg var på et utested her en dag, sto på en liten overfylt pub og snakket med noen venner,og plutselig kommer en dame og er sur fordi jeg klådde på henne. Altså hun presset seg forbi der vi sto og utsiden av hånden min som hang ned langs siden var borti rumpen hennes. Men jeg så jo aldri dama, kunne vært en mann for hva jeg visste. Jeg gadd ikke si noe til henne, men kanskje hun ønsket en krangel, eller av en eller annen grunn var genuint støtet..

13 minutter siden, Påkrevd skrev:

Jeg har sluttet å gi noen som helst form for oppmerksomhet som kan oppfattes som flørtende til kvinner. Det er jo helt hysterisk. 1/3 sjanse for å ha trakassert noen for å blunke gidder jeg ikke. Jeg holder meg til å være generelt hyggelig, så får de ta initiativet til flørting. Menn kommer til å bli stemplet som veike sveklinger uten selvtillit etterhvert, men alternativet er verre. Da vet dere det. Det er bare å blunke til oss menn. Den verste reaksjonen dere kan få tilbake er at vi ikke blunker tilbake hvis vi ikke er interessert. 

Det er veldig trist at det har blitt slik.Kampanjen var nok i utgangspunktet viktig,men dessverre ødelagt av kvinnene selv.Ikke enkelt å være mann i dag ser jeg helt klart.Og jeg blir flau på alle kvinners vegne når jeg leser hva dere to her skriver.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi menn må snart finne en ny planet...

Anonymkode: 87db7...b5f

Skrevet

Vel jeg er kvinne og blunker humoristisk til både kvinnelige og mannlige kollegaer hele tiden. Driver jeg med trakassering da? 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...