AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #1 Skrevet 21. juni 2018 Det går vel ikke? Anonymkode: 88730...863
Isambard Skrevet 21. juni 2018 #3 Skrevet 21. juni 2018 (endret) Jo, i teorien kan han slippe ut. Han skal vurderes hvert 5 år etter at 21 år er passert. Hvis han ikke regnes som farlig skal han slippes ut. Endret 21. juni 2018 av Isambard 7
altflyter Skrevet 21. juni 2018 #4 Skrevet 21. juni 2018 Det kan jeg aldri tenke meg. Hvis han hadde sluppet ut, er jeg temmelig sikker på at noen hadde tatt saken i egne hender. Det er faktisk ikke bare fordi jævelen skal straffes at han trenger å sitte i fengsel. Han hadde ikke overlevd utenfor murene.... 7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #7 Skrevet 21. juni 2018 Han skulle hatt et skudd mellom øyene... Anonymkode: 13cc8...3a2 2
Inwe Skrevet 21. juni 2018 #8 Skrevet 21. juni 2018 Man trenger egentlig ikke bekymre seg her, om han slipper ut eller får lov til å ferdes med de andre fangene vil han dø relativt fort. 2
Gjest PaN Skrevet 21. juni 2018 #9 Skrevet 21. juni 2018 Fortjener i vertfall ikke å se dagslys, så jeg håper og tror ikke det nei.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #10 Skrevet 21. juni 2018 I teorien, ja. I praksis, nei, kommer aldri å skje. Anonymkode: cc763...44a 4
gjest99 Skrevet 21. juni 2018 #11 Skrevet 21. juni 2018 Uansett om han slipper ut noen gang, vil han aldri bli helt ''fri''. Han vil alltid få tilsyn, og kan vel ikke gjøre alt han vil. Er vertfall det som virker mest logsik dersom han mot all formodning blir ''sluppet'' ut?
Pultost Skrevet 21. juni 2018 #12 Skrevet 21. juni 2018 Kan umulig slippe ut han der, samme hvor "ufarlig" noen "eksperter" måtte mene han er evt. Men selvfølgelig, om de mot formodning skulle slippe ut gærningen en dag, kommer han neppe til å overleve det første døgnet utenfor murene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #13 Skrevet 21. juni 2018 32 minutter siden, altflyter skrev: Det er faktisk ikke bare fordi jævelen skal straffes at han trenger å sitte i fengsel. Han hadde ikke overlevd utenfor murene.... Trenger ikke å fengsle folk for å holde dem i live, staten bruker uansett 10 mill/året på å holde han i fengsel., bruker du 10 mill/året klarer du å holde en person i live utenfor fengsel også (med visse restriksjoner/planlegging for hvor han får gå), synes ikke det er noen realistisk grunn for fengsling. 7 minutter siden, Pultost skrev: Kan umulig slippe ut han der, samme hvor "ufarlig" noen "eksperter" måtte mene han er evt. Hva mener du, tenker du at dersom eksperter mener han er frisk og rehabilitert, vil dommeren bare ansette nye eksperter for å "revurdere" slik de gjorde under rettsaken første gangen dommeren ikke likte psykiaternes vurdering ? Inntil noen eksperter er enige i dommeren mening og fortsetter forvaring ? Det kan sikkert være bra i dette tilfellet, men ganske sykt system vi legger virkelig alle baller i en sekk og satser på at de ikke vil misbruke makten, historiskt sett har stater en tendens til å misbruke slik ekstrem makt over befolkningen, men vi er sikkert unntaket som bekrefter regelen..? Anonymkode: 0bfdc...968 1
Gjest chisandra Skrevet 21. juni 2018 #14 Skrevet 21. juni 2018 Tenk så mange penger Norge hadde spart hvis politiet som hadde han på skuddhold hadde tatt en annen avgjørelse enn de tok.
Pultost Skrevet 21. juni 2018 #15 Skrevet 21. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du, tenker du at dersom eksperter mener han er frisk og rehabilitert, vil dommeren bare ansette nye eksperter for å "revurdere" slik de gjorde under rettsaken første gangen dommeren ikke likte psykiaternes vurdering ? Inntil noen eksperter er enige i dommeren mening og fortsetter forvaring ? Anonymkode: 0bfdc...968 Det jeg mener er at det ikke spiller noen rolle hvor "frisk" ekspertene måtte mene at han er dersom det kommer dithen. I mine øyne har ikke Breivik noen plass i samfunnet, han hører hjemme i fengsel. 2
Pultost Skrevet 21. juni 2018 #16 Skrevet 21. juni 2018 1 minutt siden, chisandra skrev: Tenk så mange penger Norge hadde spart hvis politiet som hadde han på skuddhold hadde tatt en annen avgjørelse enn de tok. Enig. Jeg er i prinsippet imot dødsstraff, men han der er et unntak. Han burde de ha skutt på stedet. 4
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #17 Skrevet 21. juni 2018 51 minutter siden, altflyter said: Det kan jeg aldri tenke meg. Hvis han hadde sluppet ut, er jeg temmelig sikker på at noen hadde tatt saken i egne hender. Det er faktisk ikke bare fordi jævelen skal straffes at han trenger å sitte i fengsel. Han hadde ikke overlevd utenfor murene.... Om han slipper fri så ville han kanskje flyttet til utlandet for å få fred. 3 minutter siden, chisandra said: Tenk så mange penger Norge hadde spart hvis politiet som hadde han på skuddhold hadde tatt en annen avgjørelse enn de tok. Heldigvis henretter vi ikke folk for å spare penger. Anonymkode: 9fb8b...e6c
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #18 Skrevet 21. juni 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om han slipper fri så ville han kanskje flyttet til utlandet for å få fred. Heldigvis henretter vi ikke folk for å spare penger. Anonymkode: 9fb8b...e6c De kunne jo ha følt seg truet på livet der og da? Anonymkode: 20450...667 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #19 Skrevet 21. juni 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om han slipper fri så ville han kanskje flyttet til utlandet for å få fred. Heldigvis henretter vi ikke folk for å spare penger. Anonymkode: 9fb8b...e6c Vel, i praksis gjør vi det, du kan redde over 1 menenskelig/år ved å omfordele 10 millioner kroner/år til andre formål som medisnier og behandling som nektes fordi de er for dyre. Vi velger å fremstå som bedre og mer moralske, men under overflaten tas det brutale valg som at abbs liv er mer verdt enn andres. Og det er ganske sykt, om en tenker litt Anonymkode: 0bfdc...968 4
Isambard Skrevet 21. juni 2018 #20 Skrevet 21. juni 2018 3 minutter siden, Pultost skrev: Det jeg mener er at det ikke spiller noen rolle hvor "frisk" ekspertene måtte mene at han er dersom det kommer dithen. I mine øyne har ikke Breivik noen plass i samfunnet, han hører hjemme i fengsel. Like fullt vil det i praksis være ekspertene som bestemmer om han skal ut. De skal ikke vurdere hva han fortjener, kun om han er farlig. Det kan bli tøft å argumentere for at han er en reelt farlig om 40 år. Sånn er systemet i Norge, enten vi liker det eller ikke. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå