Gå til innhold

Smertefull kropp


Duff

Anbefalte innlegg

I ett døgn har jeg hatt en smerte jeg best kan forklare som tannpine i hele kroppen. Paracet og Ibux hjelper ikke og i morgen skal jeg reise langt til ett selskap. 

Hva kan hjelpe mot smertene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv leddgikt, og er jo slike tannpine smerter. Men de medisinene som virker er ikke forenlige med et liv, der arbeid og kjøring er en del av hverdagen,  voltaren demper smertene litt etter ett par dager når det er som verst før Tenerife turen hver februar😊 Men jeg vet jo at det er innflamasjon der betennelsesdempende hjelper. Kan jo hende du også får bedre effekt av voltaren enn ibux. Kan være psykisk, synes bare den har mer effekt.

Anonymkode: 89b85...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for anbefaling av medisin, og svar til dette.

Minner om Retningslinjene for Kropp og helse

Sitat

* Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege.

 

Vennlig hilsen

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leddgikt kjennes slik ut, det visste jeg ikke. Jeg har tatt blodprøver og vert hos nevrolog. Kanskje jeg bør gå til en revmatolog da. Og voltaren skal jeg prøve for dette er utmattende. Er det andre symptomer som følger med revmatisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duff skrev:

Så leddgikt kjennes slik ut, det visste jeg ikke. Jeg har tatt blodprøver og vert hos nevrolog. Kanskje jeg bør gå til en revmatolog da. Og voltaren skal jeg prøve for dette er utmattende. Er det andre symptomer som følger med revmatisme?

Reumatisme har mange undergrupper. Leddgikt er en av dem. Du kan like gjerne ha influensasymptomer som noe annet.

Voltaren og Ibux er i samme medikamentgruppe, nemlig NSAIDs. De virker stort sett like godt eller dårlig. 

Mener å ha lest i en annen tråd at ts har en annen autoimun sykdom? Da får man lett flere autoimune sykdommer. Ts du bør derfor snakke med lege, hva som er galt bør taes prøver og grundig undersøkelse for å avklare.

Anonymkode: 51b84...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Reumatisme har mange undergrupper. Leddgikt er en av dem. Du kan like gjerne ha influensasymptomer som noe annet.

Voltaren og Ibux er i samme medikamentgruppe, nemlig NSAIDs. De virker stort sett like godt eller dårlig. 

Mener å ha lest i en annen tråd at ts har en annen autoimun sykdom? Da får man lett flere autoimune sykdommer. Ts du bør derfor snakke med lege, hva som er galt bør taes prøver og grundig undersøkelse for å avklare.

Anonymkode: 51b84...165

Tenker du på hudsykdommen? Ja jeg har tenkt tanken på at det er en sammenheng. Dette er to problemområder som kommer og går og har vert slik i mange mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...