Gå til innhold

interessert eller ikke - eldre kollega


veslemøy

Anbefalte innlegg

Har en eldre mannlig kollega som jeg er betatt av uten å vite om det er gjensidig. Holder på å gå på veggen i grubling, så derfor lufter jeg det her. 

Vi har like interesser, så han er ofte innom kontoret mitt og prater. Samtalene går ofte i den felles interessen og andre dagligdagse ting. Han gir meg ofte klemmer og jeg har aldri sett han har klemt noen andre på arbeidsplassen. Men han er ganske omgjengelig og snakker og spøker med alle. I lunsjpausen sitter han på andre siden av kantina, og har tatt han en del ganger i å stirre på meg. Samme utenfor kontorbygget med at han kikker opp til etasjen jeg jobber. Men han er ganske nysgjerrig og så kan være det som gjør det og uten baktanker. Men han er alltid glad og lyser opp når eg ser på han.

For ett år siden la han meg til på Facebook og snapchat. Han sender ikke så ofte meldinger (type 1-2 snapper hver dag) og alltid av kvardagslige ting eller intern humor vi har. Han har vært veldig gira på å fortelle om seg selv, men spør aldri om meg og mitt liv egentlig. 

Han har vært veldig gira på å gå på fjelltur ilag med meg først og fremst, men det var eg som fekk fingeren ut og inviterte han med på dagstur for 14 dager siden. Var veldig trivelig, og han ga meg 3 klemmer totalt, alle på hans initativ. Lagt merke til at han vil stå veldig nærme meg, men usikker på om han gjør sånt med andre og. 

Da vi skulle skille lag etter fjellturen foreslo han nytt turmål vi kunne gå og i nærmeste fremtid. Noen dager senere fikk jeg og spørsmål om vi skulle og dra på bytur sammen en ettermiddag og handle, samt spise ute. Og i går fikk jeg spørsmål om å være med på en helgetur på en hytte i fjellturen alene med han. 

På en måte ser jeg jo at han kan virke interessert, men på en annen måte tviler jeg. Når det er lite med daglige meldinger og det kan gå timer før en får svar, samt han flørter veldig lite over mobil/nett. Og han snakker mest om seg selv. 

Er og usikker på om jeg skal si noe neste gang vi møtes at jeg er betatt av han av flere grunner; han er en god del eldre enn meg så kanskje han synes det er et problem, vi har samme arbeidsplass og det kan hende han tenker kun kompis om meg. 

Har du tips til hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh.. superinteressert! Eldre kollega. 1-2 snap HVER dag, og TIMER mellom svar? Forventer du mer enn det?? Helgetur på hytte alene? Hvor små teskjeer trenger du? Kanskje du bare må være litt mer direkte om hva du selv tenker, og snakke litt om deg selv også, selv om han ikke spør. 

Anonymkode: 5b1f8...19e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HanenIFlokken

Han har SÅ lyst men er ambivalent i forhold til å ha et profesjonelt forhold til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. superinteressert! Eldre kollega. 1-2 snap HVER dag, og TIMER mellom svar? Forventer du mer enn det?? Helgetur på hytte alene? Hvor små teskjeer trenger du? Kanskje du bare må være litt mer direkte om hva du selv tenker, og snakke litt om deg selv også, selv om han ikke spør. 

Anonymkode: 5b1f8...19e

Er nok litt småskada av mitt forrige forhold hvor eksen var veldig på med å sende meldinger hele tiden, så overgangen til noe slikt føles urovekkende stille. (Men bedre å ha det slik enn 40.000 meldinger iløpet av en dag, enig i den) 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye eldre?

Anonymkode: eadb8...9b7

15 år.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare litt ekstra høflig siden dere jobber på samme sted. Slapp av, det blir puling etterhvert.

Anonymkode: 40e1f...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rot dette til...husk at dere skal jobbe sammen. Bruk hodet, hjernen din er i unntakstilstand nå pga denne mannen. Nå er det på tide å hente seg inn igjen 😉.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...