Gå til innhold

Dagslinser - synet blir tåkete og øynene renner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har brukt dagslinser i mange mnd'er nå, og merker at utover dagen blir begge øynene tåkete. Hvis jeg må fokusere lenge på ett sted eller har en samtale med noen, opplever jeg at linsene er irriterende og at jeg må "rette på de" ved å ta forsiktig på øyelokket.

I vindete vær, får jeg også tåkete syn og våte øyne. Og det skal lite til før de bare hopper ut, om jeg klør meg så vidt i øyekroken.

Har akkurat fått en ny forsyning fra Specsavers. Kan jeg gå å bytte de? Og hva burde jeg evt prøve istedet?

Jeg bruker Easyvision Vitrea.

Anonymkode: dc3e8...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melis123

Hei! Du burde først og fremst kontakte optikeren din😊 hvor lenge er det siden du har vært på synsundersøkelse? Har du forsøkt andre linser enn disse? Feks dailies total 1 eller acuvue oasis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være en ide om å slå tørre øyne for optikeren din. Jeg får ikke lov til å bruke linser, og har symptomer som du nevner. Har du prøvd med øyedråper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til optikeren din og forklar problemet , mulig du må ha en ny undersøkelse eller rett og slett ha andre linser som er tilpasset ditt behov. Hadde samme problemet, linsene ble plagsomme utover dagen og jeg måtte bytte. Nå i dag har jeg fått linser tilpasset mitt behov, og kunne ikke vært mer fornøyd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke linser som passer er ganske individuelt, og derfor bør du be optikeren om en ny tilpasning. Jeg fikk prøve meg fram med ulike typer fram til jeg fant noen jeg var fornøyd med. Om jeg blir for tørr på øynene kjenner jeg at synet blir tåkete, noen linser sitter dårlig på øyet, og så videre. 

Anonymkode: 4b3ae...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...