Gå til innhold

Collie hundene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du valgt mellom langhåret collie eller bearded collie og hvorfor? Border collie utgår siden den er så aktiv.

Anonymkode: f4bec...58c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig langhåret collie. Er vokst opp med dem og simpelthen elsker dem. 

Anonymkode: 04e4e...174

• Liker 2
Skrevet (endret)

Langhåret collie uten tvil. Beste rasen i verden. Med Shetland sheepdog på en god andreplass. 

Endret av Ulven
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bearded Collie. Søsteren min har hatt langhåret Collie i årevis, nydelige hunder men de har liksom litt mye rart for seg. Den siste var f.eks livredd for glatte gulv og kunne bruke 10 minutter på å gå ned en trapp. Søsteren min er hundeinstruktør, men var rett og slett "maktesløs" når det gjaldt disse (u)vanene til Collien.

Anonymkode: f7b20...33b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at colliene ofte sliter med gulredsler og andre redsler, men det gjør bearded collien også. De skvetter av høye lyder eller av komlåkk , torden og lyn eller andre redsler og diller. 

Det som gjør meg litt skeptisk til begge hunderasene. Derfor jeg spurte her for å høre andres erfaringer og ikke kun lese rasestandard på hunderasene.

AnonymBruker
Skrevet

Gulvredsel mente jeg. Ikke gulredsel

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at colliene ofte sliter med gulredsler og andre redsler, men det gjør bearded collien også. De skvetter av høye lyder eller av komlåkk , torden og lyn eller andre redsler og diller. 

Det som gjør meg litt skeptisk til begge hunderasene. Derfor jeg spurte her for å høre andres erfaringer og ikke kun lese rasestandard på hunderasene.

Vær VELDIG kresen på oppdretter. Avlen og hvordan de har det der de er født har MYE å si 😛 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær VELDIG kresen på oppdretter. Avlen og hvordan de har det der de er født har MYE å si 😛 

Har du noen å anbefale? Kunne tenkt oss en ny etter at vår nydelige collie døde i fjor. 

Anonymkode: 3682c...f49

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen å anbefale? Kunne tenkt oss en ny etter at vår nydelige collie døde i fjor. 

Anonymkode: 3682c...f49

Nei nå er det mange år siden vi hadde collie så har ikke fulgt med på oppdretterne i det siste desverre :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt folk hevde at korthårs varianten har et mere stabilt gemytt, men høyere aktivitetsnivå. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Anonymkode: 36932...461

Skrevet
På 23.6.2018 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Har hørt folk hevde at korthårs varianten har et mere stabilt gemytt, men høyere aktivitetsnivå. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Anonymkode: 36932...461

Det er helt riktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...