Gå til innhold

Kan arbeidsgiver gjøre dette? Fedrekvoten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har spurt arbeidsgiver om å ta gradert uttak av fedrekvoten sin, han vil ta ut en dag i uken i ca ett år. Først spurte han muntlig og arbeidsgiver sa det var greit. Så kom samboeren min med søknaden og arbeidsgiver sa det var greit og at han skulle se på det senere.

Så hørte han ikke noe mer fra arbeidsgiver og vi har sendt inn søknad til nav, barnet vårt har 80 % plass i bhg (og nå er det fult der, han får ikke økt til full plass), jeg har fått utsatt start på min jobb så barnet kan bli litt større før bhg, kort sagt: alt det neste året er lagt opp etter at samboeren min skal ha en dag i uken med pappaperm.

Nå får han kontrabeskjed om at han må ta alt samlet, arbeidsgiver innrømmer å ha først ha sagt ja, men trekker ja’et tilbake. 

Kan arbeidsgiver gjøre dette? Vet han kan styre om han skal ta det samlet etter gradert, men nå har han jo allerede sagt ja to ganger..

Anonymkode: b9606...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I prinsippet ikke - en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, også fra ledere. Det sagt, så er det vanskelig å bevise det. Ta derfor dette som en lærepenge - arbeidsgivere stoler man ikke på før man har deres ord skriftlig når det gjelder ting som permisjon, fravær, ny jobb etc. 

Anonymkode: 211fb...964

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...