Gå til innhold

Cipralex 20 mg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen har som tar/tok Cipralex 20mg? Ser på anvisning at den vanlige dose er 10 mg MEN lege kan øke det max til 20mg, men jeg så det etter lege time så kunne ikke spøre lege hvorfor så stort dose. Har opfølgning time om 1 måned, sa kan jeg spøre.

Men er det noen her som også fikk beskjed om å ta 20?

Anonymkode: d9d2b...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen har som tar/tok Cipralex 20mg? Ser på anvisning at den vanlige dose er 10 mg MEN lege kan øke det max til 20mg, men jeg så det etter lege time så kunne ikke spøre lege hvorfor så stort dose. Har opfølgning time om 1 måned, sa kan jeg spøre.

Men er det noen her som også fikk beskjed om å ta 20?

Anonymkode: d9d2b...60d

Jeg ville spurt på apoteket. Har du brukt cipralex tidligere? I så fall hvilken dose? Noen må trappe gradvis opp grunnet ubehag i forbindelse med å gå rett på stor dose. Du kan alltids ringe legekontoret/ legesenteret og spørre om du kan trappe opp gradvis (fra 5 mg til 10 mg og videre til 20 mg i løpet av noen uker) i stedet for å gå rett på 20 mg, og de vil spørre legen for deg og gi deg tilbakemelding.

Anonymkode: 44e69...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller apotek


Minner om Retningslinjene for Kropp og helse

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

 

Vennlig hilsen

Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...