Gå til innhold

Mygg/insektbitt som gir blemme/byller (bilde)?q


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på en gresk øy og har fått noen stygge myggstikk. Tre av dem har blitt til store blemmer. Var på apotek og fikk det de anbefalte (allergitabletter - en antihistamin samt klølindrende salve). «Byllestikkene» klør ikke lenger og gjør ikke vondt, hevelsen har gått noe ned, men lurer på å stikke hull eller oppsøke lege. Har noen erfaring med det? Forventer ikke medisinskfaglige råd (er vel ikke lov), bare om noen har sett liknende og hva de gjorde?

Har hatt sterk reaksjon på myggstikk før, men aldri hatt dette før.

 

880B5850-8420-4BE5-83F3-A25EEE27C06F.jpeg

5BE021C9-FD24-4966-8C03-19B762CF5AC9.jpeg

Anonymkode: 0c77e...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du ser ganske hoven ut, og at du har en allergisk reaksjon. Har du smurt på hydrokortison? Jeg har aldri fått blemmer, men reagerer veldig på mygg og hovner opp og får feber. Da må jeg til lege og få medisin. Det er lenge siden jeg har blitt bitt av mygg, så jeg husker ikke hva jeg fikk av medisin desverre.

bruk ispose for å få ned hevelsen. Er du sikker på at blemmene er stikkene og at du ikke er solbrent? 

 

Anonymkode: 88bbf...3d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss 😨 det der har jeg aldri sett før. Jeg reagerer veldig på alt fra knott til klegg, men aldri fått sånne blemmer. 

Jeg hadde kjøpt en salve og smurt på, spør på apoteket om de har Fucidin. Og satt på plaster så du ikke får bakterier inn i såret (for blemmene vil sprekke). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk for all del ikke hull på blemmene du får. Det minner meg om mine kraftige reaksjoner men fikk ikke sånn byll. Du har vel reiseforsikring? Hadde oppsøkt lege der for å få rett behandling. Det ser ut som betennelse inne blemmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Er ikke solbrent, har stort sett ligget under parasollen med solfaktor 20 og fått jevn svak farge. Har unnlatt å stikke hull pga infeksjonsfare. Gjør som sagt ikke vondt, hevelsen har gått ned, men blemmene har heller blitt større enn mindre. Det hele startet med infernalsk lokal kløe, lik kløe jeg hadde på armene av «vanlige» (men store, røde og hovne) myggstikk på armene - der kom det ikke blemmer da.

Skal hjem i morgen, drar til legevakten da. 

Anonymkode: 0c77e...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, fant du ut hva disse stikkene var? Jeg har vært på Kos denne uken og fikk nøyaktig samme blemmer som deg.Disse sprakk og det rant væske ut av de. Kjøpte salve og plaster og satset på det beste. Er nå åpne sår og fortsatt litt hovent rundt sårene. Er veldig allergisk mot myggstikk, men har aldri opplevd dette før. Må være noe annet enn mygg, tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer alltid veldig på myggstikk, og får alltid de byllene du har nå når jeg er i Hellas. Myggstikkene jeg får de første dagene regerer jeg helt sykt på, de gjør vondt hele uken, de neste myggstikkene blir ikke like galne. Det varierer om jeg stikker hull eller ikke. Dersom det er en plass som gnager stikker jeg hull, viss ikke lar jeg de være. Forsett med allergitabletter så lenge du er der nede, det minsker reaksjonen. 

 

Anonymkode: 98f01...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner fikk slik reaksjon av veggdyrbitt. 

Anonymkode: 51883...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer alltid veldig på myggstikk, og får alltid de byllene du har nå når jeg er i Hellas. Myggstikkene jeg får de første dagene regerer jeg helt sykt på, de gjør vondt hele uken, de neste myggstikkene blir ikke like galne. Det varierer om jeg stikker hull eller ikke. Dersom det er en plass som gnager stikker jeg hull, viss ikke lar jeg de være. Forsett med allergitabletter så lenge du er der nede, det minsker reaksjonen. 

 

Anonymkode: 98f01...f8e

Får du reaksjon som på bildene? Vannblemmer? Fikk andre stikk også, men de var son vanlige myggstikk- altså hovent og rødt. Men ikke som vannblemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...