Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har eget sanitæranlegg til huset(ikke koblet på kommunenes system). Dette anlegget blir ødelagt om vi bruker klor eller lignende produkter i rørene ved vask. Hva kan jeg vaske glassvegger i dusjen med for å få de skinnende rene? Opplever at de aldri blir helt skinnende som når de var nye....

Anonymkode: 675dd...778

Videoannonse
Annonse
Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)

:)

Endret av HanenIFlokken
Skrevet

Jeg bruker en blanding av zalo og eddik. Har på med svamp og skyller av med dusjen,blir skinnende rent uten stor jobb👌

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Bruk Effekt WC rens som du blant annet får kjøpt på europris, det beste stoffet du får til å bli kvitt kalk og avleiringer i dusjen :)

Dersom ikke sanitæranlegget dere har tåler noen sprøyt med klor eller annet når en vasker dusjen så høres det meget rart ut :) Det er noen få desiliter du eventuellt bruker :)

Anlegget er sensitivt for klor. Det blir ødelagt. Vi kan vaske wc med den grønne flaska (husker ikke navnet). Kan bruke wc Block i skålen,men ikke den med klor. Kan ikke helle ut noe med klor i vaskene eller i doen,da blir det mange tusen ut i reparasjon.

Skrevet

Klorin fjerner uansett ikke kalk, så det er ikke noe å tenke på. Dusjvegger i glass vil aldri bli like skinnende rene som da de var nye, så det er bare å legge fra seg, det også. Det viktigste er å få bort såpe- og kalkavleiringer, og det kan gjøres med vann,  mikrofiberklut og litt innsats.

Husk at fuger ikke er særlig glad i syre, så hvis du bruker eddik eller baderomsspray på dørene bør du unngå å få dette på fliser/fuger. Ellers synes jeg at Jif Baderomsspray funker fint på kalkbelegg.

AnonymBruker
Skrevet

Sitronsyre. 

Porsgrund har et godt middel som heter Showerclean. 

Anonymkode: 718b8...75e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Zzyzx skrev:

Klorin fjerner uansett ikke kalk, så det er ikke noe å tenke på. Dusjvegger i glass vil aldri bli like skinnende rene som da de var nye, så det er bare å legge fra seg, det også. Det viktigste er å få bort såpe- og kalkavleiringer, og det kan gjøres med vann,  mikrofiberklut og litt innsats.

Husk at fuger ikke er særlig glad i syre, så hvis du bruker eddik eller baderomsspray på dørene bør du unngå å få dette på fliser/fuger. Ellers synes jeg at Jif Baderomsspray funker fint på kalkbelegg.

Hæ? Dummeste jeg har hørt :ler: Hvorfor skulle det ikke være mulig å rengjøre glass 100 %, så lenge man bruker riktig rengjøringsmiddel? Vi har dusjvegger i glass som vi har hatt i snart 5 år. De er akkurat like fine og blanke som da de var nye (men jeg aner dessverre ikke hva vaskedamen vasker de med for å få de så rene...)

Anonymkode: c526a...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

zalo og lunka vann på microfiberklut beregna for glass funker fint her. Trikset er å vaske såpass ofte at skitt/kalk/såperester ikke får bygd seg opp. Sånn vindusvaskerstøvuger gjør jobben rask og lett;

https://www.clasohlson.com/no/Kärcher-WV-1-Plus-vindusvasker/44-2441

Vennina mi sverger til nanosvamp;

https://www.enklereliv.no/nanosvamp.html?gclid=EAIaIQobChMI3siXjsHo2wIVy44YCh3N3QGbEAAYASAAEgKx4vD_BwE

Anonymkode: 0a9af...c66

AnonymBruker
Skrevet

Mirakelsvamp!!!! Den er helt utrolig effektiv, ta en bitteliten dæsj grønnsåpe i en bolle med vann. Hvis du holder strålen over veggene med så varmt vann som mulig først fungerer det ennå bedre (det løsner opp litt).

Jeg pleide å kjøpe mirakelsvampen på Kiwi, men det er en stund siden. Nanosvampen er forresten samme greia. 

Anonymkode: 4d94f...787

Skrevet
På 22.6.2018 den 18.22, TeamWP skrev:

Jeg bruker en blanding av zalo og eddik. Har på med svamp og skyller av med dusjen,blir skinnende rent uten stor jobb👌

Jeg gjør det samme! 😄 Helt fantastisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mirakelsvamp!!!! Den er helt utrolig effektiv, ta en bitteliten dæsj grønnsåpe i en bolle med vann. Hvis du holder strålen over veggene med så varmt vann som mulig først fungerer det ennå bedre (det løsner opp litt).

Jeg pleide å kjøpe mirakelsvampen på Kiwi, men det er en stund siden. Nanosvampen er forresten samme greia. 

Anonymkode: 4d94f...787

Hvor får jeg kjøpt denne?

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt noen hvite svamper på Jysk jeg bruker. 2 stk/10 kr. Fukt kabinettet og gni med svampen. Virker som bare det. Trenger ikke rengjøringsmiddel i tillegg. Når jeg er ferdig er svampen nærmest oppbrukt, så jeg kjøper mange pakker. 

Anonymkode: 377b8...999

Skrevet

Kan varmt anbefale Klar baderomspray, ikke vært borti noe bedre! 

Skyller hele kabinettet, sprayer på, skrubber lett med en oppvaskkost og skyller - magisk! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...