Gå til innhold

Fallskjermhopp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell meg om fallskjermhopp. 

Blir man svimmel/kvalm? Annet?

Er det en utelukkende positiv opplevelse?

Hva følte dere når dere hoppet? 

Anonymkode: 085eb...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at det er snakk om tandem? Isåfall har jeg noen svar til deg 

- Selv ble ikke jeg svimmel/kvalm under selve hoppet, men merket kvalme (nervøsitet) i flyet/rett før hopp. Dette er dog normal nervøsitet som forsvant med meg med en gang jeg var hoppet ut fra flyet.

- For meg var det kun en positiv opplevelse, og det ga meg kick til å ville gjøre det om igjen.

- Når jeg hopper følte jeg en slags frihet?? Haha, det er vanskelig å beskrive det, men det var et voldsomt kick som gikk gjennom kroppen min før fallskjermen kom ut.

Til syvende og sist er det en av mine beste minner/opplevelser hittil i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig dødsfrykt de første gangene, deilig spenning etterhvert. Har aldri blitt svimmel, men det er jo veldig individuelt. Det hender folk svimer av, men hopper du tandem er du i trygge hender. Hopper du solo fritt fall, så har du en trykksensor som utløser skjermen når du kommer for lavt, hvis du er ute av stand til å dra i snora selv. 

Nervøsitet gir for meg utslag i dårlig matlyst. Det var ikke mye jeg fikk trykka ned på første hoppdag😁

Frihet? Vet ikke, jeg. Msn har ganske mange ting å passe på og ta hensyn til. Det går kun nedover, man må tilpasse flyveretning med vindforholdene, landingsområdet kan være lite, man må vente på tur, både på bakken og i flyet. Så jeg synes vel ikke at frihetsfølelsen er den største, men det er jækla gøy, da. 

Endret av Påkrevd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...