Gå til innhold

Rengjøring av dusjkabinett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi har eget sanitæranlegg til huset(ikke koblet på kommunenes system). Dette anlegget blir ødelagt om vi bruker klor eller lignende produkter i rørene ved vask. Hva kan jeg vaske glassvegger i dusjen med for å få de skinnende rene? Opplever at de aldri blir helt skinnende som når de var nye....

Anonymkode: 675dd...778

Gjest HanenIFlokken
Skrevet (endret)

:)

Endret av HanenIFlokken
Skrevet

Jeg bruker en blanding av zalo og eddik. Har på med svamp og skyller av med dusjen,blir skinnende rent uten stor jobb👌

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, HanenIFlokken skrev:

Bruk Effekt WC rens som du blant annet får kjøpt på europris, det beste stoffet du får til å bli kvitt kalk og avleiringer i dusjen :)

Dersom ikke sanitæranlegget dere har tåler noen sprøyt med klor eller annet når en vasker dusjen så høres det meget rart ut :) Det er noen få desiliter du eventuellt bruker :)

Anlegget er sensitivt for klor. Det blir ødelagt. Vi kan vaske wc med den grønne flaska (husker ikke navnet). Kan bruke wc Block i skålen,men ikke den med klor. Kan ikke helle ut noe med klor i vaskene eller i doen,da blir det mange tusen ut i reparasjon.

Skrevet

Klorin fjerner uansett ikke kalk, så det er ikke noe å tenke på. Dusjvegger i glass vil aldri bli like skinnende rene som da de var nye, så det er bare å legge fra seg, det også. Det viktigste er å få bort såpe- og kalkavleiringer, og det kan gjøres med vann,  mikrofiberklut og litt innsats.

Husk at fuger ikke er særlig glad i syre, så hvis du bruker eddik eller baderomsspray på dørene bør du unngå å få dette på fliser/fuger. Ellers synes jeg at Jif Baderomsspray funker fint på kalkbelegg.

AnonymBruker
Skrevet

Sitronsyre. 

Porsgrund har et godt middel som heter Showerclean. 

Anonymkode: 718b8...75e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Zzyzx skrev:

Klorin fjerner uansett ikke kalk, så det er ikke noe å tenke på. Dusjvegger i glass vil aldri bli like skinnende rene som da de var nye, så det er bare å legge fra seg, det også. Det viktigste er å få bort såpe- og kalkavleiringer, og det kan gjøres med vann,  mikrofiberklut og litt innsats.

Husk at fuger ikke er særlig glad i syre, så hvis du bruker eddik eller baderomsspray på dørene bør du unngå å få dette på fliser/fuger. Ellers synes jeg at Jif Baderomsspray funker fint på kalkbelegg.

Hæ? Dummeste jeg har hørt :ler: Hvorfor skulle det ikke være mulig å rengjøre glass 100 %, så lenge man bruker riktig rengjøringsmiddel? Vi har dusjvegger i glass som vi har hatt i snart 5 år. De er akkurat like fine og blanke som da de var nye (men jeg aner dessverre ikke hva vaskedamen vasker de med for å få de så rene...)

Anonymkode: c526a...d60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

zalo og lunka vann på microfiberklut beregna for glass funker fint her. Trikset er å vaske såpass ofte at skitt/kalk/såperester ikke får bygd seg opp. Sånn vindusvaskerstøvuger gjør jobben rask og lett;

https://www.clasohlson.com/no/Kärcher-WV-1-Plus-vindusvasker/44-2441

Vennina mi sverger til nanosvamp;

https://www.enklereliv.no/nanosvamp.html?gclid=EAIaIQobChMI3siXjsHo2wIVy44YCh3N3QGbEAAYASAAEgKx4vD_BwE

Anonymkode: 0a9af...c66

AnonymBruker
Skrevet

Mirakelsvamp!!!! Den er helt utrolig effektiv, ta en bitteliten dæsj grønnsåpe i en bolle med vann. Hvis du holder strålen over veggene med så varmt vann som mulig først fungerer det ennå bedre (det løsner opp litt).

Jeg pleide å kjøpe mirakelsvampen på Kiwi, men det er en stund siden. Nanosvampen er forresten samme greia. 

Anonymkode: 4d94f...787

Skrevet
På 22.6.2018 den 18.22, TeamWP skrev:

Jeg bruker en blanding av zalo og eddik. Har på med svamp og skyller av med dusjen,blir skinnende rent uten stor jobb👌

Jeg gjør det samme! 😄 Helt fantastisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mirakelsvamp!!!! Den er helt utrolig effektiv, ta en bitteliten dæsj grønnsåpe i en bolle med vann. Hvis du holder strålen over veggene med så varmt vann som mulig først fungerer det ennå bedre (det løsner opp litt).

Jeg pleide å kjøpe mirakelsvampen på Kiwi, men det er en stund siden. Nanosvampen er forresten samme greia. 

Anonymkode: 4d94f...787

Hvor får jeg kjøpt denne?

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt noen hvite svamper på Jysk jeg bruker. 2 stk/10 kr. Fukt kabinettet og gni med svampen. Virker som bare det. Trenger ikke rengjøringsmiddel i tillegg. Når jeg er ferdig er svampen nærmest oppbrukt, så jeg kjøper mange pakker. 

Anonymkode: 377b8...999

Skrevet

Kan varmt anbefale Klar baderomspray, ikke vært borti noe bedre! 

Skyller hele kabinettet, sprayer på, skrubber lett med en oppvaskkost og skyller - magisk! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...